Hop til indhold

Frihed og ytringsfrihed

Onsdag, 13. februar 2008 kl. 13:21 / frihed, livet, nyheder, verden

muhammed og jesus har humor ?!?!?!

38 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

tegninger
16 billeder
tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger tegninger så skal vi åbentbart til det igen igen ????
(og pga vores blognavn må vi jo udtrykke voreses ydmyge mening;)

religionsatiren er stadig lyslevende...

3 'muslimske' mænd anholdt for at planlægge mord på en tegner ????

eller er det bare en and... igen ???

der kommer ikke mange brugbare oplysninger der kommer ud om konspirationen ;)

hvis de såkaldte 'frihedskæmpere' og rettroende 'næstenmordere' virkelig ville dræbe den danske tegner, fordi han har tegnet muhammed med en bombe i turbanen... så er de jo kun med til at bekræfte den famøse tegning... at muhammedanere har en potientiel bombe i turbanen !!!

... kan de da for fanden ikke selv se, at de dermed beviser at tegningen holder vand hele vejen ??

er de virkelig så totalt blinde for deres egne holdninger og handlinger ???

fatter de ikke, at deres såkaldte 'plan' beviser, at tegnerne havde fuldstændigt ret ????

at de dermed udstiller sig SELV og deres tro præcis som tegningerne lægger op til !!!!!

HVOR BLIND HAR MAN LOV TIL AT VÆRE ????

HVOR SELVRETFÆRDIG HAR MAN I GRUNDEN LOV TIL AT VÆRE ???

hva siger retfærdighedsministeren til denne form for 'lovløshed' ?

(for slet ikke at tale om pia.KKK, hun må da ha en fundamentalistisk holdning til dette kåmplot;)

ska vi da for fa'en ikke ha en dajlig lov om det ????

der er jo snart indført love og regler der regulere os i alle sammenhænge, vi bliver stille og roligt frataget vores sunde fornuft... og når lovgiverne endelig har den fulde kontrol med de mennesker de er valgt til at TJENE, kan vi allesammen henvise til hvad der står skrevet i lovbøgerne... og dermed helt være fri for at tænke selv !!!

(øhhh, det var vist lige et sidespor ???)

nåmen... måske var de på tide at se lidt på os selv og vores troretning ???

nu har jesus efterhånden hængt på det skide kors i 2000 år...

ER DET DA FOR HELVEDE IKKE TIDEN AT LADE DEN ARME MAND KOMME LIDT NED ???

hvor hjerteløse har VI lov at være ???

mon ikke han trænger til en bodytequila og et blowjob ???

jeg er sikker på at de to stærkt misforståede profeter, jesus og muhammed ville klaske hinanden på ryggen og grine deres røv i laser over hvor snotdumme de der små mennersker er ???

... for siger de i grunden ikke nogenlunde det samme i deres profetudgydelser ???

jeg er ihvertfald helt sikker på at hverken jesus eller muhammed har udtalt sig om, at nogen skal slås ihjel, laves om eller rette ind !!!

tværtigmod snakkede de vist en hel del om respekt for hinanden og kærlighed !!!

og jeg er overbevist om at de også havde humor og ikke tog det personligt hvis nogen tog lidt pis på dem !!!

EN PROFET DER HAR "SET VERDEN BEGYNDE" OG VED "ALT"

... KAN VIST GODT TÅLE BÅDE SATIRE OG "LATTERLIGGØRELSE"

eller bortfalder retten til at kalde sig profet og guddommelig, ikk ??? ;)

be happy
be you
be
:)





38 kommentarer

Skriv kommentar
1. jilguzo 13-02-2008 13:55Rapportér/anmeld
Havde Profeten Mohammed (SAW)
været tilstede under disse ting, havde han 100%
set bort fra dem og kun grinet af de folk der har
tegnet dem.

Men samme tid er jeg dyb uenig i de tegninger skulle
komme frem til verden. Det var bar ren provokation.
Så må de tegner der er på flugt tag den konsekvens at
de skal leve på flugt. Man skal jo tag konsekvens
for hvad man står for.

