Hop til indhold

the new girls

Tirsdag, 5. juni 2007 kl. 16:58 / debat, grundlov, ny alliance, politik, religion, samfund

Jelved i angriber Khader men skyder sig i foden

10 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Således havde hun bemærket, at Naser Khader har udtalt, at Ny Alliance vil have en anden udlændingepolitik, men at den "ikke skal skrues tilbage fra før 2001" - underforstået, da Socialdemokraterne og De Radikale havde ansvaret.

-----------------------------
Men selv Socialdemokraterne erkendte at den politik der var ført dengang i 90 èrne havde været en ren katastrofe, her hvad Thorning bl.a sagde:
----------

"Vi har fejlet i en sådan grad, at vi helt reelt står med risikoen for, at vi for første gang i danmarkshistorien risikerer at tabe en hel generation af danskere med anden etnisk baggrund end den danske," sagde Helle Thorning-Schmidt Grundlovsdag."

----------------

Iøvrigt var hovedemnet i alle grundlovstaler religion og indvandring.

Mest markant var vel Bendt Bentsen der direkte anklagede Asmaa for at være en fundamentalist.
-------

"Vi ser gang på gang eksempler i vort lille land, hvor nogle få herboende islamister ikke har forstået de værdier, som det danske samfund bygger på. Det er nok ikke fordi, de ikke forstår vore demokratiske rettigheder, men nok nærmere fordi de ønsker at sætte vort demokrati ud af kraft og fortrænge kristendommen til fordel for deres egen lovreligion," siger Bendt Bendtsen.

I den forbindelse henviser De Konservatives leder til Enhedslistens tørklædeklædte folketingskandidat, Asmaa Abdol-Hamid, som han kalder "en fundamentalistisk folketingskandidat".

------

Skulle nogen være i tvivl om hvad næste folketingsvalg kommer til at dreje sig om fortæller denne grundlovsdag at diskussionen om velfærd får hård konkurrence.





10 kommentarer

Skriv kommentar
1. gohan_fighting 05-06-2007 17:46Rapportér/anmeld
Og godt for det, for det var sq da kvalmende at høre på i længden
2. erni13a 05-06-2007 18:16Rapportér/anmeld
Ind imellem ville jeg ønske, at vi fik skilt kirken og staten fra hinanden.
Måske vi så kunne slippe for alt det religions pjat.

Hver ting til sin tid..

men det er blot noget, som jeg mener at mene, tror jeg nok........
3. retcute 05-06-2007 19:57Rapportér/anmeld
Kristendommen er vel på godt og ondt en del af vores kultur, skal den smides væk for at please andre?
4. laguappodelavega 05-06-2007 23:22Rapportér/anmeld
"Kristendommen er vel på godt og ondt en del af vores kultur, skal den smides væk for at please andre?"

Nej, den skal ikke smides væk "for at please andre". Den skal heller ikke komplet afskaffes. Men dens indflydelse skal minimeres så meget som muligt og erstattes med et moderne vestligt moralt værdisæt. Set med et samfundsstyremæssigt øje, hvis man kan sige det sådan.
Det vil sige at der ikke skal træffes beslutninger på baggrund af nogetsomhelst der står i nogen religion.

Det kan være der er ting i dette nye værdisæt som stemmer overens med ting i kristendommen, i så fald er det jo bare fair nok. Men hvis der er ting der ikke stemmer over ens, så skal vi ikke give afkald på noget bare på grund af kristendommen(eller en hvilken som helst anden religion).

Det er på tide verdenssamfundet vågner op og tager ansvar istedet for at henvise til oldtidsideologier og religioner.

Der findes nogle gode medmennskelige og omsorgsfulde regler/levevis i den kristne(og visse i islam osv.)tro. Men vi skal ikke basere noget på dem bare fordi de er FRA den kristne tro, men vi skal basere noget på dem fordi vi mener det er det rigtige at gøre. Ikke fordi "det vil gud have", men fordi vi selv tror på og mener det er moralsk og etisk rigtigt.

I essensen, nej relion behøver ikke blive afskaffet. Men dens rolle i vores beslutningstagen skal minimeres, uanset hvilken religion det drejer sig om.
5. rotorheaddk 05-06-2007 23:29Rapportér/anmeld
Enig cille. Kristendommen om vi vil det eller ej, har gjort os til det vi er idag, ikke mindst vores rimeligt afslappede forhold til den.
Syntes ikke vi skal stoppe med at lære vores efterkommere at man ikke må slå ihjel, ikke stjæle, man skal elske sin næste osv osv......

