Bloggen lukker, Læs mere

No justice No peace

Lørdag, 27. februar 2010 kl. 10:17 / fugl, individer, kulde, nature, sex, vild

Is kold kærlighed sex i luften

63 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Noget af det dejligste at stå op til er sq SEX. WHAAAT (Sagde jeg det? Gud,, jeg er jo muslim!!) Her forgår noget helt usædvanligt. To individer, som fuld i gang med parring! Der er selvfølgelig ikke noget galt med det, ud over jeg håber han brugte kondom! Det underlig er, på en kold Februar månede, og jeg har tidligere set dem parre sig i midt i Januar! Se det er SLET ikke normalt, men når det har været så koldt i så lang tid, og mangel på mad, så er der jo ikke andet en at knalde hinanden, for arbejde, og regninger har de ikke, som os andre.

Her

Go Week De mennesker.



63 kommentarer


1. hupernicus 27-02-2010 10:39Rapportér/anmeld
Det er Sq humor :)
2. moonshadow 28-02-2010 04:08Rapportér/anmeld
Mennesker parrer sig jo også på de mest besynderlige tidspunkter, hvor nøden er størst - overlevelsesmekanisme?

Jeg har en ven, som holder brevduer, men her går naturen ikke sin naturlige gang - ikke om vinteren i hvert fald, for hanner og hunner bliver skilt om efteråret og må tilbringe vinteren i cølibat.

Om foråret bliver de så samlet igen, og duer er trofaste, så de finder sammen igen med samme makker som året før.
Duers trofasthed er også en af de egenskaber, som brevduefolk spiller på, når de sender duer afsted ;-)
3. hupernicus 28-02-2010 07:35Rapportér/anmeld
Er der nogen af jer der kan gøre noget ved potaske46, evt melde vedkommende for overtrædelse af 266b, eller til administrator?, kan findes på min favoritliste.
4. hupernicus 28-02-2010 17:56Rapportér/anmeld
Mit seneste indlæg bør i højeste grad interessere jer to, kontakt dem i kan!
5. jilguzo 28-02-2010 22:05Rapportér/anmeld
#1

Takker ;d.

#2

Ja, sex kan dyrkes over det hele ;D.
Jeg har selv avlet på brevduer, meget spænende sport.
Det ikke forsvar sjovt en af de stærkeste brevdue blod
ha koster over 200.000 dollar! En due i fangskab, er ikke, som en vild due i naturen. I naturen har de deres vilde instinkt til vide, hvornår tiden er til parring, og hvornår ikke. Mht duer i fangskab, dem kan du parre nærmest året rundt. Jeg forlod brevdue sporten, og gik til højflyver. Duer der kan flyve de ca 2000 meter højt. Mine duer var Danmarks bedste blod i 3 år, de fik også en rigtig hård træning (jeg er jo araber ;D). Meget sjover med højflyver, men nogen af dem kan flyve de 18-20 timer uden problemer, de kaldes, Tippler. Det kalder jeg for en sport.

#4

Jeg ser lige på det.
6. faroesean000001 01-03-2010 12:04Rapportér/anmeld
Ak, selvom jeg gik til kanten, så synes jeg faktisk ikke jeg gik ud over den, jeg fortalte kun den sandhed som andre burde kunne indse er den eneste rigtige.

Der findes nogle som ikke kan tage at sandheden kommer frem, og hvem skulle det komme bag på at de har så stor magt at de også kan forhindre den i at blive fortalt, ikke mindst på TV2 takket være en vis polle.

Medløberne er indoktrinerede og hjernevaskede og kan ikke se skoven for bar træer.
7. linesinger 01-03-2010 15:58Rapportér/anmeld
#4/6
Jeg fatter ikke... Er din blog slettet? Hvad er det der foregår i øjeblikket? Nå, sykes88 er da vendt tilbage...
8. the.god.machine 01-03-2010 16:02Rapportér/anmeld
#7
Han mener selv, det er på grund af det her indlæg: http://74.125.77.132/search?q=cache:cfxP-i...

Hvis det holder, så er det helt hul i hovedet. Jeg hælder mere til, at han selv har slettet sin blog.
9. linesinger 01-03-2010 16:06Rapportér/anmeld
#8
Hmmmm, jeg kan ikke forestille mig at bloggen er slettet pga det - men jeg kan nu heller ikke forestille mig han selv ville slette sin blog. Han er jo på en mission...

