Bloggen lukker, Læs mere

Jamen de andre siger at ....................

Onsdag, 26. august 2009 kl. 10:16 / billeder, humor, livet, mennesker, politik, sex, virkelighed

Strandliv - sexbombere, selvmordsbombere, soldater og sandslotte.. ?

67 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Det må vel synes at være relativ let at skelne mellem sexbomber og så selvmordsbombere på stranden - der kan så spekuleres over hvem der er farligst..?

Dejlig sommer.JPG

- eller kan der være tale om tvivlsspørgsmål..?

Måske kunne strandløverne, dem er der jo sikkert også mange af, trænes til at spotte begge grupper - når de alligevel patruljerer på stranden..?

Er der i virkeligheden ikke flere virkeligheder, både den 'kunstige' virkelighed skabt af manipulerede, religiøse, politiske, økonomiske, strategiske, 'verdensfjernske', verdenfjendske eller strategiske årsager og så den virkelighed der er lige for næsen hvis man tager diverse solbriller af..?   

untitled.JPG

(Foto: Amir Cohen / Reuters) - israelske soldater patruljerer stranden efter militante palæstinensere affyrede en række morterraketter i Gaza-striben.



67 kommentarer


1. vildehanne 26-08-2009 10:27Rapportér/anmeld
Det er rigtigt, nogen gange får man måske den virkelighed man ønsker sig ?

Det være sig religiøst eller politisk, men også andre 'virkeligheder' - hvor man af egen kraft 'sørger' for at den virkelighed man advarer om.

- også virkelig indfinder sig ?

For at etablere denne virkelighed, så bruger man overdrivelser, manipulation og andre virkemidler så den også kommer den 'kunstige' virkelighed.

Måske kunne man tale om at vi lever i en genmanipuleret virkelighed ?
2. hulegaard.dk 26-08-2009 10:42Rapportér/anmeld
Øverste illustration kunne være en reklame for yoga (hånd-til-fodstillingen); ikke dårligt som appetizer i et aftenskoleprogram ;-).
3. plt84 26-08-2009 10:49Rapportér/anmeld
Jeg har da også mere tiltro til det jeg selv har set, det nære. Sexbomber på en strand mere end selvmordsbombere, for de første har jeg set, aldrig de sidste. Er det ikke pudsigt. Når vi til sidst bliver kvalmende træt af alt det manipulerende spin, søger vi tilflugt i en bog eller en film. Nu ved vi, at det er fiktion.

http://www.youtube.com/watch?v=Wv3ic6OOXns
4. plt84 26-08-2009 11:18Rapportér/anmeld
# 0 Nitakrist

Din indpakning er måske poppet, men dit tema er det ikke.
Nu vi fornylig skrev om 'must read' bøger. Her er den bedste jeg kender om netop dette tema, en af de bedste sociologiske jeg kender

Daniel Boorstein: The Image (nok 4 årtier gammel)

Hvad siger du til denne svada:

"Celebrity-worship and hero-worship should not be confused. Yet we confuse them every day, and by doing so we come dangerously close to depriving ourselves of all real models. We lose sight of the men and women who do not simply seem great because they are famous but are famous because they are great. We come closer and closer to degrading all fame into notoriety."

"A sign of celebrity is often that their name is worth more than their services."
5. nkristensen 26-08-2009 11:44Rapportér/anmeld
#1.vildehanne
Faktisk helt enig med dig.. 'smiler'
6. nkristensen 26-08-2009 11:47Rapportér/anmeld
#2.hulegaard
Så kan man spekulerer på om det er aggression, forsvar eller samarbejde der ligger bag.. 'smiler'
7. nkristensen 26-08-2009 11:52Rapportér/anmeld
#4.plt
Daniel Boorstein smuttede fra Harvard US med en af historiens højeste afgangseksamener - han var en meget kompetent herre i den offentlige debat men havde mægtige fjender da han ikke var så dogmeagtig at han var fastlåst i holdninger men søgte sandheder ikke sandheden. ;-)

Behøver jeg sige, at han efter min menig har ramt den lige i rø*** med det udsagn..?

