Bloggen lukker, Læs mere

Græsrod

Fredag, 12. marts 2010 kl. 11:38 / danmark, dansk folkeparti, df, euro, euroen, europa, frihed, konservative, krone, kronen, kroner, politik, rente, renten, sf, socialdemokraterne, socialdemokratiet, venstre, økonomi

Sparede rente-kroner vælter ned i danskernes lommer!

29 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Penge.jpg

I kraft af Danmarks lave rente, så spare danskerne; især husejerne, mange penge på lån.

Og flere eksperter bl.a. fra Nordea forudser en rentenedsættelse, fordi Danmarks valutareserve er så rekord stor. Kronen er simpelthen for stærk over for Euroen!

Kilde: TV2-finans

Alle Lars Løkkes dødsprofetier over husejerne, fordi danskerne bildte sig ind at stemme nej til Lars Løkkes hjertenskære Euro, holdt altså ikke stik.

Kan i høre det? Det er Lars, der raser oppe på Marienborg over de dødsprofetier, der nu rammer ham selv og Euroen.

Det var godt, at Danmark bevarede sin selvstændighed og bevarede Kronen. Sæt nu vi var integrerede ind i den kæmpe gæld og økonomisk elendighed, som Europa slås med lige for tiden.

Vores egen gæld er brødkrummer i forhold til EU's.

Lars Løkke  forudså hverken finanskrise eller Kronens styrke og Euroens svaghed!

Mvh.

Kronen Lever stærkt! :)

PS.:

Stem ikke på Lars Løkke, han er ikke en af vores! Og så er han ufattelig dårlig til at forudse!



29 kommentarer


1. zoras 12-03-2010 11:50Rapportér/anmeld
#0 Jeg er også imod Euroen, så du får * * * * * herfra.
2. debatman1 12-03-2010 11:58Rapportér/anmeld
Det må da være Marianne Jelved, du tænker på...

:-)
3. kronenlive 12-03-2010 12:30Rapportér/anmeld
#2

Ja, jeg er overbevist om, at Jelved også var med i hyle-koret.

Du aner ikke hvor mange propaganda-breve, som jeg har fået fra Jelved i hendes tid. Jeg har næsten et helt bibliotek med EU-propaganda. Nej, det passer ikke. Jeg smider det selvfølgelig lodret i papirkurven. :)

Men jeg har i hvert fald fyldt mange papircontainerer.
Tænk på, hvad vi kunne have sparet miljøet for. :(
4. plt84 12-03-2010 13:23Rapportér/anmeld
Mig bekendt har danskere, der har optaget huslån i EURO i stedet for i kr. på ellers identiske lån, sparet mere / afdraget mere.
5. zoras 12-03-2010 13:39Rapportér/anmeld
#4 Kan du forklare det lidt nærmere, evnt. med et eksempel?
6. plt84 12-03-2010 14:05Rapportér/anmeld
# 5

Da vi i vores andelsboligforening for 7 år siden så på boliglån til renovering af facader og vinduer, kunne vi konstatere, at lån i EURO historisk havde været 0,25% til 0,5% billigere. Så det tog vi. Det har vist sig at holde stik. Men det er se'fø'li ingen garanti for at det også vil være gældende i fremtiden og forslellene er indsnævret de senere år.
BRF og Nykredit anbefaler p.t. at man IKKE optager nye lån i EURO, så vidt vides fordi man mener finanskrisen har ramt boligmarkedet hårdere i EURO-zonen end i Danmark.
7. zoras 12-03-2010 14:10Rapportér/anmeld
#6 Skal der ikke betales vekselgebyrer både når man får et lån i Euro som man vil ha´udbetalt i Dk.kr. og igen gebyr når man vil betale med Dk.kr. til et Euro-lån?

Altså 2 gange vekselgebyr?
8. plt84 12-03-2010 14:18Rapportér/anmeld
# 7
Du skal altid betale en pris for at omlægge et lån.
Det er korrekt, at hvis du omlægger fra et lån i en valuta til en anden, har du en kursrisiko, men den er jo nærmest elimineret med den danske 'fastkurspolitik'.
Man kan også vende din argumentation imod dig - hvis vi havde EURO'en i DK, var der jo slet ingen mulighed for spekulation i kurserne...og de rigtige tabere ville være bankerne med deres vekselgebyrer og kurssikringsgebyrer og de rigtige vindere borgerne og virksomhederne
9. zoras 12-03-2010 14:43Rapportér/anmeld
#8 Jeg taler ikke om at omlægge et lån, jeg taler om at når/hvis man tager et lån i Euro og vil bruge dem her i landet så skal de vel veksles til Dk.kr. og når man så med tiden skal betale af på Euro-lånet (med sine Dk.kr) så skal man vel begge gange betale for at få Euroerne vekslet.
Og der er da´ikke noget at vende mod mig, for vi har jo netop IKKE Euro her i landet.
10. plt84 12-03-2010 15:08Rapportér/anmeld
# 9
Prøv at sammenholde din kommentar her med # 1.
11. retcute 12-03-2010 15:17Rapportér/anmeld
Nu skal i ikke tage det så højtideligt hvad plt84 skriver, i en anden tråd påstod at han at Statsgælden det var statens udgifter til lønninger til f.eks sygeplejersker etc.
12. zoras 12-03-2010 15:31Rapportér/anmeld
#10 Det at jeg (i lighed med #0) også har noget imod Euroen, har vel ikke noget at gøre med renter/vekselsgebyrer/eurolån at gøre og det er jo det vi to lige her taler om!
13. kronenlive 12-03-2010 15:31Rapportér/anmeld
#4

