Hop til indhold

Tigre del neve, hótigris,

Lørdag, 22. marts 2008 kl. 16:50 / 1234, autonome, danmark, dansk folkeparti, debat, etik, fremtid, frustration, kultur, medier, mennesker, moral, politik, psykologi, samfund, socialpolitik, tv2, ungdomshuset, venstre, vold, ytringsfrihed

De 16 socialrådgivere.....

57 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

European Human Rights Are Ignored
10 billeder
European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored European Human Rights Are Ignored Lederen i dagens politiken hedder 'Svigt' og omhandler, hvordan socialrådgivere bliver tabere i regeringens russiske roulette med socialpolitiken. 16 socialrådgivere har skrevet et brev til Kalundborg Kommune og redegjort for, hvordan utilstrækkelige ressourcer og et kæmpe arbejdspres gør, at socialt belastede børn ikke får den opmærksomhed og hjælp, som de har krav på. De vil ikke længere tage ansvaret og vil ikke finde sig i, at regeringen og DF tørrer lorten af på dem igen og igen.... I stedet for at tage problemerne alvorligt har regeringen og den ansvarlige minister (red. Karen Jespersen) indledt et skænderi med kommunerne om, hvem som bærer ansvaret. SF's socialordfører Özlem Cekic, som har personlig erhvervserfaring på socialområdet fortæller bl.a., hvordan hun som sygeplejerske har været med til at sende misbrugsramte børn tilbage til forældrene, fordi der ikke var andet at gøre. Karen Jespersen fik til gengæld enormt travlt med at starte en undersøgelse af, om Cekic havde været med til at bryde loven.... Hvad med at gøre noget ved problemet i stedet for???? Karen Jespersen har nemlig ikke travlt med at gøre noget ved, at 16 socialrådgivere siger fra overfor, at man ude i kommunerne ser igennem fingre med misbrug og brud på lovgivningen på området, fordi presset fra regeringen for at holde budgettet gør, at man simpelthen ikke har de nødvendige forudsætninger (iform af ressourcer) for at overholde lovgivningen på området.
Socialrådgiverne tør ikke at udtale sig med navns nævnelse til medierne, da de frygter for konsekvenserne. Karen Jespersen har jo også demonstreret, at man har god grund til at frygte for sin tilværelse, hvis hun får fingrene i noget, som hun kan hænge 'de røde lejesvende' op på. Man kunne således spørge, hvornår regeringen begynder at tage tingene alvorligt og gøre noget for samfundet i stedet for at tørre lorten af på nogle offentligt ansatte, som kæmper en forgæves kamp for at få det hele til at løbe rundt. Regeringen som velvidende, »»at der er behov for akut indsats på socialområdet««, i stedet for øremærker penge til kommunerne til skattelettelser. Hvor er det sygt..... Ministeren bør give en undskyldning til Cekic og til samtlige offentligt ansatte for den mistænkeliggørelse og de anklageskrifter, som i stedet burde ligge på hendes og regeringens eget bord!!

Jeg ved godt, at regeringen påstår, at man kaster penge efter kommunerne som aldrig før; men det nytter jo ligesom ikke noget, når man øremærker pengene, og når man truer bl.a. socialrådgivere til enten at spare penge eller miste deres job. Denne trusselskultur er fuldstændig urimelig. Når belønningsfaktoren og vejen opad i det offentlige system hedder at spare penge, frem for at hjælpe de svagest stillede bedst muligt, så er det vel klart, at det går, som det går.... Det er jo så meget let at nå frem til den tankevækkende erkendelse, at VK-regeringen med O i ryggen har fejlet fuldstændigt. Mage til omgang bureaukrati, berufsverbot, centralstyring og straffekultur skal man lede længe i de betonstalinistiske rækker for at finde mage til... VKO-flertallet har på stort set alle mulige områder været den værste regering, landet har haft i de sidste 50 år. Alligevel bliver et flertal af naive ved med trofast at bakke op om denne katastrofepolitik. Nu vil Karen Jespersen til at indføre endnu mere kontrol....