#jilguzo
dumme youtube vil ikke vise videoen... :-(
10. the.god.machine 01-03-2010 16:08Rapportér/anmeld
#9
Nu har han jo det kort at spille. At TV2 er zionister og en del af en verdensomspændende konspiration.
11. moonshadow 01-03-2010 16:09Rapportér/anmeld
#8
Det ville da være dumt at slette sin blog for at dukke op umiddelbart efter med samme nick efterfulgt af et 1-tal ;-)
12. linesinger 01-03-2010 16:26Rapportér/anmeld
#10
Jamen, det ER de jo!
13. jilguzo 01-03-2010 17:28Rapportér/anmeld
Linket virker altså fint ;D.
14. linesinger 01-03-2010 19:33Rapportér/anmeld
#13
Jeg kan også sagtens komme ind på youtube men så er billedet hvor videoen skal være bare sort...
15. jilguzo 02-03-2010 08:59Rapportér/anmeld
#14

Det problem har jeg ikke. Hverken op IE eller Firefox.
Så det må være hjemme hos dig.
16. hupernicus1 03-03-2010 22:11Rapportér/anmeld
Er det mig i snakker om?, hvorfor kan i ikke bare lade mig være i fred?, jeg kunne ikke drømme om at gøre en flue fortræd ;)
17. sykes88 05-03-2010 08:11Rapportér/anmeld
#7. linesinger

Min blog var forsvundet i 5 dage...og da den kom tilbage tog det lige en opringning til TV2, før jeg også kunne kommentere på mine indlæg...og andres.
18. linesinger 05-03-2010 22:05Rapportér/anmeld
#17
Hvor er det mærkeligt... og for dårligt!
19. sykes88 06-03-2010 03:45Rapportér/anmeld
#18. linesinger

Ja, mærkeligt var det i hvert fald - og de anede ikke hvorfor det var sket, men de indrømmede straks at det var hos dem den var gal :-)
20. linesinger 06-03-2010 08:01Rapportér/anmeld
#19
Det er da så altid noget... :-)
21. xtrovert 08-03-2010 11:29Rapportér/anmeld
Uhhh hader kulde - hvis jeg havde vinger var jeg fløjet bort igen, men da arbejdet kalder må blive her indtil videre :o)

Da jeg så din video - opdagede jeg samtidig masser af uploadede videos fra en snetigerhader på Youtube!!! Det er da utroligt, der må virkelig være en masse mennesker, der ikke har noget liv.
22. jilguzo 09-03-2010 21:43Rapportér/anmeld
#21

DEJLIGT at høre fra dig.

Havde jeg vinger, havde jeg skidt mange mennesker i hovedet ;).

Ja, jeg har se disse video.
Klamt, og intet liv seriøst.
Men racister, hva ska man ci...
23. xtrovert 09-03-2010 22:13Rapportér/anmeld
#22 Ha ha ha ... åhh du fik mig til at grine, så jeg fik tårer i øjnene ... skidt en masse mennesker i hovedet ... åh nej nu fik jeg hikke af at grine så meget ... behøver man være en fugl, for at kunne det, tror du ikke det er nok at være usædvanlig højrøvet ;o)
Apropos fugle, så opdagede jeg hvilke træer man ikke skulle parkere under, da jeg var i Australien. Flere gange blev bilen overskidt af papegøjer og parakitter - det er altså et smukt syn med så mange farvestrålende fugle på en gang, men hvor de larmer.
24. jilguzo 09-03-2010 22:16Rapportér/anmeld
#23

;).

Jeg elsker fugle. Lever bland 18 avle par ;).
1000 kr stk, så tyg på den ;).
25. xtrovert 09-03-2010 22:31Rapportér/anmeld
http://video.google.com/videoplay?docid=38...

Se disse Kookaburras - først troede vi det var aber der sagde sådan. De kaldes også Bushmans clock, fordi de ofte kun "synger" om morgenen og sidst på dagen.
26. xtrovert 09-03-2010 22:36Rapportér/anmeld
http://www.youtube.com/watch?v=kG67ylwBcbg...
Magpies sang så smukt, dem kunne jeg også godt lide.
27. jilguzo 09-03-2010 22:39Rapportér/anmeld
#25

