Bloggen lukker, Læs mere

Hvordan synes du selv det går?

Fredag, 26. februar 2010 kl. 16:47 / aviser

Politikken

57 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Oplagskontrollen siger at Politikkens og Morgenavisen Jyllands Posten daglige oplag er henholdsvis ca. 108000 og 119000.

Betyder det at der er lidt færre idioter der holder avis?



57 kommentarer


1. plt84 26-02-2010 16:54Rapportér/anmeld
Næh, det gør det ikke. For JP konkurrerer med Berlingske, ikke Pol.
2. hanserlingjensen 26-02-2010 17:00Rapportér/anmeld
I følge Flemming Rose er Politikens forlig et forræderi mod avisens historie og værdi, men det er lidt uretfærdigt. Politiken har en lang tradition for at holde med den stærke part, en tradition, der går helt tilbage til besættelsen.

“Churchill er en farlig mand” kunne man læse i avisens leder 28. april 1940, (d.v.s. kort efter tyskernes indmarch), og ingen kunne være i tvivl om, hvilken side Politiken stod. Det var ikke frihedens. Tøger Seidenfaden træder blot i sine forgængeres fodspor.
3. js_hvidovre 26-02-2010 17:01Rapportér/anmeld
Alle der læser politiken er idioter....
4. js_hvidovre 26-02-2010 17:02Rapportér/anmeld
#2

Man burde lukke hans 5. kolonne virksomhed, det fede dyr.
5. retcute 26-02-2010 17:05Rapportér/anmeld
#1 du har helt ret...Politiken derimod konkurrerer med Ekstra Bladet om at være mest plat.
Ifølge den netop offentliggjorte liste er disse 2 blade de mest svinske i sprogbrug.

så noget er de da god til
6. plt84 26-02-2010 17:05Rapportér/anmeld
# 2

Du er dum som en dør. Hvad der blev skrevet efter 9. april 1940 var taktisk bestemt, uanset hvilken avis vi taler om.

Hvad vi derimod ved, er at Jyllands-posten, med det sigende øgenavn, MORGENFACISTEN JYLLANDS-POSTEN, holdt med nazisterne både før og efter 9. apri. Er du lystløgner?
7. robert.nielsen 26-02-2010 17:06Rapportér/anmeld
Alle der læser er idioter da alt er manipulationer pånær berøringen. Triviallitteratur er her for at blive.
8. retcute 26-02-2010 17:08Rapportér/anmeld
Fuck, Ekstra Bladet bander sgu mest
24. feb. 2010 10.44 Kultur
Ekstra Bladet henviser gerne til sig selv som klassens frække dreng. Om måske er han sgu en uopdragen gadeknægt med et fucking beskidt sprog.

Infomedia har undersøgt, hvor ofte de dansk dagblade bruger ordene "fuck" og "sgu" i deres artikler, og her indtager Ekstra Bladet sgu en suveræn fucking førsteplads. De sidste seks måneder af 2009 skrev Ekstrabladet "sgu" i 397 artikler.

Det svarer sgu til godt to gange "sgu" om dagen. Dertil kommer omkring de 100 gange i samme periode, hvor formiddagsavisen har løftet den litterære langefinger og skrevet "fuck".

Antallet af "fuck"-ord kan kun Politiken overgå. Morgenavisen har sgu skrevet "fuck" i 115 artikler på et fucking halvt år. Politiken indtager også en flot andenplads som de dagblade, der bander mest.

Herfter følger B.T., der de seneste år har vekslet mellem at ville være en avis til kvinder og en avis med daglige sundhedstips - for det sælger har avisen fundet ud af.

Fuck, det er sgu godt gået.

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/02/24...
9. plt84 26-02-2010 17:11Rapportér/anmeld
# 2

Lidt go'nat læsning til de enfoldige:

http://www.dragsdahl.dk/A19900419.htm

PS. Undrer mig, at retcute ikke er på favoritlisten. Er det fordi hun ikke vil henvise til sig selv?
10. js_hvidovre 26-02-2010 17:17Rapportér/anmeld
#9

En af dine betonvenner?

Nej tak det er alt andet end troværdigt.
11. hanserlingjensen 26-02-2010 17:21Rapportér/anmeld
6#
Dit sprogbrug i forhold til mig, giver jo ikke ligefrem lyst til at læse hverken det du skriver, eller de links du forsøger at bakke det op med.

Der bornok et lille facistoid svin i dig PLT. Men deter da dejligt at have mødt en af de klogeste i hele verden. Som du ved er din kollega Muhammed udråbt til verdens bedste menneske - af alle muslimerne altså, og deres rygklappere: De nyttige idioter, som Stalin kaldte sådanne som dig.
12. the.god.machine 26-02-2010 17:24Rapportér/anmeld
#4
"Man burde lukke hans 5. kolonne virksomhed, det fede dyr."

