Hop til indhold

Bastian vender tilbage senere

Tirsdag, 3. marts 2009 kl. 11:14 / facisme, nazisme, politik df, populisme

Bevis: Peter Skaarup er uvidende!

82 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Den 2. marts 2009, skriver Dansk Folkepartis ”Duracell-dukke” Peter Skaarup følgende på sin blog på Politiken under titlen” Tre af de grove og det er slut med det sjove” i forbindelse med partiets populistiske forslag om, at 3. grove voldsforbrydelse skal give livtidsstraf.

(citat) ” Vi har hele tiden sagt og været bevidst om i Dansk Folkepartis snart fjortenårige historie, at det multikulturelle eksperiment, som venstrefløjen startede med den totale udvanding af indvandringslovene i 1983, ville ende dårligt.” (citat slut).

Nu er Skaarup eller andre DF’ere for den sags skyld ikke kendt for, at være de ”hurtigste knallerter på molen”. Men når han ikke engang kender folketingets sammensætning i 1983, så hører al anstændighed op i hans primitive jagt på talen til den laveste fællesnævner i befolkningen.

Hvad Skaarup ikke ved, det ved vi andre, som har beskæftiget os med politik de sidste 35 år.

I 1983, var det den Konservative Poul Schlütter, som var statsminister! Altså en regering også indeholdende Venstre og absolut ingen deltagelse fra venstrefløjen! ”Udlændingeloven af 3. juni 1983” blev således ikke lavet af venstrefløjen, men af Skaarups venner i bl.a. Venstre og Konservative. Det skal dog nævnes, at bortset fra Fremskridtspartiet, (som allerede dengang placerede sig hårdt til højre) så stemte alle partier for loven. Så ensidigt, at give venstrefløjen skylden, som Skaarup gør, er direkte usandt og grov manipulation!    

Hvis vi ser lidt på Skaarups forslag, så undre det mig ikke, at han undlader, at bringe våbenbesiddelse, racismedomme, voldtægt og andre lovovertrædelser ind i forslaget. Og hvorfor undre det mig ikke? Nej, for så ville han udraderer sit eget parti og deres vælgerskare på kort tid. Det vil for den almindelige borger her i landet betyde, at vi formentligt skal have bygget store betonfængsler i enhver storby, som i Skaarups ideal-land USA, hvorfra forslaget i sin tid stammer fra for, at få plads til de mange nye fanger. Uanset hvad, så er det et idiotisk forslag i et oplyst land, som Danmark.

Hvis vi ser lidt på baggrunden for Skaarups tåbelige blog-indlæg, så ligger 3 ting fast omkring ekskaleringen af skyderierne på Nørrebro.

1. Dansk Folkepartis evige jagt på Christiania, sammen med V og K. Alle os, som kendte lidt mere til samfundsforholdene end Skaarup, Lene Espersen (K), Bent Bendtsen (K) etc. argumenterede for, at når Pusher Street blev nedlagt, så ville man sprede hash-handlen rundt i det øvrige samfund og der ville komme voldsomme konfrontationer omkring markedet. Men nej, de bedrevidende ”Kloge-Aager”, skulle nok fortælle den ”simple hob” af befolkningen hvem der havde ret. Desværre for Skaarup og de andre ”tågehorn” fik vi ret, hvilket desværre nu går ud over uskyldige borgere!

2. En anden ting Skaarup glemmer, er den voldsomme marginalisering DF, V og K har skabt i samfundet. I dag er samfundet delt op i en overgruppe, som DF støtter og en undergruppe, som DF piner og plager i tide og utide med deres stemmer til V og K’s politik. Enhver idiot kan da forstå, at når vi med DF’s stemmer aldrig i landets historie har haft så mange fattige og hjemløse, så er det den direkte konfrontationskurs vi nu oplever.

3. Sidst men ikke mindst, skal man også huske på, at Skaarup og hans partiformand Pia Kjærsgaard (udnævnt til europas racist nr. 1, af det svenske magasin Gringo) har gjort muslimerne til vore dages jøder. Det gør heller ikke tingene lettere for en positiv integration.