Det er skidt når helte flytter sig fra at være forbillede til at være tryghedssymboler, meget skidt..

Kommer igen til at tænke på min far sidste bemærkning da jeg flyttede hjemmefra som 15 årig pga uddannelse - "husk du kan lære noget alle steder, om ikke andet så hvordan det ikke skal være"
- det har fulgt mig siden, men det kræver jo så at man lytter INDEN man ryster på hovedet.. 'smågriner'

Mht billedevalg så sættes mine tanker ofte i gang af enten et billede eller en situation - fred være med at nogens tankegang stopper ved damerø***.. 'griner smørret'
8. nkristensen 26-08-2009 11:57Rapportér/anmeld
#3.plt
Efter min mening så var det Lennon der var hjernen i The Beatles og George H. den knaldgode håndværker - de 2 andre var med.. 'smiler'

Er enig at man skal stole noget mere på egne øjne og så i øvrigt tage solbrillerne af - i stedet for at lade andre "se for sig".. ;-)
9. kennyhansen 26-08-2009 13:13Rapportér/anmeld
Hej Nit ;o)

Af uvisse årsager ville jeg føle mig tryggere i nærheden af de to bikiniklædte end jeg ville gøre i nærheden af en Burka/Niqabklædt kvinde på stranden ... medmindre de bikiniklædte pludselig er begyndt at bruge "BOMBETAMPON"er ... ;o)

Venligst
Kenny
10. kennyhansen 26-08-2009 13:14Rapportér/anmeld
PS: GENIAL numse der er på det øverste billede ... VUF ;o)
11. elisa.madsen 26-08-2009 13:17Rapportér/anmeld
"Knald" godt indlæg på mange punkter, får en til at tænke lidt mere på hvad sandhed er. :-)
12. galina.g 26-08-2009 13:40Rapportér/anmeld
#9
Nåja, for nu vælter det jo også med burkaklædte kvindelige terrorister på de danske strande ...?!?

Men jeg kan da godt se problemet. Pludselig bliver man i tvivl, om man skal være mest bange for ham med tennissokker i badebukserne eller ham med turban? Hvilke farlige våben kan gemme sig i den ekstra polstring? Hvilket hoved er det farligste - det lille eller det store?

Hold fast, virkeligheden er farlig. Uanset om den er kunstig eller ej ……..
13. kennyhansen 26-08-2009 13:57Rapportér/anmeld
#12

Det "vælter" også med Israelske sikkerhedsstyrker på de Danske badestrande ...
14. galina.g 26-08-2009 14:09Rapportér/anmeld
#13
Det er jo i virkeligheden helt ligegyldigt, hvor stranden ligger ikk? … eller kan du slet ikke se, at du er ved at skabe en kunstig virkelighed? ;-)
15. kennyhansen 26-08-2009 14:28Rapportér/anmeld
#14

Den "kunstige virkelig" består i at ignorere hvad der sker omkring os i vores dagligdag ...

At vi ikke kan gå på gaden uden at blive bange når MUUUUH-HAMMED og AHHHH-LIG" kommer kørende i deres store biler og SKULER ad en fordi man lige "kom til at kigge" for at sikre sig at det virkelig ER iorden at gå over for grønt lys.

At vi ikke længere kan gå en tur på Strøget uden at skulle passere alle "Udkigsposterne" med 6-12 "kulturberigere" på hjørnerne, som fatter mobilos og ringer til den næste "post" og meddeler: "Der kommer lige en familie som ser ud til at have økonomien iorden ... hvis lejligheden byder sig, er der GARANTERET et par mobiltelefoner og nogle kontanter at hente" ...