Jo kender den godt ;).
Faktisk bliver den solgt her i dk, men kun med speciale tilladelser, og DNA testet. Og, vi har faktisk selv sådan en der lever i dk, vildt! Ja du hørte godt, vildt! Den er i familie med isfuglen begge er samme art, (Alcedo atthis). Jeg observere tit deres reder om sommeren. Fantastisk flot fugl, som er meget sky.
28. xtrovert 09-03-2010 22:46Rapportér/anmeld
#27 Det må være en anden fugl fra Kingfisher familien? De ligner jo hinanden til forveksling - der er da ikke Kookaburras her.
29. jilguzo 09-03-2010 22:51Rapportér/anmeld
#28

Ja, de begge er i kingfisher familien, koo, er den største af dem alle, isfuglen er mindre, og med en heeeeeel anden stemme, (Celine Dion) ;).
30. xtrovert 09-03-2010 22:57Rapportér/anmeld
#29 He he - ja det er ikke just en spæd stemme den Kookaburra har :o)

Se det her - efter klippet med hunden - en fugl der fisker med brød - amazing
http://www.youtube.com/watch?v=lyCFQ6Uwlo4...
31. xtrovert 09-03-2010 23:07Rapportér/anmeld
http://www.youtube.com/watch?v=KOFy8QkNWWs...

http://www.youtube.com/watch?v=i8REVxZgkOs...

Sidste fuglelink i dag - og du må indrømme at det her er UTROLIGT :o)
32. jilguzo 09-03-2010 23:07Rapportér/anmeld
Hahahahahah hvor var den fed den der fugl.
Gal, en hjerne har den ;).... Tak for den smukke...
33. jilguzo 09-03-2010 23:14Rapportér/anmeld
#31

Til den første link, jeg er ret sikker på lidt fusk
er der blevet pillet i lyden. Men denne fugl er helt utrolig. Beostær minder meget om den. Har haft den fugl, og faktisk en af Verdens mest intelligente fugle. Den fårstår dit sprog, og hvad du mener med dit spørgsmål, det noget papegøjen IKKE har. Mange mennesker kender ikke forskellen på at fårstå et sprog, og mening i talen, og at lære fuglen svaret på spørgsmålet. Papegøjer forstår ikke et sprog, den svar igen på, hvad du har lært den den skal svar, hvor imod Beostæren, hvis du siger til den, er du sulten, så forstår den, hvad du mener med dit spørgsmål, og den svar, nej, fordi den IKKE er sulten. Papegøjen vil aldrig have den hjerne. Mange mennesker tager fejl.
34. xtrovert 10-03-2010 08:19Rapportér/anmeld
#33 Som du kan se er den lille Lyrebird i stand til at efterligne alle lyde, inkl. den menneskelige stemme.
The lyrebird's syrinx is the most complexly-muscled of the Passerines (songbirds), giving the lyrebird extraordinary ability, unmatched in vocal repertoire and mimicry. Lyrebirds render with great fidelity the individual songs of other birds and the chatter of flocks of birds, and also mimic other animals, human noises, machinery of all kinds, explosions, and musical instruments. The lyrebird is capable of imitating almost any sound – from a mill whistle to a cross-cut saw, and, not uncommonly, sounds as diverse as chainsaws [2], car engines and car alarms, fire alarms, rifle-shots, camera shutters, dogs barking, crying babies, and even the human voice. Lyrebirds are shy birds and a constant stream of bird calls coming from one place is often the only way of identifying them and their presence. The female lyrebird is also an excellent mimic, but she is not heard as often as the male lyrebird

Ja man skal passe på med at undervurdere små hjerner. Magpien (den sort/hvide)har også en mere veludviklet hjerne end de fleste fugle.

Beostære er også gode til at gengive, har kun set Beostær hos dyrehandleren, da jeg var barn, så det er jo en hel menneskealder siden :o)
35. jilguzo 10-03-2010 20:44Rapportér/anmeld
#32

Min fætter har en beostær, og en husskade.
De er så tamme, så man skulle tro de var mennesker.
Han har lært dem at stjæle ;) bestemte ting.
Tror aldrig de er blevet taget for noget ;))).
Jeg havde selv en husskade for ca. 5 år siden.
Den levede vildt, men sov altid hos mig, og den gjorde nærmest alt jeg bad den om. I England går de meget oppe i denne fugl, som kæledyr.
36. linesinger 10-03-2010 20:47Rapportér/anmeld
#35
Heldige fætter!
Jeg har altid ønsket mig en beostær - da jeg var lille havde købmanden (sådan en rigtig gammeldags købmand som ikke findes mere) en beostær. Den fløjtede altid efter damerne, kun damerne hehe. Og så fløjtede den sange. Den var bare så fed - JEG VIL HAVE EN BEOSTÆR!!!! :-D
37. sykes88 11-03-2010 17:21Rapportér/anmeld
#36. linesinger

Jeg havde en kollega som havde en beostær. Den fløjtede "Dengang jeg drog afsted" :-) Desuden kunne den efterabe en telefonkonversation (kun den ene side af den) - det lød fantastisk sjovt.