I stedet for, at føre sig frem i al sin uvidenhed, ville det klæde Peter Skaarup og DF, at stå ved sit/deres ansvar for samfundsudviklingen i stedet for, at give andre skylden. Men, som vi alle ved, så er det altid alle andre der har skylden til trods for, at DF og regeringen har siddet ved magten siden 2001. Hvornår kommer Grauballemanden på banen som medskyldig i nutidens samfundsproblemer?




82 kommentarer

Skriv kommentar
1. nethinde 03-03-2009 12:55Rapportér/anmeld
Et ægte indsigtsfuldt indlæg.
2. v_for_vogter 03-03-2009 13:39Rapportér/anmeld
Smukt. Skaarup den latterlige ignorant burde have den som email.
3. snowtiger 04-03-2009 09:50Rapportér/anmeld
Smukt formuleret og meget meget vigtigt, at Skaarup tages i sin løgnagtige manipulation.
4. bastiandenudrensede 04-03-2009 12:54Rapportér/anmeld
Kære venner,

Tak for de pæne ord.

Er det ikke bemærkelsesværdigt, at ingen DF'ere vil deltage. Måske er de endnu engang sat skak-mat?
5. v_for_vogter 04-03-2009 13:05Rapportér/anmeld
#4 deres IQ og deres manglende viden forhindrer dem i at deltage.
6. bastiandenudrensede 04-03-2009 13:37Rapportér/anmeld
#5,

Ja, æblet falder jo sjældent så langt fra stammen!:)))
7. snowtiger 04-03-2009 14:08Rapportér/anmeld
»Enhver idiot kan da forstå, at når vi med DF’s stemmer aldrig i landets historie har haft så mange fattige og hjemløse, så er det den direkte konfrontationskurs vi nu oplever«

...hvilket placerer Skaarup længere nede på den rangliste end enhver idiot.
8. bastiandenudrensede 04-03-2009 14:36Rapportér/anmeld
Snowtiger,

Lige mine ord!
9. plt84 04-03-2009 22:50Rapportér/anmeld
# 0
Velkommen på bloggen. Ordentlig research er en mangelvare og du løfter niveauet.
10. bradskaallama 04-03-2009 23:38Rapportér/anmeld
Ninn Hansen udtrykte bekymring om at dette kunne blive enden på national staten. Men den politiske situation var jo den at S, SF og R havde flertallet.

"Den parlamentariske ramme for 1983-beslutningen var en ret ny borgerlig regering,bestående Det konservative Folkeparti, Venstre, Centrum-Demokraterne og Folkeparti. Regeringen var kommet til i oktober 1982, som afløserfor socialdemokratisk mindretalsregering. Den parlamentariske situationbetød, Socialdemokratiet havde behov for at medvirke til løsning af et presserende problem, gerne udenom regeringen (Socialdemokratiet havde sammenmed Folkeparti og Det radikale Venstre flertal i Folketinget) for at understrege sin status som troværdigt regeringsalternativ. Udlændingeområdetvar fordi der var så meget debat om det i medierne, og fordi der her var gode muligheder for at markere sig ideologisk uden at risikere at skræmme potentielle vælgere. Regeringen havde behov for at demonstrere handlekraft og funktionsduelighed, og den ønskede ikke at tabe ansigt ved straks at blive sat uden for indflydelse. Socialistisk Folkeparti og Det radikale Venstre havde såledesgode

desgodemuligheder for at fa gennemført en udlændingelovgivning i overensstemmelsemed
programmer.

De partier, der stod bag den nye udlændingelov var Det konservative Folkeparti,
Centrum-Demokraterne, Kristeligt Folkeparti, Socialdemokratiet,
radikale Venstre og Socialistisk Folkeparti."

http://www.tidsskrift.dk/visning.jsp?marku...
11. bradskaallama 04-03-2009 23:45Rapportér/anmeld
#7
De der hjemløse.Øhh jeg går hver dag forbi flere, og lader da også af og til et par skillinger falde, men jeg har meget sjældent mødt en dansker der står med "hus forbi."
Sagen er den, at de sociale tilfælde kommer fra det meste af Europa.
12. bastiandenudrensede 04-03-2009 23:55Rapportér/anmeld
#9,
Tak for ordene, jeg skal forsøge, at leve op til det.

#10,
Nu var det den 10. september 1982, Schlütter kom til men never mind. Vi skal da ikke hænge os i Danmarkshistoriens fakta, når det handler om DF og deres mærkværdige forhold til det faktuelle!