OSV. osv. osv.
16. kennyhansen 26-08-2009 14:28Rapportér/anmeld
Den "kunstige virkelighed" skulle der have stået ...
17. plt84 26-08-2009 14:32Rapportér/anmeld
# 15+16

Paranoia er også et interessant emne - for Ugeskrift for Læger
18. galina.g 26-08-2009 14:39Rapportér/anmeld
#15
Nu vil jeg nødig ødelægge NK’s fine tanker i dette indlæg med endnu en debat om ’de farlige fremmede’, men det ligner umiskendeligt en kunstig verden, du bevæger dig rundt i, Kenny H. Jeg er lige ved at kalde dig paranoid. Jeg befinder mig på Strøget 8-9 timer hver dag, og jeg lover dig, det farligste er den dressing, pølsemanden hælder i en fransk hotdog.
19. galina.g 26-08-2009 14:39Rapportér/anmeld
#17
To sjæle .... ;-)
20. kritorian 26-08-2009 17:26Rapportér/anmeld
Det er interessant, at nærmest et hvilket som helst indlæg, uanset tonen, indholdet og evt. hensigten kan drejes af visse mennesker over på frygt, had eller intolerance for fremmede. Det ligner jo psykose.

Ellers ville jeg bare sige go' røv ;)
21. nkristensen 26-08-2009 18:42Rapportér/anmeld
#20.kritorian
"Frygt" er en handelsvare i dag eller snarere en magtbase ..

Massepsykose er jo et 'anerkendt' virkemiddel...

;-)
22. nkristensen 26-08-2009 18:46Rapportér/anmeld
#11.elisa.madsen
Ja måske skal der gøres op med opfattelsen af at sandheden er objektiv, men at den snarere er subjektiv - da den findes i snart lige så mange udgaver som der er mennesker..? 'smiler'
23. kennyhansen 26-08-2009 19:24Rapportér/anmeld
#18

Er det de 8-9 timer mellem klokken 20 og 04-05 HVER DAG ?

Jeg taler om det at tro at man kan tage sig en hyggetur op ad Strøget Fredag eller Lørdag aften ... Spise i den ene ende og så gå en tur hen ad vores dengang så hyggelige gå-gade for at tage en biograf-film og måske gå den modsatte vej efter bif-turen ... DET ER IKKE HYGGELIGT MERE ...
24. galina.g 26-08-2009 21:02Rapportér/anmeld
#23
Nej, det er naturligvis i dagtimerne, men jeg har da også været på Strøget fredag og lørdag aften/nat - også alene på vej hjem fra et sted i byen. Bortset fra at man naturligvis altid skal være forsigtig, når man bevæger sig rundt i gaderne fredag og lørdag, hvor der traditionen tro er mange mennesker med diverse former for alkohol eller stoffer i blodet, kan jeg ikke se, hvorfor Strøget skulle være mere farligt end så mange andre steder.

Du læser om et par episoder i medier, der er mestre i at piske en stemning op, og så opbygger du en kunstig virkelighed baseret på de få episoder, som du så både over for dig selv og andre forsøger at gøre til den sande virkelighed. Det ligner stadig paranoia i mine øjne.
25. kennyhansen 26-08-2009 21:13Rapportér/anmeld
#24

NÆH ... jeg "læser ikke om det i medierne" ... jeg har oplevet det de sidste 3 gange jeg har været i byen med familien ... JEG FØLER MIG UTRYG ...
26. galina.g 26-08-2009 21:33Rapportér/anmeld
#25
Nå ... det synes jeg, er synd for dig, for det kan faktisk stadig være rigtig hyggeligt at gå rundt i den indre by ved aftentide, hvis man bare holder et vågent øje med omgivelserne, men i øvrigt har en positiv tilgang til sine medmennesker.
27. nkristensen 26-08-2009 21:33Rapportér/anmeld
Jeg kan ikke forstille mig noget sted som jeg ikke turde tage hen hvis jeg følte at jeg havde et ærinde der - ikke fordi jeg spiller heman ;-)

Nu er det af gode grunde lang tid siden jeg har været i byen i KBH - selvom de har nogle søde pi'r ;-)

Frygt kan måske også være fantasi..?