Selvfølgelig skal du have en beostær - køb én nu :-)
38. linesinger 11-03-2010 17:38Rapportér/anmeld
#37
Er det sådan en allround beostær sang eller hvad???? Beostæren i Fensmark (min barndomsby) fløjtede også Dengang jeg drog afsted!!! Måske var det den samme stær!

Vi må ikke have dyr hvor vi bor :-(
39. sykes88 11-03-2010 17:46Rapportér/anmeld
#38. linesinger

Jo, jeg tror nok den sang er pensum for beostære :-) Nej, den her boede i Smørum.

Må I ikke engang have en sød fugl?? Det lyder uretfærdigt.
40. linesinger 11-03-2010 18:47Rapportér/anmeld
#39
Det synes jeg også det er... Da vi flyttede ind (efter lejligheden havde stået tom nogle måneder) var der til gengæld nogle duer der havde lavet rede på altanen - en muret og altså LUKKET altan. De to unger lå bare i en bunke af lort og de og forældrene sad og kurrede løs uafbrudt så vi var at blive sindssyge - Det var udenfor soveværelset. Der var flere der foreslog at vi skulle vride halsen om på dem og æde dem, men vi var for bløde og ventede på at de fløj væk og så skyndte Gilad sig at fjerne sporene.

Han skovlede 2½ kg lort væk!!!
41. sykes88 11-03-2010 19:19Rapportér/anmeld
#40. linesinger

Godt gjort!! Så fugle var åbenbart ikke forbudt, da I flyttede ind :-) Udlejeren burde da have gjort lejligheden klar til jer.

Her hvor jeg bor må man ikke fodre fugle fra altanerne...så vi er blevet fri for duer. Mange ældre fodrede dem på livet løs. Ja, de larmer og skider ret meget...og så har man altså ikke meget lyst til også at spise dem :-)
42. linesinger 11-03-2010 19:34Rapportér/anmeld
#41
Nej, i det hele taget har jeg ikke lyst til selv at slå min mad ihjel... Jeg er jo ikke nødt til det, så det vil jeg helst lade andre om ;-)
43. sykes88 11-03-2010 19:41Rapportér/anmeld
#42. linesinger

Hahaha :-) det forstår jeg godt.
44. jilguzo 11-03-2010 21:56Rapportér/anmeld
Hej Line.

Ja, beo er en fantastisk fugl.
Den er simpelhen så intelligent.
Der er kun 1 minus over dem,
når de skider, så det, som et missil skud,
og de lort ligger på væggene, derfor ikke ret mange har dem indendørs, og det er virkelig klamt, og de kan lugte, puha.
45. grobdlug 11-03-2010 23:50Rapportér/anmeld
Hej Jilguzo!

Selv om dette ikke relaterer til dit indlæg, vil jeg lige spørge dig, om du kender til Cherif El-Ayouty?

I så fald kender du sikkert allerede hans forening, "Nutidens Muslim" :o)

I modsat fald får du lige et link til foreningens website, som jeg tror, du vil finde interessant... specielt på baggrund det, du skriver i din profil, hvor du jo også tager afstand fra de ting, der stigmatiserer muslimer og gør liver her i Vesten så kompliceret.

http://www.nutidensmuslim.dk/
46. jilguzo 12-03-2010 10:54Rapportér/anmeld
#45

Hej gro. Dejligt at se dig her.
Tusind tak for linket. Det er for mig meget interessant.
Jo, jeg kender ham godt. Han optrådte for et par år tilbage på åben skærm LIVE, med en fantastisk tale. Vidste du godt han ejer rigtig mange Hoteller i Danmark? Og at han har arbejdet for Dronning? Og han startede med at leve i en telefonboks da han kom til landet, og 10 kr om dagen? Jeg har en rigtig fed historie om ham, men har travlt lige NU, så vi ses nok sener.

