Hop til indhold

Det eneste jeg vil have er fred

Fredag, 20. november 2009 kl. 23:18 / frihed, samfund

hvorfor al den racisme ??

40 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

NU er det nok !!! Jeg kan ikke klare al racismen i Danmark længere. Hvorfor er folk blevet så fulde af had? Vi er alle mennesker på her jorden, og selvom den er delt i lande tilhører den os alle. Hvad er det for noget at sige at indvandrer er ved at overtage Danmark? og at muslimere er ved prøver at overtage verden osv? Helt ærligt, jeg kan ikke klare det længere. Hver dag hører jeg noget nyt, men alligevel har jeg altid den samme følelse - nemlig skuffelse. Det kan ikke passe at man kan sige til en person der er født i Danmark, snakker det danske sprog, studerer det danske sprog og planlægger hele sin fremtid i Danmark, at de ikke er danskere!

Hele verden er fyldt med problemer, og dem kan man aldrig slippe fra.. Hvis et problem biver løst, jamen så dukker der bare et nyt op og sådan er det bare, det kan vi ikke ændrer på. Vi kan dog ændrer på problemerne.. Efter min mening burde racisme ikke være et problem her i Danmark. Et så smukt land, med så meget at være stolt over, skal ikke have en sort plet som racisme ... helt ærligt. Er det så forkert at mennesker fra forskellige kulturer mødes? Jeg synes det er interessant og sjovt at møde nye mennesker og jeg gider ikke bruge tid på at hade folk, når jeg kan bruge min tid på at nyde livet..

Fred



40 kommentarer

Skriv kommentar
1. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 02:04Rapportér/anmeld
"Et så smukt land, med så meget at være stolt over, skal ikke have en sort plet som racisme "

Er det ikke jantelovens ironi, at et smukt land som Danmark skal have så mange 'lowlives', som er så skinsyge, at de kun kan finde polakker at skælde ud på?

;D

*****, altså fem stjerner til dit indlæg herfra :D
2. bedepe 21-11-2009 02:33Rapportér/anmeld
Der er ikke ret meget mere racisme i Danmark end i andre lande. Det er meget få lande man kan nævne, som er mindre racistiske.

Der er LANGT mere institutionel racisme og/eller minoritetsgruppehad i andre lande end i Danmark fx er der stadig lande idag, hvor der er forbudt at være homoseksuel - have andre/bestemte/ingen religioner, andre politiske holdninger etc.

Pudsigt nok er størstedelen af de muslimske lande der, hvor minoriteter har det hårdest. Men man kan også nævne Kina som nominelt ikke har nogen form for religion, USA som er meget kristent.

Sverige har en lang historie, hvor mange har flirtet med nazismen og ellers et land som man mener er LANGT mindre racistisk end Danmark, men de har altid haft LANGT større problemer med nynazister.

Er Danmark det mindst racistiske nej - der er mange som er fremmedfjendske, men det ser man stort set overalt især i områder som er meget socialt homogene. Selv ellers minoriteter, hvis de bor tæt sammen og udelukkende blandt dem selv, vil de se på andre med skepsis.

Hvor man ser det mindst er store kosmopolitiske steder med mange nationaliteter som har levet det samme sted i lang tid og er meget blandet op, men selv der kan man ikke udrydde det - det er en del af vores evolutionære arv, at vi tilhører vores næreste sociale netværk og ser på udefrakommende som en umiddelbar "trussel".

Det nære sociale netværk er så en dynamisk størrelse.
3. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 02:56Rapportér/anmeld
#2 "Pudsigt nok er størstedelen af de muslimske lande der, hvor minoriteter har det hårdest. " Ja, der har styret endelig - altså efter lang tid erkendt problemet med narko og har tilladt offentlig og gratis behandling.

Den russiske duma har netop besluttet at opretholde et midlertidigt stop for henrettelser (gælder det også journalister?), indtil dødsdommen er afskaffet.

I Danmark fortsætter DF med at presse på.

I dag har DF ændret tidligere tiders menneskesyn fra 'de er ok hvis vi giver dem en chance' til 'de er ok hvis de bliver væk'. Og med det syn arbejder DF på at genindføre dødsstraf og gaskamre i DK, så de ikke behøver at indføre for hårde straffe for indvandring... det skal bare ske naturligt, når indvandrere ikke opfylder Mogens Camres krav til at være dansk.