Jeg synes, der dukker den her slags fascistiske træk op i dine kommentarer i ny og næ.
13. eironeia 26-02-2010 17:25Rapportér/anmeld
#6. højre- eller ventrehængt?
"Vi", er det de 108000 smagsdommere der holder Politikken, eller er du blevet royal ?
14. js_hvidovre 26-02-2010 17:29Rapportér/anmeld
#12

Sikkert? sålænge de kører landsskadeligt virksomhed skal lortet lukkes, eller en undskyldning, tror kun det er enhedslisten som endnu ikke har fordømt dagens politiken.
15. js_hvidovre 26-02-2010 17:30Rapportér/anmeld
Fra FB:

"Udover Muhammed-tegningerne vil Tøger Seidenfaden også gerne udtrykke sin dybfølte undskyldning til verdens muslimer for drivhuseffekten, Kennedy-mordet, den våde fis han slog i redaktionslokalet den anden dag og naturligvis for alle de grise, der beboer de danskes øer."

*GGG*
16. js_hvidovre 26-02-2010 17:35Rapportér/anmeld
#12

Som Akn73 selv skriver:

The.god.machine fordi han er klog, men har et mystisk syn på verden, og naturligvis fordi han vil hade mig for det.

- du om nogen bruger da din demokratiske ytringsret, vil du da gerne ha´at en religion skal bestemme over den og dig? for det er jo hvad POL. i bund og grund er på vej til.
17. plt84 26-02-2010 17:38Rapportér/anmeld
# 6

Det er da helt op til dig selv at definere om Jyllands-pestens begejstring for nazismen var venstre- eller højrehængt. Skammen bliver tilbage, uanset hvad. Det gælder såmænd også sammen avis begejstring for apartheid-styret i Sydafrika i nyere tid.
18. the.god.machine 26-02-2010 17:43Rapportér/anmeld
#16
Og det er Politkens HELT EGET VALG. Det er nu engang sådan, det fungerer i relatvit liberale lande. Hvis du ønsker at bo i et land, hvor medierne og andre ellers private virksomheder er statsstyrede, så tag til Nordkorea. Eller bare Venezuela, hvis du ikke tør tage det fulde skridt i første omgang.
Du må sidde dagligt og tude snot over, at du ikke kan skrue tiden 30 år tilbage og hoppe over muren til det forjættede land.
19. js_hvidovre 26-02-2010 17:45Rapportér/anmeld
#18

Det har jo intet med det at gøre, og du forstår jo i bund og grund intet af konsekvensen bag den undskyldning, men jeg er ikke overrasket.
20. eironeia 26-02-2010 17:50Rapportér/anmeld
#17.Humor er åbenbart ikke din stærke side. Trist! Mest for dig selv.
Kommentaren gik på at du kalder manden for "dum som en dør".
Skal vi tage den een gang til, for Prins Knud?
21. the.god.machine 26-02-2010 17:50Rapportér/anmeld
#19
Jep, det er nemlig lige præcis sådan, en sand totalitær retfærdiggør sine handlinger. Du er godt nok langt ude.
22. js_hvidovre 26-02-2010 17:54Rapportér/anmeld
#21

Lige over...

Selvfølgelig har pressen herhjemme, der er pressefrihed lov til at undskylde alt det de vil, men i bund og grund er det jo undskyldninger som går imod den danske grundlov om ytringsfrihed, de vil undskylde en religion/regime som gerne vil diktere vores ret til at tegne.
23. the.god.machine 26-02-2010 17:55Rapportér/anmeld
#22
Og hvad så Politiken er en privat virksomhed og har selvfølgelig ret til at gøre, som de vil. Ligesom du og jeg har ret til at mene, at Thøger er ynkelig.
24. eironeia 26-02-2010 17:57Rapportér/anmeld
#17. Hvilket spænd har nyere tid i din optik? Der skal nok være andre som var "begejstrede" for apartheid. Hvis din påstand overhovedet holder vand.
25. retcute 26-02-2010 18:03Rapportér/anmeld
og bruge Dragsdahl som sandhedsvidne for noget som helst vil være en kæmpe joke.

Agent Nr 1 i danmark !!

plt1864..så du link til sprogbrug i Politiken, du lyder som om du er en af deres kernelæsere ^^
26. js_hvidovre 26-02-2010 18:06Rapportér/anmeld
#23

Ja da, men sjovt at du ikke selv har givet dig tilkende i denne sag.

Jeg synes bare at når en så stor presse med så meget magt og indflydelse går ud og undskylder noget som vores demokrati er bygget op om, så er det sgu at modarbejde landet.
27. the.god.machine 26-02-2010 18:10Rapportér/anmeld
#26
Gav jeg ikke lige min holdning til kende i #23?