For ganske kort tid siden var jeg i Rotterdam på job, byen har vel den højeste 'fremmedrate' af europæiske storbyer og muslimsk borgmester og har et 'ry' for at være grov - var i byen 2 gange på herretur den ene gang til klokken 6 om morgenen uden problemer overhovedet eller ikke på gåturen gennem midtbyen... ;-)
28. galina.g 26-08-2009 21:57Rapportér/anmeld
#27
KBH er en storby som alle andre med alle typer mennesker -hvilket jo bl.a. er det, der gør det spændende at færdes i en storby - og selvfølgelig er der gang i den en fredag eller lørdag aften. Derfor skal man også holde øje med, hvad der sker omkring en, men ligefrem at rende rundt med følelsen af, at der står en overfaldsmand på hvert andet gadehjørne, synes jeg er overdrevet.
29. galina.g 26-08-2009 22:06Rapportér/anmeld
Kommer lige til at tænke på, at jeg var alene i byen for et par uger siden, først på restaurant i Strædet og derefter på Hard Rock Café på Vesterbrogade. Ok, en eller anden spade stjal min taske på HRC, mens jeg et øjeblik kiggede væk, men jeg følte mig ikke det mindste utryg. Heller ikke, da jeg fik et frækt tilbud på vej over Rådhuspladsen.
30. nkristensen 26-08-2009 22:24Rapportér/anmeld
Når jeg før i tiden tit skulle overnatte i København skete det næsten altid på Carlton Hotel på Vesterbrogade - det forsatte jeg med da jeg blev min egen herre - har rigtig mange gange efter aftenmøder smuttet ud for at slappe af til en godnatøl eller drink på et af de små listige steder i området og har aldrig aldrig nogen sinde løbet ind i problemer - men mødt og fået en snak med en masse sjove mennesker. ;-)
31. galina.g 26-08-2009 22:32Rapportér/anmeld
#30
Har du så også været på Hard Rock Café? :-)
32. nkristensen 26-08-2009 22:36Rapportér/anmeld
#31.galina.g
Ja da, deres 'manhattan' koster en bondegård.. 'griner'
33. galina.g 26-08-2009 22:39Rapportér/anmeld
#32
Det tror jeg gerne :-D Men musikken er fed :-)
34. nkristensen 26-08-2009 22:44Rapportér/anmeld
#33.galina.g
Oui ;-)
35. galina.g 26-08-2009 22:53Rapportér/anmeld
#34
Eh bien, on a presque completement oublié de parler Danois ou quoi? ;-D
36. nkristensen 26-08-2009 23:02Rapportér/anmeld
No no, pas du tout mais moi aimez vraiment ce mot beaucoup ;-)
37. galina.g 26-08-2009 23:09Rapportér/anmeld
D'accord, c'est un bon mot :-)
38. nkristensen 26-08-2009 23:27Rapportér/anmeld
#37.galina.g
il y a un grand bruit dans ce mot ;-)
39. galina.g 26-08-2009 23:30Rapportér/anmeld
Comment 'bruit'?
40. nkristensen 26-08-2009 23:39Rapportér/anmeld
#39.galina.g
Cette chanson s'avère justement être dans des mes oreilles tandis que j'écrivais les mots.. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=LmEXbTHQwSw
41. galina.g 26-08-2009 23:55Rapportér/anmeld
Ah bon, j'ai compris :-) .... un petit mot avec beaucoup de bruit et de puissance.
42. nkristensen 27-08-2009 00:04Rapportér/anmeld
Semble 'oui' comme la 'vie' dans la langue francaise.. ;-)
43. galina.g 27-08-2009 00:11Rapportér/anmeld
Mais, M. Kristensen, je croix bien que Vous etes un poète ;-)
44. nkristensen 27-08-2009 00:29Rapportér/anmeld
Les mots ont volé bien hors de ma bouche
45. galina.g 27-08-2009 00:30Rapportér/anmeld
Je suis vraimont impressionnée :-)