#11,
Vi er vist ude i noget, som ikke helt holder stik fra din side. I den by hvor jeg bor, er det danskere, som sælger Hus Forbi. Alle andre steder jeg er kommet rundt i landet er det af en eller anden årsag også danskere, som sælger Hus Forbi. Så mon ikke det bare har været en tilfældighed du har mødt en udlænding med magasinet?

Så at påstå, at de sociale tilfælde kommer fra det meste af Europa er primitiv DF retorik uden hold i virkligheden. En ren Skaarup!
13. bradskaallama 05-03-2009 00:01Rapportér/anmeld
#12
Går så ud fra at resten er du enig i?
14. bradskaallama 05-03-2009 00:10Rapportér/anmeld
#12

Jeg ved selvfølgelig ikke hvilken by du bor i, men der må det være en undtagelse.

http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=247

http://www.tryktenyheder.dk/DK/14/3/3453/

http://gentofte.lokalavisen.dk/article/200...

http://www.google.dk/search?client=firefox...
15. bastiandenudrensede 05-03-2009 00:32Rapportér/anmeld
#14,

Du kan ikke gøre problemet med Hus Forbi-sælgerne til så stort et problem, som du forsøger. Men det var jo heller ikke dem det handlede om i mit indlæg. Det var hjemløse generelt. Det forholder du dig slet ikke til.

Jeg er heller ikke enig i den sammenkogning du har lavet af en større udredning jvf. dit link.
Faktum er, at folketinget (minus) Fremskridspartiet vedtog udlændingeloven i 1983.
Man kan ikke, som Peter Skaarup gør, give venstrefløjen skylden. Det er direkte usandt og grov manipulation!
Alle de implicerede partier, som stemte for forslaget må tage et ansvar også i dag!
16. bradskaallama 05-03-2009 08:36Rapportér/anmeld
Du kan ikke se bort fra at den politiske situation var umulig. Regeringen kunne ikke tillade sig at komme i mindretal, efter blot så kort tid ved magten.
Schluter regeringen havde jo trods alt nok at se til.
Danmark var næsten bankerot efter Ankers fallit. Oliekrise.
Socialdemokraterne opførte sig uansvarligt, men havde befolkningen i ryggen.
17. bastiandenudrensede 05-03-2009 08:50Rapportér/anmeld
#16,

Selvfølgelig kan jeg ikke se bort fra denpolitiske situation, men ensidigt, at give venstrefløjen skylden er uanstændigt og usandt. Det samme ville være hvis jeg ensidigt gav regeringen Schlütter skylden for loven. Derfor gør jeg også meget ud af, at forklarer hvorfor det er grov manipulation fra Skaarups side!

Nu bringer du oliekrisen og Anker på banen.
Selvfølgelig skal du finde nogle modargumenter, men er det ikke lidt søgt?
Du kan sammenligne din argumentation med, at jeg efter Schlütters hærgen i 1980'erne ensidigt gav ham skylden for den måde han kørte landet i sænk på.
Det vil jo heller ikke være et retsvisende billede af situationen.
Man skal afbalancere tingene fra begge sider, hvilket Skaarup på ingen måde gør!
18. bradskaallama 05-03-2009 10:58Rapportér/anmeld
Jeg nævnte Anker og oliekrisen for at afvæbne situationen lidt. Fakta er jo at Anker gik af fordi han ikke kunne styre økonomien. Jeg nævnte oliekrisen for at bøde lidt på stakkels Ankers eftermæle. Anker Jørgensen var jo et godt menneske, og det han gjorde gjorde fordi han troede at det var godt for arbejderen. Men han tænkte ikke på, at gældsætningen ville alligevel gå ud over arbejderen.
19. bastiandenudrensede 05-03-2009 11:13Rapportér/anmeld
#18,

Nu er Anker ikke død så, at skrive om ham i datid er sgu ikke respektfuldt!

Hvis vi historisk set gennemgår Ankers og Schlütters tid, så har begge været skyldige i, at vi efterfølgende har haft mange års arbejde med genoprettelse af samfundet.