"Jeg synes bare at når en så stor presse med så meget magt og indflydelse går ud og undskylder noget som vores demokrati er bygget op om, så er det sgu at modarbejde landet."

Og det er du i din gode ret til at mene. Det skal du ikke høre et ondt ord fra mig for. Men når du så vil til at tage fascistmetoder i brug, så siger jeg "nej tak."
28. js_hvidovre 26-02-2010 18:14Rapportér/anmeld
#27

Godt så, jeg læste #23 for hurtigt, sorry :-)
29. retcute 26-02-2010 18:17Rapportér/anmeld
#27 - naturligvis kan de gøre hvad de vil men deres agerren i denne sag gør også at de udelukker sig selv fra at deltage i debatten omkring ytringsfrihed set i forhold muslimer.
Det udelukker dem også fra at fortsætte den strøm af hadefulde artikler de sprøjter ud med angreb på dem der mener noget andet om denne sag.

De har indgået forlig.

Pinligt men sådan er det.
30. js_hvidovre 26-02-2010 18:21Rapportér/anmeld
#29

Sjovt at VÆRSTager ® ikke har været ude med en fordømmelse det har resten af oppositionen ellers, men okay en stemme på Villy eller Helle i 2011 er en stemme på et islam-elskende parti som vil gå på kompromis med vores basale rettigheder.
31. the.god.machine 26-02-2010 18:22Rapportér/anmeld
#29
Vi er slet ikke uenige om Politikens ageren i denne sag. Som jeg så det beskrevet andetsteds: Politiken undskylder dybest set for, at de er en avis.
32. akn73 26-02-2010 20:31Rapportér/anmeld
#16

Min bedømmelse af the.god.machine var ment humoristisk og drillende. Jeg er uenig med ham på mange punkter, men også enig med ham om meget.

Jeg respekterer ham faktisk for villigheden til at sætte sig ind i tingene og ikke bare køre samme rille hele tiden. Det er der måske mange af os andre som kunne lære. Bred viden kan nogle gange sætte tingene i rette perspektiv.
33. js_hvidovre 26-02-2010 20:38Rapportér/anmeld
#32

Jeg synes også det er en god bedømmelse af JJ.'
34. akn73 26-02-2010 20:41Rapportér/anmeld
#33

Haha og så er der noget med kvinder, som han ser før mig...
35. js_hvidovre 26-02-2010 20:43Rapportér/anmeld
#34

*LOL*

Måske nogle tricks...
36. plt84 26-02-2010 21:25Rapportér/anmeld
# 25
Ser du, jeg er også meget kritisk overfor Dragsdahl som person...og det var Inf. også, hvorfor han ikke blev udenrigsredaktør.
Men du afslører igen din måbende uforstand. For links skal bedømmes på INDHOLDET og dets DOKUMENTATION. Det havde du ingen saglige indvendinger imod, hvorfor vi kan konstatere, at du samtykker.
37. plt84 26-02-2010 21:31Rapportér/anmeld
# 25
"Agent nr. 1 i Danmark...". Nu er du igen ude på injurier og falskneri. Dragsdahl er ikke dømt for noget som helst. Til gengæld er jeg bekendt med at også han har udleveret blog-nick'et retcutes demagogiske kneb på nettet. Vendetta?

Har du ikke lært af dine tidligere fejltagelser, ref. din fejlagtige beskyldning om at en muslim i en kirke var dømt for pædofii.
38. the.god.machine 27-02-2010 21:53Rapportér/anmeld
#34
"Haha og så er der noget med kvinder, som han ser før mig..."

Psykopati? :-)
39. akn73 27-02-2010 21:55Rapportér/anmeld
#38

Nej, du så hvis noget med det samme, som jeg skulle bruge et par uger til at opdage. Heldigvis var det så ikke så slem, som du vist troede det var. Det var der dog alligevel.
40. the.god.machine 27-02-2010 22:00Rapportér/anmeld
#39
Det var, for mig, i hvert fald, åbenlyst fra starten, at der var noget helt galt med hende. Hun skabte en virkelighed omkring sig, som ikke var der.
41. akn73 27-02-2010 22:16Rapportér/anmeld
#40

Ja, jeg kan ikke rigtigt sidde her og fortælle en masse, men lærte i hvert fald lidt. Faktisk vidste jeg godt, at der var ballade i hendes kølvand, men måske er det nogle gange lidt spændende at ende i ballade.