Maintenant je te laisse avec les bons mots et le bruit dans tes oreilles et te souhaite une bonne nuit :-)
46. nkristensen 27-08-2009 00:31Rapportér/anmeld
Just nu er det denne der bliver sendt gennem øretelefonerne.. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=qxNFhAs3ZGM...
47. nkristensen 27-08-2009 00:42Rapportér/anmeld
Können Sie süße Träume träumen.....
- som man siger i den del af Jylland der ligger uden for landets grænser... 'smiler'
48. galina.g 27-08-2009 09:44Rapportér/anmeld
#46
Tak for den smukke sang sang, som jeg desværre først lige har hørt :-)

Den eneste cd, jeg har med Céline Dion, er faktisk en fransksproget. Det er der, jeg synes, hun er bedst.

An die Deutsche sprache bin ich aber ein idiot .... eller noget :-D
49. nkristensen 27-08-2009 11:23Rapportér/anmeld
#48.galina.g
Tysk er måske for københavnere som svensk tit er for jyder..? ;-)
50. galina.g 27-08-2009 12:37Rapportér/anmeld
#49
Ja, det tror jeg :-) I hvert fald har jeg intet problem med svensk, kan både tale og skrive det. Men tysk .... nicht gut! ;-)
51. plt84 27-08-2009 15:44Rapportér/anmeld
# 50

Fra dette indlæg kan jeg forstå, at du kan både 'dansk', 'svensk', 'tysk' og 'fransk'. Hvorfor har du så problemer med dine parforhold? :-)
52. galina.g 27-08-2009 16:24Rapportér/anmeld
#51
Haha, god pointe. Den kan jeg jo passende tænke lidt over ... ;-)
53. nkristensen 27-08-2009 16:42Rapportér/anmeld
#.plt & galina.g
Ved ikke om køkkenet hører under 'amerikansk'..?
http://sex-home6.inet.tele.dk/Nanna/artikl...

Jeg sad for et par år siden på værtshus med en norsk forretningsforbindelse i Bergen, der kom en kvinde (ikke proffesionel) der gik rimelig direkte til værks.. ;-)

Hun spurgte ham om hvilken stilling han foretrak, hvor til han svarede prompte "96'eren"...
- hun lignede et stort spørgsmålstegn og indrømmede at den kendte hun ikke...
"Vi sover med ryggen til hinanden" svarede han...

Så fandt hun andre græsgange - ingen humor der... 'smågriner'
54. galina.g 27-08-2009 19:57Rapportér/anmeld
#53
Det var også noget af en afvaskning, hun fik der, men det må man jo være forberedt på, når man er direkte :-)

Jeg er stadig ikke færdig med at grine over 'den Vendsysselske udgave' ... og parentesen efter gør det ikke mindre sjovt :-D
55. nkristensen 27-08-2009 20:37Rapportér/anmeld
#54.galina.g
Men det undrede mig til at hun så hurtigt tog det som en afvisning når du selv var så kvik allerede efter et par sætninger..?

Der var ingen negative attituder fra Stein.

Hvis det var en dame der havde sagt det til mig, så var jeg sikker på at mit næste spørgsmål ver om hun havde sure tæer. 'smiler'

Med hensyn til den vendelboske så tror jeg at jeg ville foretrække rå kvielever fremfor tøtv.. 'griner højt'
56. galina.g 27-08-2009 21:09Rapportér/anmeld
#55
Når jeg nu læser #53 igen, kan jeg egentlig heller ikke forstå, at hun ikke bare opfattede det som en joke. Men mit gæt er, at hun har opfattet det som en afvisning. Det kommer meget an på jeres mimik i situationen. Hvis I fx har antydet, at I ikke brød jer om hendes direkte facon, kan jeg godt forestille mig, at hun ville opfatte dette sammenholdt med en ellers uskyldig joke som en afvisning.

Kommunikation er en svær ting ....

Jeg har lige været hos min frisør i dag. Hun er 29 og single, og hver gang jeg kommer, snakker vi mænd og forhold og - især - mangel på samme. I dag ville hun gerne have, at jeg bekræftede for hende, at når man når min alder, har man lært at kommunikere kønnene imellem, og man forstår hinandens signaler, og man overfortolker ikke hele tiden, hvad den anden siger osv.