Det er fremskridt for Danmark ;D
4. hans_dane_03 21-11-2009 06:33Rapportér/anmeld
#3 "I dag har DF ændret tidligere tiders menneskesyn fra 'de er ok hvis vi giver dem en chance' til 'de er ok hvis de bliver væk'. Og med det syn arbejder DF på at genindføre dødsstraf og gaskamre i DK, så de ikke behøver at indføre for hårde straffe for indvandring..."

Hvad betaler det Radikale Venstre dig for at skrive en sådan gang plat ?
5. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 07:26Rapportér/anmeld
Hvad tror du selv?

Jeg kigger på hav DU skriver og så tænker jeg. Det kaldes kildekritik
6. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 07:31Rapportér/anmeld
Og her er en reklame fra udlændingeservice

http://www.youtube.com/watch?v=qWV2kM1laIc...
7. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 07:34Rapportér/anmeld
Kildekritik: 5#: "Jeg kigger på hav".

C-föli er det en stavefejl. Jeg ville skrive hvad.
8. dkpeterdk 21-11-2009 08:50Rapportér/anmeld
Har det ikke noget at gøre at mange af de fremmede hele tiden prøver at flytte grænser. Overtræde færdsels loven lidt her, snyde lidt i skat her.
Prøve at leve efter deres egen love, i stedet for at følge de danske. Respekterer ikke danske love og traditioner, men bare kommer siger her er vi, og behandler danske som en 2.rangs befolkning.

Så sætter de sig udenfor , og blir, ja hængt ud.

Respekt er noget man skal gøre sig fortjent til, ikke bare have.
9. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 11:52Rapportér/anmeld
#8

"Har det ikke noget at gøre at mange af de fremmede hele tiden prøver at flytte grænser. Overtræde færdsels loven lidt her, snyde lidt i skat her.
Prøve at leve efter deres egen love, i stedet for at følge de danske. Respekterer ikke danske love og traditioner, men bare kommer siger her er vi, og behandler danske som en 2.rangs befolkning.

Så sætter de sig udenfor , og blir, ja hængt ud."

Er det sådan at du selv kender dem? Personligt, altså, eller har du andre erfaringer?
10. hans_dane_03 21-11-2009 12:44Rapportér/anmeld
#7: Hvad er det så, at du synes at vide, at jeg skriver, og hvilken sammenhæng har det med kommentar #3 næstsidste afsnit?
Kildekritik?. Siden du ikke angav kilde, så ligger der vel ikke nogen kildekritik fra min side.
11. hans_dane_03 21-11-2009 12:55Rapportér/anmeld
#8. Det, som du fremfører, gælder vel helt generelt for samtlige tilflyttere til et land.
Hvis de tilflytterne ønsker at integrere sig, må de i vid udstrækning assimilere sig traditioner, regler og sædvaner i tilflytterlandet.
Tal fra Danmarks Statistik om indvandrere viser desværre, at der indenfor kriminalområdet er en eklatant højre kriminalitetsrate hos personer med baggrund i et mellemøstligt land i modsætning til tilflyttere fra andre områder i Verden, noget der sikkert skyldes særdeles kraftig overkriminalitet blandt en mindre gruppe fra pågældnede område og noget, der på negativ måde spiller ind på de resterendes intergration.
12. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 13:02Rapportér/anmeld
#11 At 'mellemøstlige' kriminelle har frit spil i DK har vel med OS at gøre. Har det ikke? Det er jo os, som tillader volden i eget hus.

Og det aspekt er vist et som danskerne ikke HAR FATTET endnu, eller også er det et aspekt som de IKKE VIL FATTE.
13. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 13:12Rapportér/anmeld
#10 nej, min kildekritik var hverken præcis eller konkret.

Min kildekritik af dig var generel. Æv. For din kommentar om hvor meget de Radikale betaler.... heheh :D de betaler ikke, så jeg kan gå i Føtex ;D

Men prøv at sammenligne de videnskabelige kilder du får fra DF...., sammenlign dem med ALLE ANDRE, og du får et billede af en højredrejet 'sandhed', som i sidste ende vil resultere i en 'slutløsning'.

Er det dét du vil, når du stemmer på Pia?
14. hans_dane_03 21-11-2009 14:36Rapportér/anmeld
#12. Jeg foregiver ikke at have nogen særlig viden på det område som jeg kommenterer. Selv du vil kunne læse Danmarks Statistik om pågældende forhold.