Jeg tror ikke de bar ville dræbe ham pga. tegninger.
Der ligger meget mere i det. At føle så undertrykket og
ikke velkommen. Blive behandlet helt anderledes end alle anre mennesker. Det er det pres der gøre at et menneske eksploderer.
2. maisen25 13-02-2008 14:01Rapportér/anmeld
Her er jeg faktisk uenig med dig. Der er masser af gange blevet gjort grin med religionen Islam uden det har haft konsekvenser, men at gå over stregen og røre ved det aller helligste, nemlig at billedliggøre en profet, er intet andet end stupidt og manglende respekt for andre menneskers følelser.

Har vi ytringsfrihed i DK? Så absolut, men med frihed følger et stort ansvar og det er et tungt kors at bære (so to speak) Jeg synes også at manden på den anden side af vejen er et svin - men det siger jeg da ikke til ham eller andre, ikke engang i ytringfrihedens navn. Der ER grænser for denne forherligede ytringsfrihed og grænsen hedder "god tone" eller "anstændighed" ja vi kunne også kalde den for "respekt for andre"

Det er nærmest blevet danskens fundamendalisme den ytringsfrihed. Vi påberåber os den gang på gang herinde på bloggen også - så det er nærmest blevet moderne at ytre sig i henhold til den. Men at gøre den til et grundlag for at være respektløs overfor andre er ligeså stupidt og fundamendalistisk som at gå i krig i Guds navn.

Er det så stupidt at reagere med bål og brand rundt omkring i verden? Ja gu er det, for respekt går begge veje, men inden vi nu harmfuldt peger fingre ad de andre og siger med børnehavestemme: "Det var dem der startede!" kunne vi passende kigge indad.

Jeg elsker personligt satire og karrikatur. Men der er stor forskel på at gøre grin med andre og så gøre grin med sig selv. At tegne Jesus, Dronningen og Pia K. er ok for de er "vores egne" og vi kender alle til de danske spilleregler når det kommer til satire. Men når vi gør grin af andre, må vi forvente at folk der ikke bor i dette land og ikke er opvokset i den danske kultur har et andet forhold til satire end vi har.

Grundlaget for at bringe tegningerne den første gang er så tyndt at jeg ikke kan forstå at de overhovedet er blevet bragt. Man ville teste selvcensuren? Jamen det er jo det samme som at sige at man ville teste den manglende respekt og forståelse for andres forskelligheder, følelser og tankegang. Helt ærligt - det er da for åndssvagt!

Og nej, jeg tolererer IKKE den vold og manglende respekt der er blevet udvist for DK og at der har været mordtrusler mod tegnerne - Det hører ingen steder hjemme! Men inden vi nu frådende kaster os over alle de andre, så lad os rydde op i egen baghave først.

Knus Maisen
3. snubidog 13-02-2008 14:16Rapportér/anmeld
Hvor har du meget ret i de fleste fats. du her har skrevet.
efterfølgende punkter skulle en hver invandrer skrive under på hvis de ville være en del af Danmark......

AT værne om vort land og demokratiske styreform
- med Kongehuset i spidsen.

AT medvirke til at styrke og bevare forsvarsviljen i
det danske folk.

AT vedligeholde vort folks nationale sindelag.

AT bevare danske mindesmærker for efterkommere.

AT styrke kammeratskabet mellem brødre & søstre
gennem sammenkomster,På gaden til møder og andre arrangementer.
4. tessa8 13-02-2008 15:10Rapportér/anmeld
Ja men det er faktsik helt sjovt, sådan som jeg har læst om profeten var han en værre en med druk og hor osv.

Det ville sgu da have været mere morsomt at tegne jesus med bombe i en turban, han var alligevel så "kedelig" vi skulle alle være så gode ved hinanden. og hvis vi ville være lige så gode som jesus måtte vi ikke eje noget.

Faktsik tror jeg da det er profeten der har vundet hvis de havde væddet.
5. tessa8 13-02-2008 15:19Rapportér/anmeld
jeg tror den sidste linie var en fejl :-)
6. jilguzo 13-02-2008 15:22Rapportér/anmeld
#2

Respekt til dig menneske. Jeg er med dine fact og forstår dig godt. Danmark lever med noget man kalder for NÆSTKÆRLIGHED, men hvor er den henne?