I øvrigt er det en impulsiv vrede, så jeg ser hende ikke som psykopat.
42. the.god.machine 27-02-2010 22:30Rapportér/anmeld
#41
Nej, det med psykopati skulle heller ikke tages bogstaveligt. Men hun lider åbenlyst af en noget nær fuldkommen mangel på selverkendelse - i hvert fald udadtil. Da jeg så, at hun nytårsnat havde skrevet, in kognito, at hun lå foran pejsen og puttede med sin mand, var jeg lige ved at få ondt af hende. Lige ved.
Lidt ballade kan da være fint, men det er måske ikke så fedt at sætte sig på passagersædet og så bare kunne vente på, at man ryger ud gennem forruden, fordi man ikke havde gennemskuet førerens skruppelløse kørsel.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har en ret veludviklet evne til at gennemskue den slags mennesker lige med det samme. Og det er ikke fordi, jeg er tilbageholdende og forigtig. De får åbenbart bare visse dele af min hjerne til at reagere på en bestemt måde.
43. akn73 27-02-2010 22:38Rapportér/anmeld
#42

"Da jeg så, at hun nytårsnat havde skrevet, in kognito, at hun lå foran pejsen og puttede med sin mand, var jeg lige ved at få ondt af hende. Lige ved."

Det var en fiktiv blog som hun havde gang i, og var vist ikke ment som andet. Der har dog været andre ting, som jeg også har undret mig over ret hurtigt.

Nej, men gennemskuer man kørslen, så slår man sig måske ikke helt så hårdt. Tror jeg har fået mine lektioner her på nettet et par gange, hvor du vist godt kan huske min ynkelighed ved nummer to gang. Jeg er bestemt også forsigtigt, hvis det kommer tæt på.

I virkeligheden har jeg også en evne til at lure det, men har sgu lidt svært ved det på nettet. Der mangler så mange ting ved den form for kommunikation.
44. the.god.machine 27-02-2010 23:00Rapportér/anmeld
#43
Okay, en bevidst fiktiv blog. Men det var også bare et lille gryn i grøden, om jeg så må opfinde et idiom.

"Der mangler så mange ting ved den form for kommunikation."

Det synes jeg ikke betyder alverden. Almindelige sociale egenskaber kan man trods alt ikke gemme ret længe på nettet, med mindre man sørger for at være meget sporadisk aktiv.
45. akn73 27-02-2010 23:01Rapportér/anmeld
#44

Lurede du Petitepixi tidligt?
46. the.god.machine 27-02-2010 23:03Rapportér/anmeld
#45
Jeg fulgte ikke rigtig med i hendes skriverier, så det er lidt uden for kategori. :-)
47. akn73 27-02-2010 23:05Rapportér/anmeld
#46

Okay, var nok også kun dem som blev fanget af det, som røg på den.
48. the.god.machine 27-02-2010 23:28Rapportér/anmeld
#47
Jeg kan da huske, at det undrede mig, så ekstremt aktiv med det ene indlæg efter det andet om absolut ingenting, hun var. Det er lang tid siden, men jeg har nok tænkt, at hende der ligner en "thrill hunter" og er nok snart væk herfra. Jeg ved ikke ... Jeg betragtede hende nok som ret overfladisk. Som en der var på vej fra det ene til det andet.
49. akn73 27-02-2010 23:36Rapportér/anmeld
#48

Hun opsøgte selv alle de fyre der hoppede på den. Var næsten helt ny på bloggen, da det skete.

Jeg ved i øvrigt godt, hvem hun er nu, men er vist ret lige meget. Tror ikke hun har været herinde siden.

Overfladisk var hun bestemt nok, men stadig var der sindsyg meget positivt energi i hende. Hun levede et liv ud her, som skulle aflaste andre ting.
50. the.god.machine 27-02-2010 23:50Rapportér/anmeld
#49
Det kan være, jeg er mindre tilbøjelig end dig til at tage netidentiteter for andet end lige netop det: Netidentiter. ;-)
51. the.god.machine 28-02-2010 04:26Rapportér/anmeld
@Akn73
Pas på. Jassernasser er den samme som psykopaten 007.
52. jassernasser 05-03-2010 15:21Rapportér/anmeld
#51
Ramte jeg dig? :-)

Du må lige uddybe den kommentar for mig.
53. the.god.machine 05-03-2010 15:29Rapportér/anmeld
#52
Det var mig, der misforstod noget, så bare se bort fra den kommentar. Det gælder selvfølgelig også akn73 og andre. :-) Jasser er ikke den der 007-dims. :-) Det har jeg i hvert fald ingen som helst grund til at tro. :-)
54. jassernasser 05-03-2010 15:38Rapportér/anmeld
#53
Hvad fik dig til at misforstå det?
55. the.god.machine 05-03-2010 15:42Rapportér/anmeld
#54
Det hører altså ikke til her. Min kommentar var røget i glemmebogen, men det var godt, du hev den frem på mit dashboard, så jeg kunne få dementeret, hvad jeg skrev.
56. jassernasser 05-03-2010 15:46Rapportér/anmeld
#55
Okay... Tak for det.
57. retcute 05-03-2010 16:13Rapportér/anmeld
^^

Indlægget er lukket for flere kommentarer.