NOTABENE:
Det er iøvrigt en fornøjelse, at debatterer med dig og i bund og grund oplever jeg, at vi ikke er så langt fra hinandens synspunkter!
20. v_for_vogter 05-03-2009 13:11Rapportér/anmeld
Havde Anker ikke gældssat os mener jeg velfærdstaten havde været afgået ved døden dengang. Det synes jeg man bør tage med. Med en verdenomspændende oliekrise, der virklig kradsede knaldhårdt reddee han den danske model.

Jeg tvivler på det kunne have været gjort anderledes uden at have elminieret velfærden næsten totalt.

Så er det jo godt de borgerlige nu endelig har fået AFR som kan gøre det som Schlütter ikke turde.
21. bastiandenudrensede 05-03-2009 13:16Rapportér/anmeld
# 20,

Jeg er også af den opfattelse, at Anker gjorde hvad han kunne ud fra de givne forudsætninger. Og ja, jeg er partisk, da jeg altid har holdt meget af Anker, som person.

Du har helt ret i din påstand om AFR, han gør netop det Schlütter ikke turde!
22. v_for_vogter 05-03-2009 13:25Rapportér/anmeld
#21 at Anker var en dårlig statsminister og fik dårlige økonomiske råd er i mine øjne en blå stue myte. Han gjorde hvad der skulle til. Hverken mere eller mindre. Havde vi dengang haft en AFR havde de syge og de ledige ligget og kreperet i vores rendestene i dag.
23. bastiandenudrensede 05-03-2009 13:26Rapportér/anmeld
# 22,

Jeg er enig i din analyse omkring AFR.
Med hjælp fra DF, så var godsvognene rullet for længe siden!
24. v_for_vogter 05-03-2009 13:30Rapportér/anmeld
#23 du har ret, de havde ikke ligget i gaderne, de havde været i lejre.

Da jeg var ledig sidst, i 2003-2004 skulle jeg hilse og sige det føltes som at være slave og i en arbejdslejr.

Kun takket være de Landsorganisationen af Arbejdsledige (LA) og røde i 3F fik vi (jeg siger vi for jeg var medvirkende til det med mit politiske arbejde) fik vi lukket de 22 største aktiveringscentre i Danmark.

Ganske simpelt fordi de overtrådte en helvedes masse love, blandt andet konkurrencelovene, arbejdsmiljølovene og mange andre.

Det interessante i den sammenhæng er at langt de fleste af de 22 kommuner var venstrekomuner.
25. bastiandenudrensede 05-03-2009 13:42Rapportér/anmeld
#24,

Sjovt nok kommer jeg til, at tænke på Farum, hvor en tidligere bekendt blev udsat for det du nævner.

Jeg oplevede også via mit hverv, at blive kontaktet af nogle, som blev misbrugt på samme måde på andre projekter.
En af ankerne var, at de ikke blev behandlet, som mennesker, men som "slaver" i en KZ-lejr.
26. v_for_vogter 05-03-2009 13:47Rapportér/anmeld
#25 det var den samme 'sang' fra samtlige venstrekommuner.

Heldigvis fik jeg, blandt andre, nogle af de svinske aktiveringer helt op i Folketinget hvor Claus Hjort fik stillet pinlige spørgsmål om ulovlige aktiveringer i 2 forskellige kommuner og så faldt der da lidt brænde ned i de pågældende kommuner.

Jeg er faktisk så småt i gang med at skrive en dokumentar bog om dav. Jernløse Kommunes behandling af mig og andre ledige.

Jeg fik da lavet så meget rav i den at halvdelen af kommunalbestyrelsen ikke turde stille op til kommunevalget efter reformen.
27. bastiandenudrensede 05-03-2009 13:54Rapportér/anmeld
Jernløse kommune.

Hvis det er på midtsjælland, så føler jeg mig helt hjemme!
28. bastiandenudrensede 05-03-2009 13:57Rapportér/anmeld
Vogter,

Sus lige over på den blog der hedder "Intolerance i Halsnæs".

