Hop til indhold

ninja-blomster

Fredag, 21. december 2007 kl. 08:05 / muhammed, navne england

Muhammed nr. 1 drengenavn i England i 2008

53 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

_42631811_triplets203ap.jpgEt yndigt syn? Ja! Man får dog alligevel en dårlig fornemmelse ved at læse Jerusalem Post, hvor der står, at i 2008 vil navne "Muhammed" være nr. 1 ikke i muslim-langtbortistan, men i England! Ifølge en citeret rapport så har navnet i år ligget som nr. 2, idet "Jack" har været nr. 1.
Det allermest forbløffende er, at den muslimske befolkningsgruppe kun udgør 3% af den engelske befolkning!!! - Summasummarum: hvad skal de med bomber, krumsabler og lignende, når deres stærkeste våben åbenbart befinder sig et helt andet sted?


http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1196847392276&pagen...





53 kommentarer

Skriv kommentar
1. nonnakosten 21-12-2007 08:51Rapportér/anmeld
Hvilket 'våben' er det du tænker på?
Masse-navngivning af babyer?
2. ninja-17 21-12-2007 12:09Rapportér/anmeld
Nej, det hjælper vist ikke meget, og våbnet tilhører åbenbart dem: de avler sig ud i verden og ind i landene.
3. nonnakosten 21-12-2007 13:47Rapportér/anmeld
#2
Ser du seriøst sådan på muslimer? At de 'avler sig ud i verden'?
4. js_hvidovre 21-12-2007 14:53Rapportér/anmeld
Kedelig 1. plads
5. nonnakosten 21-12-2007 15:52Rapportér/anmeld
#4
Jack eller Muhammed?
;-)
6. ninja-17 21-12-2007 18:50Rapportér/anmeld
# 3. Tanken falder mig ind i ny og næ, og den glæder mig ikke, da jeg ikke mener, at Islam har noget at tilbyde moderne mennesker.
7. kavinsky 21-12-2007 18:57Rapportér/anmeld
Er det ikke en hån mod profeten (pubæ) at navngive et barn Muhammed?
Det synes jeg, det burde være.
8. snowtiger 21-12-2007 19:05Rapportér/anmeld
Citat Jilguzo: "
ISLAMISK/ARABISK VIDENSKAB