Læs mere her:
http://snetiger.wordpress.com/2008/03/23/de-16-socialradgivere/
http://blog-dyn.tv2.dk/strandbitch/entry215173.html
http://blog.tv2.dk/snowtiger/entry187295.html
http://blog-dyn.tv2.dk/snowtiger/entry171252.html
http://blog-dyn.tv2.dk/snowtiger/entry185713.html
http://blog-dyn.tv2.dk/snowtiger/entry187597.html
http://blog-dyn.tv2.dk/snowtiger/entry170860.html
http://blog.tv2.dk/snowtiger/entry170860.html?ss
http://blog.tv2.dk/snowtiger/entry187295.html


Afstemning




57 kommentarer

Skriv kommentar
1. blogbuster 22-03-2008 17:02Rapportér/anmeld
Hun er useriøs.
Det kan undre over; - Gode borgerlige vælger vil lade en inkompetent leder repræssentere sig.
2. js_hvidovre 22-03-2008 17:02Rapportér/anmeld
Har du ikke glemt linket, for der står samtidig at de har haft et overforbrug på 70 mill...

http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.ph...

Men det er sikkert Bush´s skyld
3. snowtiger 22-03-2008 17:07Rapportér/anmeld
#2 Overforbrug... jamen hvis regeringen havde sat penge af til, at der kunne komme noget medmenneskelighed ind i det kommunale arbejde, så ville der jo ikke være noget overforbrug.... Overforbruget er jo netop et udslag af den helt håbløse mangel på ressourcer. Spænd nu lige hjelmen.
4. snowtiger 22-03-2008 17:08Rapportér/anmeld
#2 Og nej, det er ikke Bush's skyld. Det er din syge idé, ikke min.
5. snowtiger 22-03-2008 17:08Rapportér/anmeld
#1 Ja, det undrer i den grad også mig.
6. js_hvidovre 22-03-2008 17:10Rapportér/anmeld
Og socialrådgiverne får endnu mere travlt....

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-109...

Når de panik løber op og vil skilles igen....hvis ellers de når det....
7. snowtiger 22-03-2008 17:11Rapportér/anmeld
#6 Hold dig til emnet, tak.
8. js_hvidovre 22-03-2008 17:20Rapportér/anmeld
Nogen kommuner kan godt finde ud af at bearbejde byrden af sager

http://www.nordjyske.dk/Lokalt/aalborg.asp...

Udgift 5 mill. sparet 18 mill...

Og så er deres løn da slet ikke så ringe....den er jo oppe i mellemskat niveau
9. snowtiger 22-03-2008 17:25Rapportér/anmeld
#8 Jeg kan ikke se, at der i din linkede artikel står noget om effektivitet eller medmenneskelighed...
10. jilguzo 22-03-2008 17:31Rapportér/anmeld
Havde Danmark ikke slikket røv for at komme i krig
havde vi haft flere penge til vores problemer
her hjemme. For vi har jo nok at se til med sådan en
regering der er i bund ang udgifter.
11. js_hvidovre 22-03-2008 17:35Rapportér/anmeld
#9

Men at holde på sine socialrådgivere og hele tiden sørge for at der er tilstrækkeligt med personer vs. sager, så er det alt andet end lige, da bedre end kommuner som hænger og ikke lan lokke folk til....

Det er simpelt matematik
12. snowtiger 22-03-2008 17:35Rapportér/anmeld
#10 Jeg er helt enig.
13. snowtiger 22-03-2008 17:36Rapportér/anmeld
#10 og hvis man ikke havde solgt oliefelterne til Mærsk for en slik... Hvis man opkrævede skat fra MacDonalds... Etc, etc, etc.... Listen er lang!
14. snowtiger 22-03-2008 17:40Rapportér/anmeld
#11 Men det løser ikke de problemer, som jeg omtaler i indlægget.
15. js_hvidovre 22-03-2008 17:42Rapportér/anmeld
#13

Eller købt olie til *overpris* i 70´erne....

Og jeg ville gerne se flg. virksomheder rykke teltpæle op hvis skat blev for meget her i DK.

Maersk
Unilever
McDonald´s
Coca Cola (Carlsberg)
Smith line

listen er lang, Danmark ville blive drænet....

Og Maersk betalte 19mia i skat i 2007....