Her fører "Ret dum" sig frem i al sin uvidenhed.
29. bastiandenudrensede 05-03-2009 14:22Rapportér/anmeld
Jeg fandt lige nedenstående på Peter Skaarups blog:

(citat) "Palle Andersen, Snekkersten den 5. Mar kl. 0:42:
Jeg er sådan set ikke helt klar over, hvad alle disse mangeårige statslige eller kommunale integrationsforsøg egentlig går ud på. Og jeg er også totalt ligeglad.
Har man nogen´sinde hørt om “integration” af fx danskere i et hvilket som helst land ? Nej.
Hvis de ikke kan opføre sig ordentligt - så smid dog de røvhuller ud. (Beklager sprogbrugen.)Palle Andersen
politiassistent" (citat slut)

Mon ikke en sådanne perfid idiot, skulle finde sig et andet job?
Han er tilsyneladende ikke klar over, at han er ansat af borgerne og hermed skal arbejde i vores alles interesse.
30. js_hvidovre 05-03-2009 17:12Rapportér/anmeld
#0

Men man forstår hvorfor integrationen ikke hjælper og NEJ det er ikke vores skyld, sådan som nogen ååhh så gerne vil ha´det til at være.

http://politiken.dk/udland/article662435.e...

#22

Aldrig har jeg grinet så meget, du løfter dagen op på et hidtil uset humoristisk niveau.
31. v_for_vogter 05-03-2009 17:17Rapportér/anmeld
#30 hvilket bare viser alle dit debatniveau.
32. js_hvidovre 05-03-2009 17:19Rapportér/anmeld
#31

Lige over, er både pinden og lorten gået i stykker???
33. v_for_vogter 05-03-2009 17:20Rapportér/anmeld
#32 jeg ved udmærket godt hvad du mener i #30 og det er bare et bevis for at du æder blå stue myten om Ankers regime råt. På trods af alle argumenter.
34. js_hvidovre 05-03-2009 17:23Rapportér/anmeld
#33

Ja på trods af at vi først i det nye årtusind har betalt af på hans gæld - ja.

Men jeg henviser til linket som er ret så aktuelt for dette indlæg og påpeger at det ikke er den siddende regerings skyld ej heller den i Sverige at det nu kommer så langt som her...
35. plt84 05-03-2009 18:10Rapportér/anmeld
# 34. Nu glæder vi os til at se din søn på bloggen om 20 år. Så skal vi høre følgende om Obama og alle kan få sig et grin (lige så stort som det vi i et helt år har hørt fra dig om Anker).

JS-Junior. "Knapt var Obama tiltrådt før det gik helt galt. Nøøøøh, arbejdsløsheden voksede, ægtepar gik fra hus og hjem, det største underskud på statsbudgettet i USA's historie, kæmpeunderskud på betalingsbalancen, fald i realløn. Se bare tallene! Det er jo helt evident!"
36. snowtiger 05-03-2009 18:14Rapportér/anmeld
#35 Og det er blevet banket ind i ham med "du får ikke noget kørekort, hvis du ikke vender dig mod Texas og be'r til Reagan."
37. bastiandenudrensede 05-03-2009 18:29Rapportér/anmeld
#34,

Jeg kan slet ikke forstå dit synspunkt, da de jo var arven fra Venstre og Konservatives hærgen i 10 år frem til 25. jan. 1993, som kom til, at koste samfundet alle de penge, som du formentlig af uvidenhed nu vil give Anker Jørgensen skylden for!

Lidt politisk historie vil klæde dig inden du "bralrer" op! Og ja, nu har vi hørt dig!
38. v_for_vogter 05-03-2009 18:36Rapportér/anmeld
#37 manden kan ikke sin historie og den han tror er fakta er ikke andet end myter han har samlet op hos blå stue debattører.
39. bastiandenudrensede 05-03-2009 18:42Rapportér/anmeld
#38,

Så er det jo derfor han forsøger, at forsvare Peter Skaarup. En ligesindet, som heller ikke kan sin historie!

Det er de typer, som jeg i bloggen "Pest over Danmark" kalder "Tågehorn"!
40. v_for_vogter 05-03-2009 18:46Rapportér/anmeld
#39 det er nok en passende definition. Den her omtalte blogger er ikke ligefrem den mest vidende. Sjovt nok elsker han at lufte sin uvidenhed.