Islam er uløseligt forbundet med lærdom og videnskab: at søge viden er at følge Guds vej. Moskeer har altid fungeret som religiøse, juridiske, videnskabelige og sociale centre, og mens Europa gennemlevede den mørke middelalder, blomstrede det intellektuelle liv i det islamiske imperium. I de større byer opstod allerede i 800-tallet højere læreanstalter og biblioteker i forbindelse med moskeerne. Omkring 830 oprettedes 'Lærdommens hus' (bait al-hikma) i Baghdad foruden et stort observatorium. Karawijine universitetet i Fes i Marokko åbnede sine porte i 859. Under al-Hakam II (961-76) oprettedes universitetet i Cordoba, og i 972 grundlagdes al-Azhar universitetet i Kairo i ’gypten, der helt op til vore dage anses for at være den arabiske verdens vigtigste læreanstalt.
Baghdad tiltrak tidens dygtigste videnskabsmænd og var centrum for datidens videnskabelige forskning. I 'Lærdommens hus' organiseredes oversættelse af græske værker til arabisk, så de blev bevaret og kunne videreudvikles for eftertiden.
Medicineren Muhammad ibn Zakariya al-Razi (Rhazes, 865-925) skrev afhandlinger om kopper og mæslinger, der blev oversat til latin. Han udviklede metoder til at diagnosticere sygdomme. Han beskæftigede sig indgående med problematikken omkring bakterier og hygiejne og kurerede sygdomme med streng diæt.
Kollegaen Ali ibn Sina (Avicenna, 980-1037) systematiserede hele lægekunsten. Hans værk blev oversat til latin og var det mest benyttede lægevidenskabelige værk i de næste 600 år. Ali ibn Sina er også kendt for sin effektive behandling af sygdomme ved hjælp af bl.a. musik og hvad vi i dag vil kalde livskvalitet for at genoprette balance i sjælen. I det hele taget lagde man stor vægt på balance mellem krop, sjæl og ånd som forudsætning for et godt helbred og psykisk ligevægt - helt i overensstemmelse med Koranens lære. Det er således ikke tilfældigt, at tidens kendteste medicinere også skrev filosofiske værker.
Man udviklede kirurgiske instrumenter, man opererede for grå stær og foretog kirurgiske indgreb under bedøvelse.
Baghdad var også centrum for forskning i astronomi, matematik og kemi, og arabiske eksperimenter, afhandlinger og opdagelser blev grundlaget for den fremvoksende europæiske videnskab.
Man bestemte solens højde og solårets længde. Man studerede lysets brydning og skabte grundlaget for både mikroskop og teleskop. Man udviklede et navigationsinstrument, astrolabiet, til måling af stjernernes højde, bestemmelse af solens og månens positioner, og af længde- og breddegrader. Dette har sammen med arabiske kartografers landkort været til stor gavn for de opdagelses- og handelsrejsende, der udgik fra middelhavslandene.
En af islams største videnskabsmænd al-Biruni (973-1048) skrev adskillige værker om fysik, matematik, astronomi, geografi og historie. Han oversatte indiske videnskabelige værker fra sanskrit og gjorde dem således tilgængelige for sine kolleger. Det var også ham, der fik den matematiske videnskab til at blomstre ved at skabe et bekvemt talsystem, idet han omformede det indiske talsystem, der indeholdt det geniale og uundværlige nul.
De arabiske videnskabsmænd kendte imidlertid deres grænser. De udnyttede deres egne og naturens ressourcer uden dog at ødelægge og misbruge, for ifølge Islam er lærdom og videnskab i sig selv hverken god eller dårlig; men dens resultater kan anvendes til gode eller onde formål. Aldrig må vi ødelægge de umådelige rigdomme, Gud har foræret os i naturen og universet, der omgiver os.
Inden for landbruget skete der også en betydelig udvikling i disse år. Man udnyttede jorden bedre, opfandt nye afgrøder og gik ind for vekseldrift. Man anlagde kanaler og konstruerede kæmpemæssige vandhjul til optagning af vand og overrisling af markerne.
Også handelen blomstrede i denne periode. Islam forbyder rentetagning (kap. 2, vers 275 og kap. 3, vers 130) og ophobning af kapital, så det har været oplagt for araberne at udvide deres handelsforbindelser. Vi ved, at arabiske handelsrejsende har været vidt omkring: Både Kina, Indien, Rusland, Skandinavien og Hedeby ved Slesvig har haft besøg af arabiske købmænd.
Kirkemødet i Lyon i 1274 mellem kristne og muslimske gejstlige er utvivlsomt også en udløber af mødet mellem islamisk/arabisk og europæisk kultur og videnskab i denne periode. Selv om Islam og den vestlige verden tilsyneladende i dag står fjernt fra hinanden, er de knyttet sammen af utallige og uløselige bånd.
Så faktis har muslimer/araber stort set opfundet, matematik, solsystemer, ordskabning i Matematiklæring, bue/pil, urter og utrolig mange ting. Takket være dem har vi Tal. Sådan levede vi engang, indtil man ville stikke næsen i alt i mellemøsten og lave en Fitna blandt folk."
9. snowtiger 21-12-2007 19:06Rapportér/anmeld
http://blog.tv2.dk/jilguzo/entry181041.htm...
10. kavinsky 21-12-2007 19:21Rapportér/anmeld
#8
Ja, hurra for offerretorikken. Det er selvfølgelig alle andres skyld, at udviklingen indenfor videnskab gik i stå i muslimske lande for flere hundrede år siden.
11. snowtiger 21-12-2007 19:25Rapportér/anmeld
#10 Jah måske det havde noget med korstogene at gøre? De kristne gejstlige var simpelthen misundelige over den Arabiske verdens storslåethed.. Fint så starter vi lige en lille religionskrig!