Danmark lever ikke op til deres smukke kristiske værdier.
Ytringsfrihed er nærmest blivet at krænke andre end at tag det sjot og grine lidt.

#3 Du siger noget godt. Respekt også for det.
7. jilguzo 13-02-2008 15:23Rapportér/anmeld
tessa jeg forstod den heller ikke slet ikke hehe :d
8. maisen25 13-02-2008 15:43Rapportér/anmeld
#3: Kan kun være enig i det du skriver! Vi skal værne om hinanden!

#4: Fnis.. du tabte altså også lige mig der..

#5: Tak for det - Vi skal nemlig udvise respekt og næstekærlighed også¨når vi er ironiske og satiriske.. :-)
9. tessa8 13-02-2008 15:53Rapportér/anmeld
Det jeg kan undre mig over er at det hele virker som en stumfilm. Det kunne siges sådan PET har reddet en tegners liv.

de mulige mordere, er blevet fanget men der er mangel på beviser. Den ene er blevet løsladt. De to andre skal udvises.

Tegneren var så heldig at overleve.

Der var jo flere i mellemøsten der blev dræbt pga de tegninger, men det er jo så langt væk så vi lader som om vi har glemt det.

Der er jo sikkert sket mere som vi ikke må få at vide, men hvorfor så ikke være lidt varsom med hvor højt man råber.

# 8 men vi kan jo alle fejle :-)
10. bobbob333 13-02-2008 16:32Rapportér/anmeld
#1jil:) han havde måske både grinet af tegnerne og de mennesker der 'kæmper' for hans 'sag'... i hans navn og med 'hans' bog i hånden ???

og du har da ret i at det er en provokation !!!

og at tegnerne må tage konsekvensen af deres handlinger... det må vi alle, også de mennesker der mener de har ret til at slå nogen ihjel... i muhammed's navn... eller jesus's navn for den sags skyld !!!

men at slå nogen ihjel fordi de laver en tegning (der jo faktisk også udstiller deres egen intollerance) er vist at gå over stregen ??
selvfølgelig skal vi behandle hinanden med respekt og venlighed !!!
DET ER KLART
... men det går begge veje !!!

jeg mener nu at de tegninger både har skabt mange problemer, men de har også været igangsætter for en debat der er nødvendig og tiltrængt !!!

den debat kunne måske ha været ført mere elegant men sådan sku det altså ikk være !?

#2mai:) måske har du ret ???
måske er det respektløst og dummere end politiet tillader ?

men at ville slå nogen ihjel er sgu også ret respektløst, ikk ;)

... og selvfølgelig skal vi tage hensyn til andres tro og 'helligheder', men ytringsfriheden er åbentbart også hellig for os ???

... og den bliver da også helt klart misbrugt !!! præcis som ALLE religionerne og deres profeter bliver misbrugt til at holde folk i et jerngreb !!!!

og ja, det ville klæde os (både muslimer og 'vi andre') at se lidt indad, rydde op i baghaven som du kalder det ;)

lige i denne situation er det jo så et par fundamentalistiske muslimer der kaster sig frådende over en gammel mand med en blyant !!!!

knus fra bob :)

#3snu:)
1)"AT værne om vort land og demokratiske styreform"
det er der også mange 'gammel'danskere der også sku skrive under på, ikk

2)" medvirke til at styrke og bevare forsvarsviljen i
det danske folk"
... forsvar mod hvad ????????
3)"vedligeholde vort folks nationale sindelag"
... hvorfor, det er en global verden, men visse dele af vores kultur er da helt klart vigtig og bevaringsværdig !!!
4) "bevare danske mindesmærker for efterkommere"
......yes yes !!! :)
5) "styrke kammeratskabet mellem brødre & søstre
gennem sammenkomster,På gaden til møder og andre arrangementer"
... dette er måske det aller vigtigste ! vores søstre og brødre fra nær og fjern, røde, gule, brune, sorte, hvide og grønne ;)