PS. Selvom det ikke er relateret til emnet, så er dit emne ligeså vigtig, og god, som denne artikel, vi skulle jo gerne møde hinanden gennem dialog, og forståelse, tak for linket.
47. grobdlug 12-03-2010 13:07Rapportér/anmeld
#46: Hej Jilguzo!

Jeg er glad for, at du tog positivt imod mig her på din blog. Tak skal du ha'! :o)
Og ja, Cherif El-Ayouty er utroligt spændende og interessant, og det, du fortæller om ham, lyder bestemt også meget interessant.

Med etableringen af denne forening gør han et meget værdifuldt arbejde for at forene den muslimske tro med den tid, vi lever i, mens han samtidig respekterer de hellige skrifter og derved sikrer, at ingen rettroende muslim risikerer at handle imod disse.

Jeg vil ønske denne forening alt muligt godt fremover og håber inderligt, at den vil åbne nye veje til gensidig forståelse og løsning af de udfordringer, vi alle møder i denne tid.

Selv har jeg svært ved at se, at verden skulle blive et bedre sted uden religioner. Som mennesker er vi jo født med en blanding af godt og ondt indeni, og vi er alle i stand til at bringe både det bedste og det værste frem i hinanden. At vi derfor gennem århundreder har brugt religioner som undskyldning for at bekrige hinanden, er der sådan set ikke noget mærkeligt i... men selv uden religioner ville der stadig være årsager til, at mennesker ville bekrige hinanden... I virkeligheden er mange af de krige, der finder sted i vor tid jo forårsaget af ideologier - som eksempelvis Vietnam-krigen - og det vil sandsynligvis være netop ideologier, der til enhver tid vil udgøre den største fare for verdensfreden.

Når en religion som Islam bliver til en ideologi som Islamisme, bliver den farlig for alle mennesker, ikke mindst for muslimer... og der er jo også flest muslimer, der i dag bliver dræbt af den terror, som islamister i form af Taleban og andre fanatiske grupper udfører.

I går skrev Cherif i øvrigt et fantastisk godt indlæg her:

http://www.180grader.dk/Politik/hvorfor-ka...

Og for dette indlæg indkasserede han den dybeste respekt... også fra mig! :o)

C ya! :o)
48. jilguzo 12-03-2010 13:15Rapportér/anmeld
#47

Du er mere end velkommen.

Og bestemt helt enig med dig.
Flere forening, som den, og folk, som ham.
Jeg vil nyde din link.

C ya ;) og go week.
49. grobdlug 12-03-2010 19:36Rapportér/anmeld
#47: Også en go' weekend til dig, kære Jilguzo! :)

Jeg har i dag læst flere artikler og indlæg om Cherif, og her er eksempelvis en ældre artikel, som også er utroligt lærerig:

http://www.youtube.com/watch?v=6qeTnmRLh7A

Da han jo selv er fra Ægypten, er de oplysninger, han kommer med om hans fødeland ganske skræmmende, og det viser klart, hvordan udviklingen pludselig kan gå stærkt. Jeg husker jo også, at jeg stort set aldrig så unge piger med tørklæde for blot 20-25 år siden, hvor næsten alle unge piger af muslimske forældre kunne vise deres flotte hår. Jeg fandt dem specielt interessante og kønne i gadebilledet med deres fine kontrast til alle de blonde nuancer.

Glæder mig til at læse det, du kan fortælle mig om mit nye idol... for det lyder jo også spændende!

C ya :)
50. grobdlug 12-03-2010 19:39Rapportér/anmeld
#48: HOV, HOV!!! Jeg kom til at indsætte et forkert link, sorry! Her kommer det rigtige:

http://www.sappho.dk/i-islamisternes-klor.htm
51. jilguzo 15-03-2010 12:04Rapportér/anmeld
#49

Du også til heste :).
Dejlig læsning. Han er en fin mand.
52. grobdlug 15-03-2010 16:20Rapportér/anmeld
#51: Jeg havde netop sendt en mail med denne video og derfor glemt, at det var den, der sidst var kopieret... for jeg havde nemlig umiddelbart inden åbnet siden med det link, jeg havde kopieret til dig... men altså byttet om på rækkefølgen... det må være alderen. ;o)

Faktisk er jeg opvokset på et stuttteri, hvor min far opdrættede væddeløbsheste, så jeg har fra barnsben knyttet mig vældigt til disse skønne og hengivne dyr og har aldrig rigtigt kunnet leve uden dem. Det er både godt og skidt... men sådan er det bare gået. :o)

Desværre har jeg pga et piskesmæld ikke kunnet ride i flere år... men jeg opgiver vel aldrig helt at komme til det igen. :o)

Ellers holder jeg af alle dyr og nyder eksempelvis, at 2 rådyr i denne vinter mere eller mindre har slået sig ned hos os... De har endda flere gange været helt tæt på husene og gået rundt i haven under det store kastanjetræ, hvor de har skrabet alt sneen bort for at komme ned til kastanjerne. Det har været utroligt spændende at iagttage disse smukke dyr.