Det er selvfølgelig en meget simpel måde at anskue historien på, og man skal nok tage i betragtning, at der også var ledere i den muslimske verden, som havde ikke særlig religiøse motiver til at bekrige og udvide territorierne i Europa.
12. kavinsky 21-12-2007 19:41Rapportér/anmeld
#11
Det er en meget simpel måde, ja. Bare fordi korstogene var noget forbandet svineri forklarer det ikke, at den arabiske verden gik i stå på videnskabsområdet for flere hundrede år siden.
Man må altså gribe i egen barm.
13. snowtiger 21-12-2007 19:48Rapportér/anmeld
#12 Men det er jo tankevækkende, at stagnationen i den arabiske kultur begyndte med korstogene. Så måske de rabiate fik overtaget der pga. krigene... De moderate genvandt aldrig magten. Forstår du hvad jeg mener med det?

Ikke at al skyld ligger på korstogene; men at skylden ligger kollektivt på den ekspansive krigspolitik både fra Europas kristne og Den Arabiske verden....
14. kavinsky 21-12-2007 19:50Rapportér/anmeld
#13
Jep, jeg forstår. Men jeg tør ikke komme med noget bud på årsagerne, for der har med garanti været flere. Arabisk historie er ikke lige min allerstærkeste side. ;-)
15. snowtiger 21-12-2007 19:52Rapportér/anmeld
#14 Det er der med garanti. Verden er sjældent så simpel, som religionskritikkerne gør den..
16. nonnakosten 21-12-2007 22:52Rapportér/anmeld
#6
Du har aldrig prøvet at se på andre mennesker som... ja, mennesker?
Og ikke bare belastende elementer der sviner og bøvler vores verden helt til?
Undskyld, men jeg bliver ret forbløffet over at man kan have sådan et menneskesyn.
At de avler sig ind overalt... det kan du slet ikke se som at de - ligesom alle os andre - forelsker sig, bliver gift, får børn, stræber efter lykken?
Og at det at navngive sit barn efter den vigtigste person i sit åndsliv er en kærlighedserklæring til barnet og et ønske om at noget stort skal komme til det?

Bare stop mig hvis jeg løber løbsk.
Men nogen skal jo hive den anden vej. Ellers rammer vi et nyt lavpunkt tror jeg.

Lige et spørgsmål der måske lyder nedsættende, men det er ikke ment sådan.
Er bare nysgerrig:
Er du virkelig 64 år gammel, som det står i din profil?
17. ninja-17 21-12-2007 23:29Rapportér/anmeld
# 16. Man må da håbe, at de også forelsker sig - eller får lov til det - så det ikke alt sammen er familie-formering.
Ja, man vil gerne lægge sig tæt op ad de vigtigste figurer i ens åndsliv, når man er stærkt troende. Det er bl.a. derfor, at der løber mange små og store Jesus'er rundt i Mexico.
Personlig anser jeg ikke Muhammed for en ægte profet, men for en voldsforbryder og pædofil, der fik held til at sælge sit budskab til mennesker, der på det tidspunkt manglede et samlingspunkt. I den forbindelse: har du læst noget af Koranen og de mest interessante Hadith'er? Islam er en tragedie for det tænkende og hæderlige menneske.
Mht min alder, så kan jeg vel teoretisk set være alt mellem 18 og 100.
18. nonnakosten 22-12-2007 06:32Rapportér/anmeld
Nej jeg har aldrig læst i Koranen, jeg griber bare ud i det blå efter mine holdninger... DOH.

Som ALLE religiøse skrifter er der både lort og lagkage i Koranen. Du vælger så at læse den 110% med bæ-briller på.
Det bliver så din egen hovedpine - som dog påtvinges de arme læsere her i indlægget.

Om du personligt anser Muhammed for at være profet eller pædofil eller lirekassemand er ret så fløjtende ligegyldigt, er det ikke? Det er jo ikke dig, der skal 'tro' på ham . Men derfor må andre jo godt gøre det.

Selvfølgelig bliver muslimer også forelskede.
Der er desværre stadig mange tvangsægteskaber, men det er noget der flytter sig rigtig hurtigt for tiden. Og nogle af disse 'tvangs'-ægteskaber er baseret på kultur og tradition (og ve den, der anfægter VORES kultur og religion!), og mange af de ægteskaber fungerer altså godt. Det er bare en helt anden måde at gøre tingene på, men hvis det ikke generer andre end dig og dine meningsfæller, kan folk så ikke bare få lov til at gøre det på den måde de ønsker?
Hvis en kvinde bliver gift mod sin vilje er det fuldstændigt uacceptabelt. Selvfølgelig.
Men der findes altså muslimske kvinder der er glade for den måde at finde sin livsledsager på den måde.
Der er så forskellen mellem tvangsægteskaber og arrangerede ægteskaber. Som jeg håber du kan se forskellen på.