Jeg kom vist nok til bare at sige: "Hmmmm......" :-)

Så det må ikke kradse lidt? .....kvielever? ....ewww :-D
57. nkristensen 27-08-2009 21:42Rapportér/anmeld
#56.galina.g
Jo, men mange er måske ikke så forberedt på at "at få svar på tiltale"..?

Heller mangler en større selvironisk indfaldsvinkel til ens egen humor..?

- endelig kan det havde været mere alvorligt ment.. 'griner'
58. galina.g 27-08-2009 22:04Rapportér/anmeld
#57
Ja, det kan også være, hun er blevet overrasket over jeres hurtige svar. Måske havde hun forventet, at hun på sin direkte måde ville overraske jer - ikke omvendt.

Men du har ret. Lidt selvironi er ikke af vejen.

Jeg kunne nu godt lide at vide, om hendes taktik på noget tidspunkt virker.
59. nkristensen 27-08-2009 23:08Rapportér/anmeld
#58.galina.g
Næh, der var ikke tænkt mange skaktræk frem.. 'smiler'

Jeg kan huske een perferisk fra min tidligere branche, der ved byture i forbindelse med messer var meget kontant og ligefrem over for kvinderne i sine spørgsmål i nattelivet - han fik et hav af afslag men en af hans kollegaer jeg kendte fortalte at den anden altid havde fangst med hjem på hotellet for ud af 50 så var der altid een der følte sig smigret(?).. ;-)

Fred være med det.. 'smågriner'
60. galina.g 27-08-2009 23:37Rapportér/anmeld
#59
Det skal nok passe. Hvis man er i stand til at æde de uundgåelige afslag, kan frækhed sikkert godt betale sig i den sidste ende :-)
61. nkristensen 27-08-2009 23:44Rapportér/anmeld
#61.galina.g
Det må være det man kalder den hårde måde.. 'smiler'
62. galina.g 27-08-2009 23:58Rapportér/anmeld
#61
Spørgsmålet er, om de typer opfatter det sådan, eller om de bare nyder legen og jagten :-)
63. nkristensen 28-08-2009 00:19Rapportér/anmeld
#62.galina.g
Måske er det mindst for fornøjelsens skyld og mest for omgivelsers skyld.. ;-)
64. galina.g 28-08-2009 00:32Rapportér/anmeld
#63
I så fald er det jo latterligt.

Men der ER faktisk alt for meget spil for galleriet og visen sig frem, og det er helt vildt trættende. Nogle gange ønsker man næsten at blive slået hjem med det samme, fordi spillet er så kedeligt og forudsigeligt.
65. nkristensen 28-08-2009 00:55Rapportér/anmeld
#64.galina.g
Der er rigtig meget spil for galleriet, men det ligger jo lige som i tidsalderen - jeg tror om mange mange år når man så snakker om fortiden og om sten-, jern-,bronze-, middelalderen osv osv. Da vil vores 'epoke' blive kaldt "panikalderen".. 'griner'

Men jeg mener at man sagtens kan lave sine egne spilleregler det bliver ikke ensomt som nogle måske vil frygte og de regler behøver ikke være så forudsigelige og dogmeagtige som de gængse er - men de kræver jo at man slipper lidt af sin "autoritetstro"... 'smiler'
66. galina.g 28-08-2009 01:07Rapportér/anmeld
#65
'Panikalderen' lyder meget sandsynligt ;-)

Opret lige et kursus ikk'? Jeg er på .... ;-)
67. nkristensen 28-08-2009 07:30Rapportér/anmeld
#66.galina.g
Hvis det skulle være i VUC'regi så ville jeg helt sikkert komme i konflikt med nogle politiske holdninger der har økonomisk veto'ret på hvad der bruges penge på og som har nogle fastlåste holdninger til hvad kultur er og især ikke er... 'smågriner'

Indlægget er lukket for flere kommentarer.