Er han mon en af de mindre kompetente der ikke selv ved han er inkompetent?

http://blog.tv2.dk/v_for_vogter/entry30251...
41. snowtiger 05-03-2009 18:50Rapportér/anmeld
Njah - jeg mener nu, at JS_hvidovre er ganske kompetent, hvis han vil.
42. v_for_vogter 05-03-2009 18:51Rapportér/anmeld
#41 så er han fandme selv ude om det. For han poster godt nok så meget vrøvl at man kan komme i tvivl.
43. bastiandenudrensede 05-03-2009 18:55Rapportér/anmeld
#41,

Snow, kom venligst med et link, som dokumenterer din påstand om js:)))
44. snowtiger 05-03-2009 18:57Rapportér/anmeld
#43 Du må tage til takke med mit ord. ;)

#42 Vi kan ikke være uenige om, at han til tider glemmer alt om egen kompetence.
45. js_hvidovre 05-03-2009 19:28Rapportér/anmeld
#41

Når noget løber af mig så ja - skal jeg af med du ved nok.

ellers tak for ordene...
46. js_hvidovre 05-03-2009 19:33Rapportér/anmeld
#35

Hvad er det du fornægter PLT.?

Ja godt at min søn ikke skulle ha´Danmarks historie af dig som lærer og han stiller et spørgsmål om Anker´s tid og hvorfor der ingen biler var på gaderne.

Så ville du sende den ene forkerte svada ind efter den anden om Anker.

Om han lige præcis vil sige sådan om Obama vides ikke, men han bliver opdraget med tricket omkring de 10 biler og hvormange den ene person vil tage fra ham i skat og hvor mange den anden vil tage fra ham i skat.

Det virker selv på en gut på 6 år. :-))))

Ha ha ha
47. js_hvidovre 05-03-2009 19:35Rapportér/anmeld
#37

Ja også du fornægter....
48. v_for_vogter 05-03-2009 19:41Rapportér/anmeld
Og det var vel Ankers skyld oliekrisen i 73. tsk tsk..
49. js_hvidovre 05-03-2009 19:49Rapportér/anmeld
#48

Jordskredsvalget sagde vel alt eller?

Og allerede dengang blev der sagt sætninger som idag er blevet dræbende virkelighed.
50. plt84 05-03-2009 20:07Rapportér/anmeld
# 46. Du har ikke fattet pointen eller lyst til at fatte pointen. Tid, årsag og virkning følges ad.

Jeg bruger eksemplet med din søn til at vise, at tal-fokusering uden at kende fortid er uklogt. Som nkrist skrev et andet sted.

"...det bliver spændende hvis vi opnår at havde den samme regeringsleder i en opgangsperiode og en stagnationsperiode, som kan gå over i en direkte nedgangsperiode - hvordan lige hans supportere vil tackle denne situation".

Den situation er opstået nu.

P. Schluter var Danmarks dyreste statsminister, for under ham steg arbejdsløsheden, statsgælden og udlandsgælden. Til trods for at det var under højkonjunktur.
51. v_for_vogter 05-03-2009 20:09Rapportér/anmeld
#49 *suk* debat umuliggjort af pladder.
52. js_hvidovre 05-03-2009 20:10Rapportér/anmeld
#50

Var han det?

Har du spurgt alle om det, også personer med villa og renter på 19%

At de borgerlige vedtog den underfinancieret finanslov i 1982 var en af deres største fejl de kunne - hoppe i Ankers fælde med begge ben.

"...det bliver spændende hvis vi opnår at havde den samme regeringsleder i en opgangsperiode og en stagnationsperiode, som kan gå over i en direkte nedgangsperiode - hvordan lige hans supportere vil tackle denne situation".
- jeg vil stadigvæk supporte ham, jeg ville også stemme ja til skattereformen, få udbetalt min 1%SP osv.
53. plt84 05-03-2009 20:11Rapportér/anmeld
# 43. JS-Hvidovre er en mand i splid med sig selv. Han kan godt tænke selv, men til tider bliver han styret af indre dæmoner og ydre rumvæsner - så slår det klik og retorikken går på autopilot og DF-manualer
54. js_hvidovre 05-03-2009 20:11Rapportér/anmeld
#51

Og det var vel Ankers skyld oliekrisen i 73. tsk tsk..

Ja du drukner den også i pladder, minder om en anden person der siger det er Bush´s skyld at han ikke kan tælle til 20 plejehjem.
55. plt84 05-03-2009 20:54Rapportér/anmeld
# 54.