Islam ser børn som en gave og som en kilde til stor lykke.
Derfor får muslimer nogle gange flere børn end det antal, VI er vant til.

Jeg kan også godt lide børn. Om de hedder Muhammed eller Jack er fløjtende ligegyldigt.

Et barn er et barn, og et menneske er et menneske.
Vi er mere ens end du bryder dig om at tænke på.

"Mht min alder, så kan jeg vel teoretisk set være alt mellem 18 og 100."
- Okay, det tager jeg som et nej så *G*
19. kirjapan 22-12-2007 06:33Rapportér/anmeld
#17
Ja det er rart at være anonym, mens man kommer med skøre kommentarer ;-)

"da jeg ikke mener, at Islam har noget at tilbyde moderne mennesker."
- Har kristendommen det? Det er jo tilsyneladende det, vores samfund er bygget på, hvis man spørger kristne.

Jeg er da lidt skræmt over, at du snakker om muslimer som om de er dyr eller pesten. De er jo bare mennesker, som dig og mig, der ønsker at leve i fred og ro.
20. ninja-17 22-12-2007 08:38Rapportér/anmeld
KRISTENDOMMEN ER ET SKRIDT VÆK FRA DET SAMME SOM KORANEN - AFHUGGEDE HÆNDER, STENING, OSV. DER JO STADIG PRAKTISERES - FORDI VI NU ER GÅET FRA DET GAMLE TIL DET NYE TESTAMENTE. DER ER EN VERDEN TIL FORSKEL, OG INTET, DER TVINGER HALVDELEN AF MENNESKEHEDEN OVER I EN UNDERORDNET ROLLE SOM BRUGSGENSTAND (KROP) OVER FOR DEN ANDEN HALVDEL (ÅND = JA, GO'MORGEN!) ER BRUGBART I DEN MODERNE VERDEN. DEN DEL AF KRISTENDOMMEN, DER GJORDE DET SAMME, HAR MISTET PUSTEN.
MHT. ISLAM OG BØRNEGLÆDE, SÅ ER DET ALTSÅ OGSÅ LIGE DET VERDEN HAR BRUG FOR: ET HAV AF SMÅ, SORTHÅREDE UNGER, DER VOKSER OP TIL IGNORANTER MED STORHEDSVANVID. HURRA FOR DE SMÅ NUTTEDE!
21. nonnakosten 22-12-2007 08:48Rapportér/anmeld
#20
Du er vist kommet til at trykke på CapsLock.
*SB*
22. nonnakosten 22-12-2007 08:50Rapportér/anmeld
Du slipper for mig nu.
Det her vil jeg slet ikke nedværdige mig til at deltage i.
Men har skrevet et indlæg om dit galde og had, blot med sådan nogle ord som almindelige mennesker bruger.
Ha' det godt, og jeg håber du slapper lidt af (ellers får du sgu mavesår).
Hyg dig herinde med dine ligesindede.
Vh. Nina.
23. ninja-17 22-12-2007 13:28Rapportér/anmeld
# 22. Jeg gad nok vide, hvor du finder "galde og had" i mit indlæg: kom med et eksempel. Jeg er tværtimod ret nøgtern omkring disse ting og også fair over for de stakkels, vildledte kvinder, der har ladet sig udnytte af dette system i århundreder. At mændene hylder det, forstår jeg, for de har alle fordele.
24. kirjapan 22-12-2007 18:44Rapportér/anmeld
#20
"FORDI VI NU ER GÅET FRA DET GAMLE TIL DET NYE TESTAMENTE"
- Kristne har aldrig fulgt det gamle testamente. Kristendommen handler i bund og grund om, at man tror at Jesus er Guds søn. I Islam og Jødedommen er Jesus "bare" en profet.