#13.
Måske fodres du "videnskabeligt" fra et politisk parti, for at kunne mætte dine behov.
Det gør jeg ikke, men jeg ved hvor jeg skal søge oplysninger.
Har du en aftale med PostDanmark om at få at vide hvilke oplysninger PostDanmark leverer til mig ?.

Tag du hellere at koncentrere dig om dine egne forhold.

Vi har hemmeligt valg her i Danmark, hvis ikke det skulle være gået op for dig.
15. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 14:51Rapportér/anmeld
#14 "Vi har hemmeligt valg her i Danmark"

Hehe, jo men hverken du eller jeg holder lukket hvem vi stemmer på :D
16. hans_dane_03 21-11-2009 20:28Rapportér/anmeld
#15. Dit forsøg på at sætte min viden ind i politiske rammer er nærmest kvalmende.
Har du ikke andet at lave, end at end at udstille din egen snæversynethed?
Hvad du stemmer på politisk interesserer mig ikke.
17. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 20:33Rapportér/anmeld
#16 Jeg baserer bare mine udtalelser om din stemme på den opfattelse, som du har givet mig her på bloggen. Men det var ikke min pointe.

Min pointe var at vi skal klappe hesten, når vi læser resultater af 'undersøgelser'. Disse resultater er i høj grad og bliver i høj grad politiserede.

Vi skal passe på at læse dem rigtigt. Det er min pointe.
18. minven 21-11-2009 20:51Rapportér/anmeld
#14 Hvordan kan du så tillade dig at spørge, som du gør i #4:

"Hvad betaler det Radikale Venstre dig for at skrive en sådan gang plat ?"

Især, når henses til, at du i #16 postulerer, at det ikke interesserer dig, hvad "jegskalbetaleforminkone" stemmer på!!!!!!

Åh ja, det er pengestrømmen, der interesserer dig - een gang revisor, altid revisor.....
19. jjbaunspieler 21-11-2009 21:13Rapportér/anmeld
#18
Det kan Hans, fordi han er en hyklerisk narrøv med en moral så flosset som et kradsebræt.
20. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 21:14Rapportér/anmeld
#19 Det var dog kattens til kommentar ;D
21. minven 21-11-2009 21:16Rapportér/anmeld
#19 Sådan, da!!! :-) Spejlet er i hvert fald helt sikkert revnet - bare det da ikke betyder 7 års ulykke....
22. hans_dane_03 21-11-2009 21:29Rapportér/anmeld
#17. Fordi du tilsyneladende ikke kan lide at jeg henvises til et statistisk materiale fra Danmarks Statistik, der ellers understøtter det synspunkt som en anden havde skrevet i en kommentar, så er det vel ikke sådan, at du kun ønsker data om ting, således som du ønsker at de er?
23. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 21:37Rapportér/anmeld
#22 Måske kan vi blive enige om, at det vil være vigtigt at bruge kilder herinde.

Danmarks statistik må jeg jo acceptere som troværdig, men jeg læser så mange resultater af 'undersøgelser' i aviserne. De 'undersøgelser' er sikker ikke med i DKs statistik, men de giver helt klart et forkert billede af virkeligheden.

Tag 'Zapatera' eller hvad de hedder. Mange aviser bruger dem i dag, men hvorfor???!! Jeg tror det er fordi de kradser 'populationens kradsebræddt' :DDDDD og dermed er de lige så troværdige som naboens kone.

Altså skal vi passe på, hvem vi bruger som kilder, for det bestemmer hvordan vi opfatter hinanden ;D
24. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 21:41Rapportér/anmeld
#11 Og den her er sikkert rigtig, men den mangler et link, så hvordan skal jeg tage stilling til den?

"Tal fra Danmarks Statistik om indvandrere viser desværre, at der indenfor kriminalområdet er en eklatant højre kriminalitetsrate hos personer med baggrund i et mellemøstligt land "