Jyllands Posten den 26.5.2007

"Under AJ oplevede Danmark to oliekriser.

Som andre statsledere - også borgerlige - måtte den danske ud på lånemarkedet for at bevare velfærdsstaten.

Statsgælden blev mere end fordoblet under AJ's efterfølger, Poul Schlüter, skønt han regerede under en højkonjunktur. Højkonjunkturen fristede PS til at lade forbruget løbe løbsk, hvorved underskuddet på betalingsbalancen satte danmarksrekord.

PS måtte derfor gennemføre en kraftig økonomisk opbremsning - Kartoffelkuren - med massearbejdsløshed til følge. Ledigheden steg fra 220.000 til 350.000. Dette tal blev i Nyrup-perioden reduceret til 140.000.

Schluter - statsminister under en højkonjunktur med med olieindtægter fra Nordsøen - Danmarks dyreste mand.

Anker - statsminister under lavkonjunktur med store anlægsudgifter i Nordsøen og uden indtægter - en statsmand.
56. js_hvidovre 05-03-2009 21:01Rapportér/anmeld
#55

En statsmand som brugte mere end han havde for at få velfærd, men også så meget at vælgerene gjorde oprør i 1973.

Havde vi bare haft 5% mindre velfærdsstat var det sikkert ekskaleret som det gjorde.

Dette tal blev i Nyrup-perioden reduceret til 140.000.

- og til under 70.000 da det toppede under den nuværende VKO.
57. plt84 05-03-2009 21:37Rapportér/anmeld
Faldt ledigheden i DK mere end i Sverige og Norge mellem 2001-2008? Og har Fjogh skylden for de gode resultater hinsidan?

Læs # 35
58. js_hvidovre 05-03-2009 21:41Rapportér/anmeld
#57

Det har den gode Reinfeldt :-)

Der har været højkonjunktur fra 1993-2007 i mere eller mindre grad og de siddende ministre har redet med på bølgen.

Men hvorfor fortsatte Nyrup så ikke i 2001? er det *jamen så´en er det bare hvis man kigger i historiebøgerne*

For han var jo fantastisk - eller noget....
59. plt84 05-03-2009 21:47Rapportér/anmeld
Fordi Jelved tvang ham til at ændre efterlønsordningen.

Hvorfor sprang du ¤ 35 over?
60. js_hvidovre 05-03-2009 21:48Rapportér/anmeld
#35

Det første min søn skal lære er det med bilerne - så kommer resten senere....
61. js_hvidovre 05-03-2009 21:49Rapportér/anmeld
#59

Ja + alt det andet og alle de vælgere de mistede til et parti som står fast...
62. v_for_vogter 05-03-2009 21:58Rapportér/anmeld
#60 man kan så håbe han får lettere ved at tilegne sig viden.
63. js_hvidovre 05-03-2009 21:59Rapportér/anmeld
#62

Ja viden om hvorfor lav skat gør godt :-)

Der skal vist snakkes politik i weekenden i hjemmet når jeg har ham på weekend.
64. js_hvidovre 05-03-2009 22:04Rapportér/anmeld
#62

Vi får skam viden og er realister og tænker vores når vi ser indslaget fra Malmö.

Pludselig bliver teflontosse et aktuelt ord igen.
65. js_hvidovre 05-03-2009 22:07Rapportér/anmeld
#59

Og nu skal vi snart *låse* igen så får vi renten til 2.15 som det aktuelle.

Hold kæft der skal forbruges :-)))

Så kommer jeg og støtter den slunkne 65-kasse på Frb. så du også imorgen kan få røde bøffer og cognac med den langhåret.
66. v_for_vogter 05-03-2009 22:11Rapportér/anmeld
#63 din og hele højrefløjens latterlige misundelige fokus på at skat er en udgift er lige præcis det der er galt oppe i jeres hoveder.

I er simpelthen bare misundelige og har ondt i røven over at alle skal have lige chancer i dette land.

Sjovt nok er 75% af befolkningen enige med mig i dette. Hvilket går det uforståeligt at de stemmer som de gør.

Men skat er et gode. Ikke et onde.

Hvis skat gik til krigsførelse , forfølgelse og undertrykkelse ville det være et onde.

Men det er ikke fakta i DK.

Skat går til skoler, hosiptaler, uddannelser for alle og så videre.