Det er billigere at låne i Euro. Det er rigtigt, men det er lige nu meget lidt, og jeg har altså heller ikke sagt, at det ikke er billigere at låne Euro.

Jeg har bare noteret mig, at vi har histisk lav rente lige i øjeblikket og måske endda vi ender med at få lavere rente end EU. Fordi vores Krone er så stærk i forhold til Euroen. For at holde fastkurspolitiken er vi nød til at sænke renten så det bliver mindre atraktivt at investere i Danmark. Investering i Danmark betyder merkøb af Danske Kroner.

Men dette var stik modsat af, hvad alle de glødende europæerer af politikere inde i Folketinget sang i kor: At det stik modsatte ville ske! Men det gjorde det ikke!

Ergo, disse politikere var dårlige til at forudse fremtiden.

Kronen og dansk økonomi er stærk trods et underskud.
Men Euroen og Europæisk økonomi er svag med et mange gange større underskud.

Alt dette modstrider vores politikeres spådomme.

Så man kan jo spørge: Var det en skræmmekampagne den gang?
14. kronenlive 12-03-2010 15:47Rapportér/anmeld
#8

Du får det til at lyde som om, at alle banker er EU-modstandere. Mig bekendt så er alle banker og erhvervsliv lige så glødede EU-tilhængere som mange af vores borgerlige politikere.

Desuden så tror jeg ikke, at det er det skide vekselgebyr, som bankerne tjener deres penge på.

Den eneste bank, der gik mod EU, var som bekendt Saxo-Bank. Om det er fordi, at han tænker med hjertet, eller om der ligger et økonomisk perspektiv. Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg vælger at tro det første. Direktøren fra Saxobank virkede nu meget oprigtig af hjertet, da han gik på fjernsynet, og gik mod de andre banker i euro-kampen.

Der kan også have været et reklamemæssigt perskeptiv i at have patent på at være en dansk bank i Danmark.

Jeg tror i hvert fald ikke, at det var p.gr.a vekselgebyret.
15. plt84 12-03-2010 15:50Rapportér/anmeld
# 12
Jo, for havde vi EURO'en i DK og ikke DKR, var der ingen gebyrer, vekselkurser...og dermed intet spekulationsobjekt.

# 13
Medgiver at tilhængere af EURO'en førte en dum kampagne, bygget på skrækscenarier. Men et ja skulle have bundet i politisk visioner, ikke økonomiske. Det havde politikerne ikke modet til...det havde til gengæld Erik Hoffmeyer.
16. plt84 12-03-2010 15:55Rapportér/anmeld
# 14
De eneste banker, som AKTIVT førte en kampagne i f. m. EURO-afstemningen, var Jyske Bank (Dam) og SAXO-bank (Seier). Og de opfordrede vælgerne til at stemme nej!

(Hvorfor? I min optik fordi de tjener 3-cifrede millionbeløb på valutaveksling - arbitrage).
17. zoras 12-03-2010 15:55Rapportér/anmeld
#15 Nu har vi jo (heldigvis) Dk.kr. her i landet og ikke Euro og netop derfor kommer evnt. vekselgebyrer jo ind i billedet, når nu DU taler om Euro-belåning i danske boliger!
18. plt84 12-03-2010 16:02Rapportér/anmeld
# 17
Du er da meget svag i forståelsen af en ligning med 2 ubekendte. Hvis Dkr. ikke fandtes, kan man ikke spekulere i forskelle mellem Dkr og EURO.
Hvis Dkr. ikke fandtes ville der ikke kunne lånes eller belånes i boliger i andet end EURO.
19. zoras 12-03-2010 16:11Rapportér/anmeld
#18 Jeg har begge fødder på jorden, her i Danmark FINDES/BRUGES Dk.kr. (så de er ikke ubekendte), Euroen findes i udlandet og skal vel veksles HVIS de skal kunne bruges her i landet (det var DU måske ikke klar over?)!
20. plt84 12-03-2010 16:31Rapportér/anmeld
# 19
Der er hverken hoved eller hale i dine skriblerier.