Du begår samme fejl, som andre ignorante kritikere: Du generaliserer alle muslimer, som om de alle fulgte koranen blindt. Det er helt fejlagtigt og på den måde, skubber du en hel befolkningsgruppe væk fra dig, og ønsker sådan set ikke at kende dem. Og når du ikke kender nogle muslimer, hvor reel er din kritik så?
25. ninja-17 23-12-2007 13:11Rapportér/anmeld
# 24. Selvfølgelig har vi ikke fulgt det Gamle Testamente, efter at vi gik over til kristendoomen, og hvorfor spilde tid med at gentage selvfølgeligheder som det med "Jesus er ...".
Hvad ved du om, hvad jeg kender af muslimer? Dine tåbeligheder viser både, at du aldrig har læst noget af mig om emnet, og at du grundlæggende er enormt uvidende.
26. ateo 23-12-2007 15:58Rapportér/anmeld
#9:
Det var Islam, ikke vesten der fuckede mellemøsten op:
http://thesciencenetwork.org/BeyondBelief/...
27. kirjapan 23-12-2007 21:39Rapportér/anmeld
#25
"Selvfølgelig har vi ikke fulgt det Gamle Testamente, efter at vi gik over til kristendoomen"
- Hvornår har vi nogensinde fulgt det gamle testamente, siden du siger "efter at vi gik over til kristendoomen"?

Lige et hint: Du kommer ikke til at se mere intelligent ud, ved at nedgøre andre personer.
28. ateo 24-12-2007 15:01Rapportér/anmeld
#27:
Jeg synes det er underligt du undlader en væsentlig faktor.
Nemlig det tavse flertal af mulslimer der intet gør og takket være deres passivitet overfor fundementalister(hvilket alle muslimer er da koranen er "guds" ord og ikke må fortolkes eller ændres)...det er de muslimer der bære en lige så stor del af skylden for terroren som de folk der udøver den...det blinde øje og terror er gode venner...
29. kirjapan 24-12-2007 15:27Rapportér/anmeld
#28
Flertallet af den egyptiske befolkning, er da også imod muslimske fundamentalister. Terrorister har dræbt tusindvis af egyptere, fordi de mener at befolkningen er blevet korrupt af demokrati. Men det har medført at de ekstremistiske grupper er blevet forbudte i Egypten. I 1997 gik mange tusinder på gaden, for at demonstrere mod fundamentalisterne.

I Indonesien var fundamentalisterne også på flugt, indtil landet blev demokratisk i 1998.

Hvorfor skal man anklage 1.2 milliader muslimer, for at være medskyldige i terrorisme, når den kun begåes af en utrolig lille del?
30. ateo 24-12-2007 22:42Rapportér/anmeld
#29:
"Flertallet af den egyptiske befolkning, er da også imod muslimske fundamentalister. Terrorister har dræbt tusindvis af egyptere, fordi de mener at befolkningen er blevet korrupt af demokrati. Men det har medført at de ekstremistiske grupper er blevet forbudte i Egypten. I 1997 gik mange tusinder på gaden, for at demonstrere mod fundamentalisterne."

Dokumentation for din påstand om at flertallet er imod terror.
Og hvis dette er tilgældet, hvorfor gør de så ikke ngoet ved dét?!

"I Indonesien var fundamentalisterne også på flugt, indtil landet blev demokratisk i 1998."

Og alligevel slog de til...uden at befolkning tog afstand.

"Hvorfor skal man anklage 1.2 milliader muslimer, for at være medskyldige i terrorisme, når den kun begåes af en utrolig lille del?"

Fordi deres passivitet gør dem til medskyldige...ganske som folks passivitet under Nazi-teyskland gjrode dem til medskyldige i holocaust...
31. kirjapan 25-12-2007 01:48Rapportér/anmeld
#30
"Dokumentation for din påstand om at flertallet er imod terror.
Og hvis dette er tilgældet, hvorfor gør de så ikke ngoet ved dét?!"
- Den Egyptiske regering har allerede gjort en masse. De slog hårdt ned på terroristerne, og dermed undgik at landet blev overtaget af en radikal islamisk organisation.

Men Iran var ikke så heldige. Men her er hvad tidligere præsident i Egypten, Sadat, sagde om den islamiske revolution i Iran, 1979:
»This is a disgrace. Putting the name "islamic revolution" is a crime against islam...«

Den radikale islamiske gruppe, Muslim Brotherhood, er udelukket fra politisk indflydelse i Egypten.