Hellere det end:
Hvis du sjæler....."sjæler" vi din hånd.
Hvis du er utro, kaster vi sten på dig til dør
osv osv
6. kirjapan 06-06-2007 09:18Rapportér/anmeld
Istedet for at fremhæve alt hvad vi er uenige i, hvad med at finde dem til de værdier og holdninger vi kan blive enige om. Ellers vader vi samme sted, uden at komme nogen vegne. Sådan føler jeg det har været i de sidste 6-7 år. Det er min opfattelse at den offentlige debat, specielt gennem medierne, har fokuseret alt for meget om forskellen mellem hvide danske indfødte borgere og dem som ikke har samme religion eller hudfarve end os. Og det er efterhånden bare sørgeligt at se politikerne snakke om det i en grundlovstale. Brug istedet den til at tale om noget der er mere vigtigt.
7. retcute 06-06-2007 11:58Rapportér/anmeld
#4
"..og erstattes med et moderne vestligt moralt værdisæt."

Det værdisæt findes, det står nedskrevet i den bog jeg har afbilledet her på siden.

Omkring dine bemærkninger med at reducere al religions indflydelse kan vi ikke være uenig.
8. retcute 06-06-2007 12:01Rapportér/anmeld
#5
Ja vi har taget de smukke ting ud af en gammel religion, der var lige så barbarisk som den islamiske stadig er, derfor skal kristendommen ikke smides væk, men vi skal altid være på vagt overfor alle religioner og religiøse fanatikere.
9. retcute 06-06-2007 12:05Rapportér/anmeld
#6
Debatten er jo en der opstår fordi islamiske kræfter hele skubber deres lovreligion længere og længere ind i vort samfund, derfor fylder den også så meget i debatten på en Grundlovsdag.

Der findes mange indvandrere der er kommet hertil fordi vi har personlig frihedsrettigher der er ukrænkelige...
..og så er der kommet mange som vil indføre deres menneskeundertrykkende lovrelgion islam..

Derfor er debatten nødvendig og vil sikkert være det i al tid fremover.
10. kirjapan 06-06-2007 18:55Rapportér/anmeld
#9 Det gode ved DF er at vi i dag tør at tage debatten op, omkring kritisering as visse muslimer og tvivlsomme religøse kræfter der har for meget magt blandt den muslimske del af befolkningen.

Undersøgelser har vist er danskere er trætte af at høre integrationspolitik. Det er jeg også til en vis grad, for det har alt for meget fokus. Jeg ser det ikke som en stigende trussel mod vores samfund, men derimod en opgave eller process der vil tage generationer. Jeg tror ikke vi kan holde til at høre om integrationspolitik i de næste 50-60 år.

Nogle få eksempler:
Regeringen vil have flere ældre muslimske kvinder (mødre) integreret med os andre. Men det vil ikke ske. Det er bevist at ældre mennesker har mere svært ved at lære nye sprog, og hvad har hun dog til fælles med andre danske husmødre eller karrierekvinder for den sags skyld? Måske lyder det lidt kynisk, men vi skal bare lade dem være. De dør alligevel forholdsvis snart, og de har ikke meget tilbyde samfundet, så vi burde ikke spilde en masse penge, på unødvendige opgaver. Næste generation invandrere taler allerede dansk. Der er flere og flere der tager og gennemfører uddannelse (jeg henviser til Danmarks Stastistik). Det er da en positiv retning.

Grundlovsdag burde, ifølge mig, bruges til at starte en seriøs debat, om at adskille kirken og staten. Jeg vil ikke have at vores folkevalgte deltager i diskrimination mod kvinder. Vi burde følge Frankrig og USA noget mere, og afvise religiøst propaganda eller diskriminering, betalt af vores skattekroner. "De må godt fordi der er religionsfrihed og ytringsfrihed i Danmark, som der står i grundloven"... hvad er det for en dobbelmoral der er i vores eget folkestyre? De er ansat af kirkeministeriet, men fordi der er tale om religion, må de gøre hvad der passer dem.