#4tes:) måske, selv en profet har vel menneskelige lyster ;) hvis 'de' ikke havde erfaringer med det jordiske og menneskelige liv kan de vel heller ikke rådgive os menneskelige væsner ???
jeg tror da ikke nogen af de to var kedelige, det er bare præster og imamer der fordrejer og spinner deres ord, biblen og koranen kan og bliver fortolket på tusindvis forskellige måder, og de bliver næsten altid fortolket på en måde der fratager folk deres power og selvværd... "du er en synder" "hvis du ikke gør som vi siger, skal du brænde i helvede til evig tid"

jeg tror nu jesus havde et fedt liv med masser af overflod og glæde... hvis der virkelig er en gud, ville han/hun sgu da gerne have 'hans børn' skulle have det så godt som muligt !!! alt det andet sludder præsterne prædiker er jo for at undertrykke os og bevare deres magt og monopolet på at have 'adgang til gud' !!!
jeg snakker da med fru gud hver dag !!! ;)

respekt og kærlighed til alle... muslimer og ikkemuslimer :)
11. jilguzo 13-02-2008 16:45Rapportér/anmeld
Bob bob bob.

Jeg har altid elsket at se dig skrive.
Ved ikke hvorfor, men det gøre jeg.

Ja og atter Ja, Profeten ville nok grine over disse latterlig tegninger og at folk vil brænde huse ned osv.

Og hvad ang drab/slå ihjel det er lige over stregen. Det er Islam imod hvad ang det folk. Folk skal være mere neutral og tag tingene med ro og se disse tegner, som "til grin" af at skabe uro.

Jeg tror på et eller andet tidspunkt vil man et sted i verden se på disse tegninger, som noget filosofi! Og at man måske vil gå hen og lære noget af det.
12. bobbob333 13-02-2008 16:50Rapportér/anmeld
6)jil:)du har fuldstændig ret i at Danmark lever ikke op til deres smukke kristiske værdier !!!!!!!!!!!!!!!!

vores forlorne værdisæt er takke være krigen i irak, tegningerne og magthaverne udstillet som lyserøde løgne og glansblilleder fra en svunden tid... så noget godt er der da kommet ud af det... vi mér nød til at se på os selv med åbne og ærlige øjne... hvis vi da tør ???

9)tes:) ja der er nok meget der ikke kommer ud til os, den danske borger... som sædvanlig er det kun en yderst begrænset information der når ud !!!

... stumfilm ;) ;) :)hehe
13. bobbob333 13-02-2008 16:56Rapportér/anmeld
#11jil:) tak tak :) det glæder mig :)
hvis vi for fa'en bare ku holde op med at tage alting så skide personlig, ikk ?
det er jo tit det der skaber problemerne... at vi føler os personligt angrebet, og så vil vi forsvare os (vores meninger, holdninger og personlighed) ((ego))

lidt distance og neutralitet ville pynte :)

jeg håber da vi lære af det og får erfaringer som kan bruges konstruktivt og opbyggende :)
14. jilguzo 13-02-2008 17:05Rapportér/anmeld
#13

Sandt meget sandt. Tingene skal ikke tages personligt.
Der ligger problemet for et menneske!

Elsker når 2 mødes med en fin dialog og på en pæn måde og vigtist af alt FREDLIGT men stadig lidt satire og skæg og ballade. Men der er grænser self. Vi må respekter privat livet for et være menneske. Om man beder til en banan eller sten. Religion er privat og alle skal respekter hinanden,.
15. maisen25 13-02-2008 17:37Rapportér/anmeld
Bobbob.. Der er INTET der kan forsvare hvis nogen vil slå nogen andre ihjel.. Det er heller slet ikke det jeg skriver om. Det jeg forholder mig til at i hvor vid udstrækning man kan sige hvad man vil og så påberåbe sig ytringsfrihed efterfølgende... Det er det jeg gerne vil snakke om..

Tror at vi i denne debat skal passe på at vi ikke blander tingene sammen, for så giver det ikke en god debat. Jeg mener ikke at det er et godt argument FOR vores ytringsfrihed at nogen vil slå et andet menneske i hjel fordi han benytter sig af den, ej heller er det et godt argument IMOD ytringsfriheden... ser du hvor jeg vil hen? Det er et ligegyldigt argument, fordi det som sådan slet ikke er interessant i den diskussion..