Og jeg tror faktisk at jeg har set den før, og jeg tror jeg har kommenteret det som et problem, som vi må tage os af.... uden i øvrigt at blive hverken racister eller DF'ere
25. hans_dane_03 21-11-2009 21:57Rapportér/anmeld
#18. Mit univers er stort nok til at omfattem at mennesker kan stemme på præcist det parti, som de ønsker at stemme på.
Jeg gentager imidlertid gerne, at vi har hemmelige valg i Danmark, og naturligvis interesserer det mig ikke hvad andre stemmer.
Min afsluttende sætning i #16 falder ganske i tråd dermed, og har intet at gøre med min "formodning" om at sidste afsnit af #3 kunne ligne bestilt propagandaarbejde fra de radikale.
Du synes, at jeg med min kommentar overskrider dine grænser for, hvad du mener, at jeg kan tillade mig. Det bringer ikke mit kurfyrstelige havvand i kog. Du finder jo altid noget der skal ud mellem sidebenene.
26. hans_dane_03 21-11-2009 22:12Rapportér/anmeld
#23. Den eneste statistiske kilde, som jeg vil nære tillid til i Danmark er Danmarks Statistik.
Ellers kan man tilsyneladende købe sig til statistiske resultater næsten som man gerne vil have, at de skal tage sig ud.
På tilsvarende måde med nyhedsmedier efter forudgående subjektive forsøg på at klassificere deres troværdighed.
Spreder man sig over flere nyhedsmedier fra flere lande får man nok et noget bredere kendskab til givne begivenheder end hvis man holdt sig til f. eks. DR og Ekstrabladet.
27. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 22:18Rapportér/anmeld
#26 :D

Jeps, DR og det ekstra blad er ikke optimale kilder.

Selv om vi to er uenige om udkommet, så er vi vist heldigvis ikke uenige om de tal som vi diskuterer.

Her er min ide om en duel med dig, Hans :D http://www.youtube.com/watch?v=omHPMZAga0k
28. hans_dane_03 21-11-2009 22:19Rapportér/anmeld
#24, Pågældende statistik var fra december 2008, og viste tal, som jeg har undret mig over, at ikke mindst herboende med rod i mellemøsten ikke har deltaget særligt synligt i drøftelse af med henblik på at få forholdene ændret.
Jeg forventer, at der kommer en tilsvarende statistik her i december måned og den skulle gerne vise pænere tal for de pågældende
29. minven 21-11-2009 22:34Rapportér/anmeld
#25:

"Du finder jo altid noget der skal ud mellem sidebenene."

Og så fik du lige den ud........
30. hans_dane_03 21-11-2009 22:37Rapportér/anmeld
#27. Hvad skulle jeg dog duellere på ?
Jeg er ikke politisk engageret på anden måde end som medlem af det parti, som jeg (ceteris paribus) nu en gang har valgt at ville støtte, og så lufter jeg ind imellem egne holdninger.

Andre må for min skyld have de politiske holdninger, som de vil, så længe det bliver ved ord og uden personlige fornærmelser.

Jeg undrer mig over, at du på forhånd udtaler dig om uenighed, som om er det væsentlige for dig.

Jeg har ikke noget at byde på, hvis det du søger er en DF'er der vil tale DF's sag. Noget sådant lader jeg politikere om.
31. hans_dane_03 21-11-2009 22:38Rapportér/anmeld
#29. Ja.
32. bedepe 21-11-2009 22:42Rapportér/anmeld
#3 Nu er DF ikke danskerne, selvom de gerne vil fremstille det som sådan.

Jeg ser ikke megen forbedring især i forhold til homoseksuelle og kvinders rettigheder og etniske minoriteter i mange af de muslimske lande.

Homoseksuelle har det også svært i Rusland (pudsigt nok også med religiøse undertone til baggrund).

Men igen og igen fremture, at Danmark er racistisk er simpelt hen latterligt og negligerer lande og området hvor det reelt er et problem.

Har vi vores problemer og har vi et større parti som pisker en fremmedfjendsk stemning op, ja. Har vi et racistisk samfund nej.

Dem som bliver ved med at kaste dette ind i debatten lukker den bare og man får ikke set på problemerne og man har en meget nedladende overlegen holdning til indvandrere som åbenbart har det åh så undertrykket pga de racistiske danskere.

Dem som kalder danskere racistiske gør det mere for deres eget egos skyld end nogen indvandrere.
33. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 22:56Rapportér/anmeld
#32 Læs mine indlæg.
Og jeg giver dig én ting: Overlegenheden over for indvandrere har jeg mødt 1000 gange blandt kolleger. Den arrongance håber jeg at have smidt :D

Vi har i Danmark..... heldigvis... ikke et parti som matcher NSDAP, men.... vi har til gengæld et vælgergrundlag, der hylder de samme ideer som Adolf gjorde til Virkelighed i Nürnberg. De folk i Danmark ved bare ikke hvad det er de siger ja til. For at vi ikke skal havne i samme situation, ja, så kæmper jeg lidt. :D
34. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 22:59Rapportér/anmeld
#32 Og i øvrigt, så har jeg ramt rigtigt ;D

Du starter jo selv 'Danskerne er ikke DF'ere' :D Det var derhen jeg ville. Jeg vil have at I tager stilling, for jeg ved at de fleste danskere har en okay holdning til vores nye samfund.
35. hans_dane_03 21-11-2009 23:21Rapportér/anmeld
#32. Det med at "råbe" racister efter andre har sikkert ingen positiv effekt i Danmark, men kan sikkert have en negativ effekt i udlandet i relation til Danmark.