Ja, du har helt ret: Han er en fin mand, og jeg har stor beundring og respekt for ham. Du nævnte i #46 noget, du ville fortælle mig om ham, når du har tid... det glæder jeg mig til at se! :o)
53. jilguzo 15-03-2010 17:33Rapportér/anmeld
#52

Haha ja, kunne jeg godt gætte. Tror ikke det alderen, for en smuk kvinde er du ;),,, men alderen findes indenvendig, og ikke udvendig!

Det lyder til at du lever rigtig hyggeligt, sådan lige mig. Elsker det vilde, dyr, fugle mm. Og heste, bar et smukt væsen, elsker Araberen noget af det smukkeste 4 ben der er skabt. Jeg er jo en naturetalent ;) så jeg kan kun elske det vilde.

---

Her kommer historien om ham, som jeg kender. På en af hans smukke smukke Hoteller i Danmark, stod han i et hjørne og lavede en af sine fem bønner om dagen. Mens han lå på knæ, og tilbede hans Gud, kom en dansk familie inde ad døren til Hotellet! De så denne mand på jorden tilbede sin Gud, og blev bange af de kom fortæt på ham, hvor faderen til den lille pige der var med familien reagere på at hans familie muligvis Krænkede manden fordi de var for tæt på ham. Cherif hørte det hele mens han lavede sine bed. Da han blev færdig henvendte han sig til familien. Han nåede dårlig knap at tale med familien, føre faderen til denne danske familie sagde: De må virkelig undskylde! Cherif tog det meget roligt, og sagde til ham/dem, rolig nu kære, det muligvis min skyld. Jeg har valgt det korte sted at bede til Gud, velkommen til min Hotel!

---

Smukt sagt, men det er nu ikke alt jeg er enig i med ham ;).
54. grobdlug 15-03-2010 19:28Rapportér/anmeld
#53: Ih, hvor var det en pudsig og sød historie, kære "jilguzo"! Der er ingen tvivl om, at denne mand er noget helt særligt, og han giver for mig at se et håb om, at man her i Vesten godt KAN komme ud af den eksisterende konflikt, hvor samfundet bliver mere og mere opdelt og fremmedgjort.

Det er ulykkeligt, når frygt, fordomme og forskellighed på begge sider bliver en hindring for gensidig accept og forståelse. For mit eget vedkommende har det nok mest at gøre med, at der fra den mest radikale islamistiske front kommer tilkendegivelser, der viser, at der bag en masse krav til vores samfund findes stærke kræfter i udlandet, der har det som et erklæret mål at islamisere Vesten... netop ved bid for bid at kræve flere og flere ændringer og tilpasninger.

For mig vil dette naturligvis være et skræmmende scenarie, og så virker det også meget stærkt på mig, at herboende muslimer kan blive tvunget til at vende sig mod alle ikke-muslimer, også selv om de sikkert har fået mange venner og nogle måske endda har familie blandt ikke-muslimer, som de ikke længere ville kunne omgås uden problemer.

---

Ja, jeg lever faktisk et meget stille og hyggeligt liv med mine 4-benede "børn", som altid har betydet vældig meget for mig... også så meget, at de altid er kommet før parforhold, ægteskab, børn etc. Det kan synes mærkeligt, men for mig er det ikke noget problem. Jeg lærte mig tidligt i livet, at kærlighed mellem mennesker kan være en flygtig størrelse, som ofte fører til tab af frihed og et liv med disharmoni, gnidninger og besvær.