Hvis det er rigtigt at de 3 har planlagt at slå en af tegningerne ihjel (Jeg betvivler det ikke - er bare vokset op i et land hvor man først er skyldig når man har haft mulighed for at forsvare sig ;-)) så lad os tage en snak om hvordan vi bedst muligt sikrer at muslimer ikke blivr yderligere radikaliseret i dette land. Hvordan bygger vi broer så vi undgår det i fremtiden. Hvordan skal vi rent politik og folkemenneskeligt forsøge at lægge pres på de lande/stater hvor man ikke har ytringsfrihed, således de kan få det - og dermed også skulle være at håndtere den osv osv osv...

Det jeg ikke forstår er hvorfor danske aviser i dag IGEN vælger at printe billederne. På mig virker det som hævn - og hævn klæder sgu ikke nogen! Det er en arrogant attitude hvis du spørger mig..

Jovist har billederne været med til at skabe en debat... som desværre er druknet i hævntørstighed og fremmedfjendskhed. Nu kan Pia K. jo selvretfærdigt stå og sige: "Der kan I bare se!" mens vi andre der lever i den virkelige verden tænker.. hvad kom først - hønen eller ægget.

Jeg tror vi skal være meget forsigtige i denne tid og finde ud af hvad vi kan gøre for at forbedre situationen. Desuden synes jeg faktisk at mange af tegningerne ville have været ligeså sjove selv om Muhammed ikke havde været afbilledet.. Personligt at jeg vild med den hvor de står i kø i himlem men ikke kan komme ind fordi de er løbet tør for jomfruer.. Muhammed skal bare ikke være en del af det billede... Der er mange måder man kan bruge satire på, men som i alle andre sammenhænge kan den også gå over stregen og det synes jeg er tilfældet her.

Muslimer har skam masser af humor, så et par tegninger og jokes kan de nok klare, men at tegne Muhammed er at gå over stregen.

Man kan synes at religion er latterlig, men at latterliggøre dem der tror på den er uacceptabelt i min bog.
16. tessa8 13-02-2008 18:00Rapportér/anmeld
maisen25

Ja men du har da fulstændig ret, der er jo desværre nogle få der ødelægger det hele for andre.

Billederne idag minder mig om børn der siger, når i tør gør vi da også, så næsten alle aviser i danmark viser tegningerne.

Personlig ville jeg bruge den tegning med bomben til feks. en våbensmugler.
17. maisen25 13-02-2008 19:38Rapportér/anmeld
#16: Præcist - det er sådan lidt børnefornærmet agtigt.. Stampen i gulvet og jeg vil have min vilje.. din... din... muslim! Krampelatter... :-)
18. bobbob333 13-02-2008 21:48Rapportér/anmeld
#15mai:) jeg er på ingen måde uenig med dig !!!!

muslim eller ej... indeni er vi jo ens og har de samme følelser, ønsker og håb !!!!

min pointe var kun at vise, at ved at udstede dødstrusler og planlægge mord... beviser disse få fundamentalistiske mennesker at tegnerne har fat i en pointe !!!!

at de ikke selv kan se, at deres handlinger kun bekræfter 'satiren'/fornærmelsen, er meget overraskende for mig... jeg synes jo det står klart og tydelige !!!

de gør præcis DET, de er så sure over at 'blive beskyldt for at gøre' ???

for mig er det både surrelistisk, oplysende og grotesk!!!

HELDIGVIS ER DISSE FUNDAMENTALISTER KUN FÅ OG REPRÆSENTERE IKKE FLERTALLET AF MUSLIMER !!!!!

jeg kender flere muslimer og de ER bestemt flinke, åbenthjertede og søde mennesker !!!!!

ligesom de fleste danskere !!!

... men som tessa skriver i #16: desværre ødelægger nogle få mange ting for de fleste !!!

i begge 'lejre' !

sov godt og be happy :)
19. antisthenes 13-02-2008 23:00Rapportér/anmeld
Det største (og eneste) problem med Muhammedtegningerne er, at de ikke er sjove. God humor rammer altid et eller andet, som er sandt. Det gør Muhammedtegningerne ikke rigtigt. De er bare uinspireret bestillingsarbejde.