At I højreorienterede båtnakker er en flok hjerteløse og hjernedøde egoister er en brist i jeres opdragelse.
67. js_hvidovre 05-03-2009 22:14Rapportér/anmeld
#66

så siger vi det.

Jeg betaler min skat - men ikke med glæde, men betaler - tilfreds?
68. plt84 06-03-2009 11:48Rapportér/anmeld
# 65
Karl-Erik Høholt Jensen, Venstre i Hvidovre

"Hvidovre kommune er blandt Danmarks største modtagere af bloktilskud og regionale udligningsordninger".
69. plt84 06-03-2009 11:50Rapportér/anmeld
# 66. Har set seneste meningsmålinger og konstateret at VCO's flertal er forduftet efter skattereformen. Er dog forundret over at DF ikke går mere tilbage.

PS. Har du slettet et indlæg?
70. v_for_vogter 06-03-2009 11:54Rapportér/anmeld
#69 nope. Alle indlæg er der men nogle kommentarer er slettet i går da de var offtopic, min nye politik i en periode.
71. bastiandenudrensede 06-03-2009 11:56Rapportér/anmeld
#69,

Nej jeg har ikke slettet indlæg, da det strider mod min demokratiske opfattelse. Alle skal have lov til, at ytre sig.
Kan du komme nærmere ind på hvilket indlæg du taler om, da jeg har et screenshot af bloggen!
72. plt84 06-03-2009 11:58Rapportér/anmeld
# 71. Min kommentar i # 69 var til # 66, Vogteren.
73. bastiandenudrensede 06-03-2009 12:04Rapportér/anmeld
#72,

Undskyld misforståelsen. Godt ord igen!
74. js_hvidovre 06-03-2009 14:41Rapportér/anmeld
#69

Hvorfor er du overrasket over at DF holder deres mandater?

Som du selv siger lever de jo af pressen og populisme og aktuelle problemer.

Nørrebro, bander, Tingbjerg osv. er alt sammen med til at hive stemmer fra A til DF.
75. bastiandenudrensede 06-03-2009 15:02Rapportér/anmeld
#74,

Problemet med DF's vælgere er, at de er så underfrankeret, at de ikke har opdaget, at partiet kun er til for de rige!

De "bunkepuler" pensionisterne og alle de øvrige svage i samfundet. Det har alle os med en hvis erfaring i politik gennem en halv menneskealder opdaget for mange år siden.
DF er det største svindelnummer i dansk politik nogensinde!

Se bare på herværende blog, "løgnen" tages også i brug i lind strøm i håb om, at der ikke sidder nogen, som er klogere og som opdager hvad partiet har gang i!
76. plt84 06-03-2009 20:41Rapportér/anmeld
# 75. Ja.

Må jeg henvise til dette indlæg - jeg er til tider ikke glad for at få ret.

# 74.

Nørrebro og Tingbjerg forgår, skattereformen består (ind til vi får en ny ædru og rimelig regering). Og så kommer opgøret.
77. plt84 06-03-2009 20:41Rapportér/anmeld
http://blog.tv2.dk/plt84/entry302840.html

Hov, her er linket

Far er træt.
78. bastiandenudrensede 07-03-2009 12:12Rapportér/anmeld
#76 og 77,

Fremragende indlæg, flere af os, har postet det til andre hjemmesider!

Nul, der er ingen økonomiske bidrag. Dem har Brian "igen igen" stjålet fra os via bibliotekspengene, mens han var kulturminister.
Det eneste vi kan tilbyde er æren i din favør.

Herlig weekend!
79. bastiandenudrensede 07-03-2009 12:57Rapportér/anmeld
#77,

På radiosiden, kan jeg nok stikke dit intiligente indlæg.

Prøv, at lytte!

http://www.dr.dk/bonanza20_assets/Entrance...

I min verden er det for meget, selv om vi har ytringsfrihed.
80. snowtiger 07-03-2009 14:45Rapportér/anmeld
bad link. ;)
81. bastiandenudrensede 07-03-2009 19:04Rapportér/anmeld
#80,

Du får lige linket igen:

http://shansensblog.blogspot.com/2008/12/v...

Det virker!
82. snowtiger 07-03-2009 19:54Rapportér/anmeld
#81 Tak. :)