I stedet fandt jeg hengivenheden fra mine dyr så ægte og værdifuld, at jeg aldrig har kunnet svigte dem til fordel for et parforhold. Og da jeg hele livet har haft dyr omkring mig, har mit længste parforhold varet i 6 år. Desuden har det altid været vigtigt for mig, at jeg selv har kunnet forsørge mine 4-benede "børn", hvorfor jeg ofte har haft for travlt med at arbejde til at kunne afse tid til et parforhold. Sådan er tiden bare gået, men jeg har egentlig aldrig fortrudt det! :o)

---

Er der noget specielt, du ikke er enig med vores fælles ven i? Jeg har jo kun læst nogle uhyre spændende ting, han har skrevet, men jo ikke så meget og sikkert ikke de samme ting, som du har hørt eller læst om ham.

C ya :o)
55. jilguzo 15-03-2010 19:53Rapportér/anmeld
#54

Fuldstændig enig. Bar vi kunne måle folks fascisme gennem blod, så kunne vi sortere de dårlig fra, og tilbage med dem. For de skal ikke have lov at ødelægge det for de andre.

---

Ja, en ting jeg ikke er enig med ham i er, han siger, at enhver kvinde der bager et tørklæde er en undertrykt kvinde, og hvis hun selv siger det, så er det noget vrøvl. Og selvfølgelig kan jeg IKKE være enig med ham der, og synes det noget vås han siger. Nonner er ligeså troende, og dækket, som dem med tørklæde, og noget de selv vælger. Nogen kvinder bliver tvunget til det, og det er IKKE ISLAM, og slet ikke iorden, andre kvinder vælger det selv, fordi de netop SELV har valgt det. Tag min familie eks, vi er så demokrater, moderate, og med ytringsfriheden, min Mor, tante, moster, kusine, har SELV valgt det. Synes også det vildt at en mand, som ham stemmer på DF ;)))). Et eller andet sted, ved jeg ikke, hvor jeg har ham hende ;), men han er sq en kanon fin mand.
56. jilguzo 15-03-2010 19:54Rapportér/anmeld
*"har ham henne"
57. grobdlug 15-03-2010 21:45Rapportér/anmeld
#55: Ja, det ville ha' været en fin ting, om man på forhånd havde haft en chance for at vide, hvorfor og med hvilke motiver, folk kommer hertil. :o)

Jeg kan naturligvis ikke helt sætte mig ind i, hvad der får kvinder til selv at vælge at gå med tørklæde, når deres religion ikke direkte forlanger det, men det er jo ikke afgørende for, om man trives her i samfundet eller ikke. For mig at se er det største problem, at alle tilslørede kvinder risikerer alvorlige sygdomme pga manglende D-vitamin, dersom de ikke er opmærksomme på, at man her i det kolde Nord slet ikke får sol nok og derfor skal huske at supplere med ekstra D-vitamintilskud.

Ha, ha... jeg kan godt se, at hans DF-medlemsskab kan virke en smule grænseoverskridende... men selv om jeg heller ikke stemmer DF, så tror jeg, at hans politiske anskuelser går på, at de partier, der i dag er i opposition, faktisk er dem, der svigtede allermest, da integrationen viste sig at være problematisk. I stedet for at tage fat på de problemer, der viste sig allerede for 15 år siden, så vendte de bare ryggen til og lod som om, alt var i skønneste orden... præcis som det stadig officielt er tilfældet i Sverige og Norge.

Faktisk var DF på et tidspunkt det eneste parti, der vovede at kalde en spade for en spade, også selv om det kostede på "racisme-kontoen", for det var jo det første og største stempel, de fik. :o)

Og selv om jeg i dag ikke er ubetinget tilfreds med den nuværende regering, så har den dog langt mere troværdighed end alternativet, hvor gamle betonkommunister står på spring for at sætte sig på ministerposterne... gys, gys!

Får oppositionen magt, som de har agt, vil de øge beskatningen af erhvervslivet og derved ødelægge danske virksomheders konkurrenceevne, så flere og flere ender med at flytte til udlandet, hvorved arbejdsløsheden her vil stige og stige. Det er ikke muligt at føre den politik, oppositionen agiterer for uden at belaste erhvervslivet, og derfor finder jeg deres politik urealistisk og direkte farlig. Den vil nemlig også øge uligheden i befolkningen og derved skubbe til de konflikter, der allerede eksisterer.

Det virker dog ret sikkert, at den kommende valgkamp bliver hård og tæt, så det er ikke til at vide, hvilken vej det går. Som med alt andet her i livet, frygter jeg det værste og håber det bedste... også for dig og dine!:)
58. jilguzo 15-03-2010 22:00Rapportér/anmeld
#57

Igen, meget enig med dig, også det med D vitamin.
Jeg er nu ligeglad med, hvad folk vil have på hovedet eller halsen. Kristne har Kors, Muslimer har tørklæde, Jøder Kalot osv. Så længe de opføre sig ordenligt, og velfungerende civiliseret demokratisk statborg, så jeg sq ligeglad. Ja, det er sq sjovt han stemmer DF, det svar til en islamist, er samme tid nazist ;).