Men når det er sagt, vil jeg håbe, at der kommer mange flere Muhammedtegninger og satire, der gør grin med islam og alle andre religioner. Religioner er irrationelle overbevisninger, som skader en masse mennesker, så der er nok at gøre grin med.

Og så må muslimer og andre religiøse i øvrigt vænne sig til, at når man lever i en moderne virkelighed, vil man ind imellem blive stødt og krænket over de ting, man ser og læser i avisen. Jeg bliver for eksempel provokeret og krænket, når jilguzo skriver:

"Så må de tegner der er på flugt tag den konsekvens at
de skal leve på flugt. Man skal jo tag konsekvens
for hvad man står for."

Men det får mig ikke til at ville slå Jilguzo ihjel eller skrive, at han ikke må fortælle sin mening. Det skal han selvfølgelig have lov til, ligesom tegnerne skal have lov til at tegne billeder af Muhammed.
20. jilguzo 13-02-2008 23:07Rapportér/anmeld
#19

HØØØØØØØØØRT. Deler samme fakta. Men de billeder bar latterlig. Slet ikke noget sjovt over dem. Bar ren provokation.
21. tessa8 16-02-2008 11:49Rapportér/anmeld
Der var heller ikke så meget ytringsfrihed for Charlie Chaplin. Men der er en sang jeg er vild med.

http://www.forteach.net/video/video/mT8jqR...
22. tessa8 16-02-2008 11:57Rapportér/anmeld
Men det var jo fordi Amerikanerne var blevet enige om han var kommunist.
23. antisthenes 16-02-2008 12:26Rapportér/anmeld
#20 Du læser kun første del af mit indlæg, ikke den del hvor jeg kritiserer dine holdninger. Jeg forstår ikke, at du kan synes, at det er rimeligt, at Kurt Westergård skal leve under jorden, blot fordi han har tegnet en tegning af Muhammed. Det er da langt ude.

Det eneste indvandrere får ud af den slags holdninger er, at Dansk Folkeparti får endnu flere stemmer ved næste valg. Godt hjulpet på vej af pyromanerne og hærværksfolket.
24. bobbob333 18-02-2008 17:50Rapportér/anmeld
#19anti:) jeg synes heller ikke det muslimske samfund kan 'forbyde' ikkemuslimske mennesker, at de skal rette sig efter muslimske trossystemer... eksempelvis at 'vi' ikke må tegne mohammed... det er jo en 'regel' der gælder for troende muslimer, og IKKE for 'vantro' ;)

(men der skal selvfølgelig tages hensyn til de muslimske værdier)... det kan bare ikke nytte noget at muslimerne vil trække deres regler ned over på alle andre!!!

de bryder sig jo tydeligvis heller ikke om at vi absolut vil trække vores ytringsfrihed ned over hovedet på dem !!!

... når det så er sagt, er både mohammed OG ytringsfriheden blevet groft misbrugt i denne sag !!!!!!!

der må vist udvises mere respekt, konduitte og distance fra begge sider !

og det ville klæde fundamentalisterne og medløberne på begge sider, hvis de tog et kritisk blik på sig selv... istedet for kun at se 'djævlen' over i den modsatte lejr !

#20tes:) en dejlig smuk og stille sang der måske kan køle kamphanerne lidt af ;)... jeg vidste slet ikk at goe gamle Charlie ku skive musik/tekster !!!
25. snowtiger 18-02-2008 19:18Rapportér/anmeld
#6 Næstekærligheden er død med nazisternes - undskyld Fascisternes - UNDskyld, ATEISTERNES indtog.
26. antisthenes 18-02-2008 19:57Rapportér/anmeld
#24 "der må vist udvises mere respekt, konduitte og distance fra begge sider !"

Respekt er noget, man gør sig fortjent til. Det er ikke noget, man truer sig til.
27. antisthenes 18-02-2008 19:58Rapportér/anmeld
#25 Flot generalisering!
28. snowtiger 18-02-2008 20:02Rapportér/anmeld
#25 Ja, ikke. ;-) Det var nu ironisk/humoristisk ment.
29. jilguzo 18-02-2008 21:25Rapportér/anmeld
antis

Find et sted jeg synes det er okay og rimeligt, at Kurt Westergård skal leve under Jorden`?
30. antisthenes 18-02-2008 21:56Rapportér/anmeld
#29 "Find et sted jeg synes det er okay og rimeligt, at Kurt Westergård skal leve under Jorden`?"