"Og alligevel slog de til...uden at befolkning tog afstand."
- Det er da løgn der vil noget. Jeg kom til Indonesien kort tid efter det skete, og der mødte jeg ikke andet, end fordømmelse af angrebet på Bali i 2002. Jeg har endda en t-shirt, som er beviset på dette, hvor der står "Fuck Terrorists" og "Osama Don't Surf". Jeg har ikke mødt eller hørt om en eneste indoneser, der på nogen måde, synes at angrebet på Bali var godt.

"Fordi deres passivitet gør dem til medskyldige...ganske som folks passivitet under Nazi-teyskland gjrode dem til medskyldige i holocaust"
- Det er da en underlig konklussion, synes jeg. Du kan slet ikke sammenligne tilstanden i Nazi-Tyskland med den terrorisme udført at ekstreme muslimske grupper.

Der var mange mennesker der var antisemitisk dengang. Det var normalt. Men om hvor mange tyskere, der egentlig vidste at man var igang med en egentlig udryddelse af etniske grupper, det ved jeg ikke. Jeg tror ikke det var ret mange.

Lad mig stille dig et andet spørgsmål: Hvad har de 1.2 millarder muslimer i verden tilfælles, siden du beskylder dem alle, for at være medskyldige i terrorisme? De bor ikke i samme land. De deler ikke samme kultur. De deler ikke alle den samme overbevisning (der findes mange grene indenfor islam, ligesom kristendommen).
32. jaltesorensen 26-12-2007 11:34Rapportér/anmeld
#8 - islam..... videnskab... nå jaahhh

ER det måske muslimere der har udviklet Radioen, Computeren, CD´en, Det moderne Fly, Toget, Bilen, Videon, Pencilin, Gen-teknologi, Nano-teknologi, ubåde, film-mediet, fotografi-mediet, moderne fragtskibe, kemo-terapi, Transistoren, el-pæren, satelitter, raketter, forbrændings-motoren, jet-motoren eller rum-udforskning?

Nej, muslimer har ikke opfundet noget som helst i over 500 år. Så stop med disse løgne om at islam står for videnskab, for det er bare en løgn.
Det passede måske dengang Muhammed begyndte at erobre verden, men ikke mere.

Og prøv dog at læse en historie-bog, lille snowtiger :-)
Du har tydeligvis brug for det!
33. snowtiger 26-12-2007 12:22Rapportér/anmeld
#32 Jeg læser med stor interesse en masse historiebøger. Det var i sin tid ét af de fag, jeg overvejede kraftigt at læse på universitetet. Historie er dog ikke en ensidig forestilling, så hvad med at du prøver at læse nogle historiebøger, som ikke er skrevet af neokonservative og nynazister?
34. snowtiger 26-12-2007 12:23Rapportér/anmeld
#32 Propaganda er tydeligvis ikke kun en del af historien.
35. kirjapan 26-12-2007 17:49Rapportér/anmeld
#32
"... muslimer har ikke opfundet noget som helst i over 500 år. Så stop med disse løgne om at islam står for videnskab, for det er bare en løgn."
- Hvordan kan du så forklare dette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in...
http://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_s...

Islamisk propaganda, spredt gennem Wikipedia helt ubemærket? Nej vel?
36. ateo 27-12-2007 11:40Rapportér/anmeld
#35:
Islam er en RELIGION, ikke videnskab.

Skal man have uddybet hvorledes islam førte til teokrati og vidensakbelig stagnation kan dette fordrag anbefales:
http://thesciencenetwork.org/BeyondBelief/...

Og så udfordrigen:
Nævn muslimke nobel-prismodtagere...inden for videnskabelige felter ;)
37. kirjapan 27-12-2007 11:46Rapportér/anmeld
#36
Hvornår har jeg sagt, at islam er videnskab? Du sagde at muslimer ikke har opfundet noget i over 500 år, og jeg har dokumenteret for, at dette er løgn.
38. ateo 27-12-2007 14:14Rapportér/anmeld
#37:
"Du sagde at muslimer ikke har opfundet noget i over 500 år, og jeg har dokumenteret for, at dette er løgn."

Lyver du nu?