Lad os nu håbe vi FÅR en ny regering.
Er så træt af denne regering, og ja, det bliver
en tæt kamp tror jeg ;), bar tosserne ikke begynder at brænde skoler, og flag af, pga nogen tegninger. Det giver nærmest et stort forspring.

Og til dig, og dine familie kære.
59. grobdlug 15-03-2010 22:33Rapportér/anmeld
#58: Helt rigtigt: Så længe folk opfører sig ordentligt og demokratisk, kan deres religion/påklædning/politiske anskuelse etc. etc. være underordnet. :)

Alligevel håber jeg ikke, vi får en ny regering. ;)
Men - som sagt - jeg er desværre heller ikke vildt begejstret for den nuværende regering, som må siges at ha' rigelig "plads til forbedring" ;)

Somme tider kan det være en belastning at ha' læst nationaløkonomi, for så er der en masse politisk propaganda, der simpelthen ikke KAN hænge sammen, og som kommer i en lind strøm fra oppositionen, der derved bliver alt for utroværdige!

Nu har jeg jo oplevet adskillige socialdemokratisk ledede regeringer, og deres mange løfter er ALDRIG blevet opfyldt... tværtimod! Det ville heller ikke være muligt, men det er der jo mange, der ikke har mulighed for at gennemskue, og som i mange tilfælde tillige er for unge til at ha' oplevet dem i regering.

Ha, ha... jeg tror nu ikke, vores ven er noget, der tilnærmelsesvis kan beskrives som nazist!... Og selv om der sikkert kan være nazister, der stemmer på DF, så har DF trods alt ikke noget til fælles med nazismen. ;)

C ya :)
60. sykes88 16-03-2010 04:10Rapportér/anmeld
#59. grobdlug

Se, jeg har altså også været her på jorden i mange, mange år...og jeg ved at vi kan takke socialdemokratiet for at vi overhovedet har en velfærdsstat.

//...så har DF trods alt ikke noget til fælles med nazismen...//

Nej - ikke andet end retorikken ;-)
61. grobdlug 16-03-2010 12:26Rapportér/anmeld
#60: Nu tror jeg nok, du blander tingene en smule sammen, for som et meget socialt funderet parti har socialdemokratiet været med til at skabe en god balance i samfundet, hvilket er helt essentielt i et velfungerende og demokratisk land. Deri er vi ikke uenige.

Men at være et uundværligt socialt parti er faktisk ikke det samme som at være et succesfuldt regeringsparti, for det har de bestemt ikke kunnet siges at ha' været. Deres lovgivning har gang på gang været alt for kringlet og bureaukratisk... og altid gi' med den ene hånd og tage med den anden... men bestemt ikke altid til samfundets bedste. Den enorme offentlige forvaltning er i sig selv en så stor belastning, at alt for stor en del af beskatningen går til opkrævningen og forvaltningen af samme.

Socialdemokratiet og partierne til venstre herfor har altid haft svært ved at finde grænsen for, hvornår man malker koen så meget, at den søger andre græsgange, og det er lige netop det, de vil kunne skade landet rigtig meget ved at gøre fremover, hvor globaliseringen gør det langt vanskeligere end nogensinde at bevare velfærden og de arbejdspladser, der skal kunne sikre den herhjemme.

Og lige med hensyn til DF: Hvis man gransker retorikken fra begge yderfløje i det politiske spektrum, vil man altid kunne finde paralleller til skræmmende forhistorier! ;o)
62. sykes88 17-03-2010 19:44Rapportér/anmeld
#.61

Eksempler på regeringperioder med socialdemokratiet i førersædet, der var mindre succesfulde end det vi har nu?

//Og lige med hensyn til DF: Hvis man gransker retorikken fra begge yderfløje i det politiske spektrum, vil man altid kunne finde paralleller til skræmmende forhistorier! ;o)//

Det kan man - men i DFs historie behøver du ikke gå flere årtier tilbage for at finde det.
63. jilguzo 18-03-2010 10:36Rapportér/anmeld
#62

Hørt.

Indlægget er lukket for flere kommentarer.