Det skyldes at din modvilje mod EURO'en er emotionel, ikke rationel. Men så indrøm det da, i stedet for at belemre andre bloggere med at de skal bruge tid på at give dig svar på spørgsmål, hvori de giver dig rationelle svar.

# 11
Ja, jeg skrev ved en fejl statsgæld i stedet for statsbudgettet, men tænk....det ændrede intet ved helheden i mit svar. Til gengæld lykkedes det dig i samme indlæg (endog under dække af stor objektivitet) at plante 3 store løgne i en og samme kommentar.
21. zoras 12-03-2010 17:52Rapportér/anmeld
#20 ;-))) Det er nok forståeligt at DU ikke kan finde hverken hoved eller hale i hvad der er af modsigelser mod dig, men pyt med det! ;-)))
22. debatman1 12-03-2010 18:06Rapportér/anmeld
#21 zoras

Du er meget stærk i forståelsen.

Og hvis en vis blogger eller to (+ nogle "bloggeriner") forsvandt, ville bloggen være et dejligt sted at være, hvor der kunne diskuteres og debateres uden det altid skulle munde ud i beskyldninger og personlige perfiditeter.
23. kronenlive 12-03-2010 18:11Rapportér/anmeld
#16

Ja, lige præcis og det var kun de to, du selv nævner. Alle andre fra finanssektoren og andre banker anbefalede et ja. Og det gjorde hele det andet erhverv også; måske lige minus nogle små selvstændige erhvervsdrivende, der skilte sig ud.

Jeg tor stadigvæk ikke, at det er det vekselgebyr, der er bankernes store indjening. Hvis det var det. Så tro mig, så var der mange banker, der mente noget andet.

Jeg tror måske, at det netop er fordi veksling af valuta er mere besværligt; også for banker, at bankerne ønsker euroen, da de fleste banker har afdelinger i de fleste europæiske lande.

Men for mig er et lille vekselgebyr, når jeg skal ud at rejse eller den promille mere i rente ikke det, som jeg frygter.

Det der frygter mig er Europas svage valuta og skræntende økonomi i forhold til vores egen økonomi, hvor vi i Danmark i det mindste har en stærk Krone, der giver lidt mere tryghed.

Jeg er bange for at Europa trækker lille region Danmark med ned. Jeg bilder mig i hvert fald ikke ind, at lille Danmark skal kunne redde EU's dybe krise ved at være i ægteskab med EU.

Desuden, så synes jeg, at det er meget rart at have nogle redskaber til at korrigere med, hvis det nu går galt her hjemme.

Den mulighed har Grækenland, hvor det er gået helt galt, ikke, da de er med i Euroen, og hvad der stiller Grækenland i en endnu sværre situation, end hvis de havde haft deres egen valuta.
24. plt84 12-03-2010 18:11Rapportér/anmeld
# 22
Nået ud til spejlet i badeværelset?
# 21
Nej, man skal ikke nødvendigvis veksle mellem valutaer. En virksomhed kan vælge at fakturere i EURO og en turist kan gøre det samme i Magasin. Men en dansker i udlandet får det lidt sværere med at købe i Venedig med danske kroner.
25. plt84 12-03-2010 18:12Rapportér/anmeld
..og en turist kan vælge at betale med samme i Maga....
26. kronenlive 12-03-2010 19:05Rapportér/anmeld
#24

Ja, og en virksomhed kan også smugle en kæmpe prisforhøjelse ind via overgangen fra Kroner til Euro.

Og er det så stort et problem at veksle nogle skide penge.

Desuden kan en turist sagtens betale i Danmark med sit betalingskort. Jeg betaler da også altid med mit betalingskort, når jeg er ude i verden.

Jeg vil hellere betale vekselgebyr, når jeg skal rejse, end at betale hele EU's kæmpe statsgæld.
27. plt84 12-03-2010 21:54Rapportér/anmeld
# 26
Jamen de kan da i forvejen runde op, når en turist vil betale med EURO i en dansk butik.

For mig er EURO ikke et kardinalpunkt. Mit ja er et politisk valg, ikke et økonomisk.
28. kronenlive 13-03-2010 00:15Rapportér/anmeld
#27

Du kan ikke betale med Euro i en dansk butik; i Stor-København i hvert fald.

Mit nej er et politisk, økonomisk og et nationalt nej.

Jeg er stærk modstander af en Verden kun bestående af 4 riger: USA, Europa, Rusland og Kina.

Jeg er dansker, og Danmark er mit land. Jeg synes det er meget skræmmende, at jeg måske bliver eksistensløs i fremtiden.
29. zoras 13-03-2010 11:42Rapportér/anmeld
#28 Du får * * * * * herfra.

Indlægget er lukket for flere kommentarer.