Ikke mig der sagde dét, tænd venligst for din hjerne, tak.
39. kirjapan 27-12-2007 15:06Rapportér/anmeld
#38
Ja ja slap nu lige af.
40. ateo 27-12-2007 17:45Rapportér/anmeld
#39:
Tænkt dig at svarer på min #36?
41. kirjapan 28-12-2007 02:45Rapportér/anmeld
#40
Du har ikke stillet nogle spørgsmål.

Hvis du vil lære lidt om, hvordan og hvorfor fundamentalistiske islamister terroriserer de muslimske lande, for at kæmpe mod demokrati, så kan du se denne BBC dokumentar:
http://blog.tv2.dk/insidesimon/entry182245...
42. ateo 28-12-2007 08:50Rapportér/anmeld
#41:
Hvad er det med dig og løgne?
Læs de 2 sidste linjer i #36 igen...
43. kirjapan 28-12-2007 09:03Rapportér/anmeld
#42
Løgne? Hvad snakker du om? Hvilke løgne?
44. ateo 28-12-2007 12:30Rapportér/anmeld
#43:
Du er for dum og det er tidspilde at debattere med dig.

Du skriver i #40:
"Du har ikke stillet nogle spørgsmål."

Dette er løgn, da de sidste 2 linjer i #36 er:
"Og så udfordrigen:
Nævn muslimke nobel-prismodtagere...inden for videnskabelige felter ;)"

Jeg gider ikke spilde min tid på a) en løgner eller b) en der ikke fatter hvad der sker omrking ham...farvel, tågehorn.
45. kirjapan 28-12-2007 12:37Rapportér/anmeld
#44
Hahaha... ja ja, det er fint med dig :-)

Farvel ;-)
46. snowtiger 28-12-2007 12:49Rapportér/anmeld
"Og så udfordrigen:
Nævn muslimke nobel-prismodtagere...inden for videnskabelige felter ;)"

Ifølge mine danskkundskaber er dette ikke et spørgsmål. Så Kijapan kan vel ikke ligefrem beskyldes for at være løgner.
47. snowtiger 28-12-2007 12:49Rapportér/anmeld
Kirjapan...
48. kavinsky 28-12-2007 14:56Rapportér/anmeld
Det tog ikke lang tid at finde en muslimsk nobelprismodtager indenfor et naturvidenskabeligt felt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmed_Zewail

Mission accomplished.
49. ateo 28-12-2007 15:13Rapportér/anmeld
#38:
Du fandt én.
Sammenlign dette med antallet af samtlige Nobelspris modtagere, sammenhold med hvor mange mennesker der er muslimer og *BINGO* det er tydeligt for en hver med en positiv IQ at islam ikke er godt brændstof for fremskridt.
50. kirjapan 28-12-2007 15:20Rapportér/anmeld
#49
Hvem har sagt det modsatte? Rettroende muslimer og kristne er imod udvikling og videnskaben generelt. Tror næppe man kan vinde en nobelpris i forbindelse med kreationisme. :P
51. kirjapan 28-12-2007 15:34Rapportér/anmeld
#49
Bare se den misinformation, kristne i USA prøver at sprede ud til skolerne og resten af den videnskabelige verden:
http://www.icr.org/

Der er heldigvis ingen seriøse videnskabsfolk, der tager det seriøst.
52. kavinsky 28-12-2007 15:55Rapportér/anmeld
#49
Du bad om en og jeg fandt en.
53. kirjapan 28-12-2007 16:32Rapportér/anmeld
55% af befolkningen i USA tror ikke på evolution, men at Gud skabte os som vi er.
13% tror at Gud ikke er involveret i livet på jorden.

I England mener 44% af befolkningen, at kreationisme burde undervises i skolen, på linie med evolution.

I USA bliver der allerede undervist i kreationsime på mange skoler, i naturvidenskabelige fag, efter politisk pres, men uden at den er accepteret af den videnskabelige verden.

Jeg kan ikke se noget formål i at angribe islam alene, på dette område, når konservative kristne får lov til at ødelægge videnskaben indenfra, ved at sprede misinformation gennem offentlige skoler i USA. Det varer ikke længe, før konservative kristne i Danmark, vil prøve det samme. De har det med at følge amerikansk kultur, når det kommer til kristendommen.