Her (#1):

"Så må de tegner der er på flugt tag den konsekvens at
de skal leve på flugt. Man skal jo tag konsekvens
for hvad man står for."

Som om det er hans egen skyld, at de psykotiske maniacs vil slå ham ihjel på grund af en tegning. I stedet for at pisse på en mand, som er nødt til at leve resten af sit liv i skjul, ville det være på sin plads at bakke manden og hans ytringsfrihed op - uanset hvad du i øvrigt måtte mene om hans tegning.
31. jilguzo 18-02-2008 21:58Rapportér/anmeld
Betyder det så at jeg er med i han lever under Jorden?
Tænk. Gud bevar Danmark dog!
32. snowtiger 18-02-2008 22:06Rapportér/anmeld
#30 ""Så må de tegner der er på flugt tag den konsekvens at
de skal leve på flugt. Man skal jo tag konsekvens
for hvad man står for.""

Før du bliver alt for ophidset. Så har Jilguzo jo ikke skrevet, at han synes, at det er retfærdigt eller rimeligt, at Kurt Westergård skal leve under jorden, vel?
33. jilguzo 18-02-2008 22:10Rapportér/anmeld
#32 Hold kæft jeg kan elske dig nogen gang.

Det er slet IKKE retfærdigt eller rimeligt AT
Kurt Westergård skal leve under jorden.
Han er dansker med dansk værdier, som han har
og skal respekter, som ytringsfrihed.
For ham er det helt normalt. Jeg respekter det og
skal gøre det fordi jeg vil altid være gæst her.
Men jeg forventer også selv respekt.
34. snowtiger 18-02-2008 22:15Rapportér/anmeld
#33 Ja, respekt er ikke en ensrettet gade.
35. antisthenes 18-02-2008 22:45Rapportér/anmeld
Kurt Westergård har forklaret, at hans tegning viser, at radikale ekstremister har kidnappet islam. Det er det, Kurt Westergård står for.

Konsekvensen er så, at Kurt Westergård skal leve i evig frygt, netop på grund af radikale ekstremister. Men det er ikke noget, han har valgt. Det er noget de har valgt.

At påstå noget andet, svarer til at sige, at en voldtaget pige, selv er ude om, at hun blev voldtaget, fordi hun gik i lårkort kjole. Den slags surrealistisk logik fungerer i Mellemøsten, men ikke her i Danmark.
36. snowtiger 18-02-2008 22:51Rapportér/anmeld
#35 Bullshit. Der er ikke nogen som påstår, at det er noget, som han selv har valgt. Han kunne af gode grunde ikke vide, hvor vidt det ville gå på forhånd.

Du leder efter fjender, hvor der ingen er.

"At påstå noget andet...."

Hvem har da påstået noget andet?
37. snowtiger 18-02-2008 23:43Rapportér/anmeld
#35 "Kurt Westergård har forklaret, at hans tegning viser, at radikale ekstremister har kidnappet islam. Det er det, Kurt Westergård står for."

Den betragtning er jeg fuldstændigt enig i. Det vil man også kunne læse ud af min blog. Hvorfor tror du, at de radikale 'ekskremister' vil have ham slået ihjel?

Det er jo netop derfor, at det netop er dem, som er sure og ikke alle de moderate.
38. antisthenes 19-02-2008 07:05Rapportér/anmeld
#37 "Det er jo netop derfor, at det netop er dem, som er sure og ikke alle de moderate."

Bullshit. Endnu har jeg ikke hørt en eneste muslim - hverken "moderat" eller "yderligtgående" - som ikke er sur over Muhammed-tegningerne.

Men hvis jeg helt har misforstået sætningerne:

"Så må de tegner der er på flugt tag den konsekvens at de skal leve på flugt. Man skal jo tag konsekvens for hvad man står for."

Så må jilguzo da gerne forklare, hvor han egentlig vil hen med sin udtalelse? Jeg kan nemlig kun se, at den kan forstås på én måde.