Råbet er imidlertid kedeligt hult sådan at forstå, at det ikke er begrundet eller ledsaget af forklaring på, hvad det er hos den og den, som man finder virker racistisk.

Der er måske racister/nationalister helt ude på den yderste politiske højrefløj, lige som der er anarkister, kommunister m.m. på den aller yderste venstrefløj.

To DF-folketingspolitikere er i et enkelt forhold blevet dømt hver for en racistisk udtalelse, og ikke mindst dette er blevet blæst op ikke mindst hos de radikale, hvor en kommunalpolitiker og andre gør et stort nummer ud af at fordreje kendsgerningerne til at "vi har domstolenes ord for, at de er racister". Det har domstolene naturligvis ikke tilkendegivet, men at et par bestemmelser i straffeloven var blevet overtrådt.

Uvist af hvilken grund har dette sikkert haft en afsmittende virkning på koret der råber racister.

På tilsvarende måde kunne de "rigtige" spindoktorer sikkert få sat SF i et kommunistisk lys ved at bore ned i baggrunden for partiet også omfattende et folketingsmedlem, for ikke at tale om, at sætte de radikale i relation til samarbejdspolitikken under besættelsen.

Min pointe er, at det må være en konkret handling, der bør ligge til grund for, at man kalder noget for racistisk, og den handling bør man begrunde med henblik på forhåbentligt at få noget positivt ud af anvendelsen af ordet, nemlig dialogen.
36. jegskalbetaleforminkone 21-11-2009 23:31Rapportér/anmeld
#3 ;D puha, du har atbejdet hårdt, og det er lykkedes dig, at slippe væk fra 'Pia'-prædikatet. Efter at du har givet forskellen mellem dig og Pia, ja, så er du ophøjet fra DF'er til ----- hmm.... K'er måske :D Det er jeg selv og jeg er blevet kastet rundt blandt alle de hårde
37. pia_qu 22-11-2009 11:11Rapportér/anmeld
Jeg gav dig lige 5 stjerner for dit indlæg! Hep hep :)
38. jegskalbetaleforminkone 24-11-2009 18:20Rapportér/anmeld
#30

"Hvad skulle jeg dog duellere på? (dine meninger og gode argumenter, 'jegskal..')+.....Jeg undrer mig over, at du på forhånd udtaler dig om uenighed, som om er det væsentlige for dig."

Kære Hans, min mening med linket http://www.youtube.com/watch?v=omHPMZAga0k var at fortælle, at jeg mener at du er fed at diskutere med, og at jeg mener at vi vinder over hinanden jævnligt (kan vel diskuteres), og mange gange er vi enige (eller slår hinanden ud) :D

Linket var ikke ment som andet.....jo c-föli... linket var også ment til at skulle ses, for det er noget af en griner... synes jeg :D
39. hans_dane_03 24-11-2009 19:18Rapportér/anmeld
#38. Da jeg var ung var jeg i Junior Chamber, og jeg nød at deltage i de debatkonkurrencer, der blev gennemført der næsten som fodboldkampe forskellige byer imellem. Da jeg rundede de 40 sagde jeg farvel og goddag til Rotary, hvor der ikke var den slags debatter for debatternes skyld.
I dag er jeg ikke længere interesseret i det, der var det essentielle for Rotary, nemlig den totalt frie talerstol.

Jeg søger i dag hellere konkrete emnerelevante steder på nettet ikke mindst i udlandet, og jeg bruger TV2blog til "small talk" og lignende i det omfang, det er muligt.
40. jegskalbetaleforminkone 24-11-2009 19:28Rapportér/anmeld
#40 Måske er det derfor at bokselinket passede fint til os to.

Jeg så vel i starten bloggen her som Junior Chamber men indså hurtigt, at jeg skulle holde mig til enkelte for at få en rimelig læring/undervisning ;D

Undskyld, men hvis ikke jeg lærte noget af vores dueller, så ville jeg ikke svare på dine kommentarer så tit.

Og vice versa.