Men mer´vil ha´mer.... det er ikke kun et borgerligt udtryk
16. jilguzo 22-03-2008 17:43Rapportér/anmeld
NETOP med stort! Listen er så lang at man ikke gider at skrive dem ned. Så utroligt. Hvorfor er vores politiker så dumme tænker man tit over det?

Man skulle tro at vi måske kunne styre det bedre.
Så ionisk!
17. jilguzo 22-03-2008 17:45Rapportér/anmeld
#15

Husk Nestle.
18. snowtiger 22-03-2008 17:48Rapportér/anmeld
#15 Siden hvornår er 19 mia. blevet 50% af Mærsks indtægt? Skal Mærsk da ikke betale det samme i skat som du og jeg?
19. js_hvidovre 22-03-2008 17:53Rapportér/anmeld
#18

Synes de bidrager med mer end rigeligt, og tænk på hvad vi får af produktive midler og andet fra de andre selskaber....

Det ville da blive meget værre økonomisk, hvis de selskaber betalte skat og endte op med at forlade Danmark....

Og vi bliver nød til at holde en lav selskabsskat for at opretholde konkurrenceevnen og tiltrække nye firmaer, inspirationskilder og andet....
20. snowtiger 22-03-2008 17:57Rapportér/anmeld
#19 Jeg er ikke enig.
21. imago 22-03-2008 17:59Rapportér/anmeld
"Man kunne således spørge, hvornår regeringen begynder at tage tingene alvorligt og gøre noget for samfundet i stedet for at tørre lorten af på nogle offentligt ansatte"

personligt vil jeg gætte på af der sker når både den 30. og den 31. februar er en Torsdag
22. snowtiger 22-03-2008 18:01Rapportér/anmeld
#21 Jeg tror desværre, at du har ret i din forudanelse.
23. snowtiger 22-03-2008 18:10Rapportér/anmeld
Nu vi snakker om Mærsk...

For at citere hr. Kristensen: "Øv, jeg plejer hellers at kalde popcorn for bushjerner, de popper også op, når de får det for varmt og kommer i forbindelse med OLIE!"
24. snowtiger 22-03-2008 18:10Rapportér/anmeld
http://blog-dyn.tv2.dk/hvepsens/entry21505...
25. js_hvidovre 22-03-2008 20:52Rapportér/anmeld
#23 og #24

Ja plat amerikansk kritik, preller med stolthed af som fedt af en teflon pande.... i guder... i har da ikke meget liv...men fair nok
26. doqtawotka 22-03-2008 20:54Rapportér/anmeld
Og så er der så spørgsmålet om regeringen virkelig pumper flere penge ud i kommunerne end tidligere...
Jeg har i lang tid haft min tvivl og har haft en idé om at regeringen pynter på tallene...
Kig på tallene i dette link, stof til eftertanke!! :

http://www.aeraadet.dk/regado.jsp?type=pag...
27. moonshadow 22-03-2008 22:56Rapportér/anmeld
Det der overforbrug sidste år på 70 mill kr, som åbenbart skal hentes ind i år...ja, det lyder jo nærmest som om, de har klattet pengene væk på ingenting, og det har de vel ikke.

Selvfølgelig er man inden for den offentlige forvaltning nødt til at lægge budgetter og forsøge at holde dem, men det virker på mig lidt underligt, at man kan lægge budgetter for sygdom og socialt arbejde.

Det kan jo ikke nytte noget, at hospitalet smækker porten i den 30. oktober og først åbner den igen 1. januar, fordi man har overskredet budgettet - og så kan de syge lægge sig til at dø.
28. snowtiger 22-03-2008 22:58Rapportér/anmeld
#27 Jeg er helt enig. Det giver ingen mening.
29. doqtawotka 22-03-2008 23:03Rapportér/anmeld
SNOWTIGER

Set lidt på tallene, i det link jeg sendte?...
De ligner sku' ikke helt regeringens højpolerede tal!
30. snowtiger 22-03-2008 23:23Rapportér/anmeld
#29 Nej, det må du nok have lov at sige.
31. snowtiger 22-03-2008 23:25Rapportér/anmeld
#29 skræmmende tal...
32. v_for_vogter 23-03-2008 01:30Rapportér/anmeld
Typisk Karen Jespersen. Den ko er og bliver en usympatisk og oveni det dårlig leder.

Hun startede sit svineri som Sosser (vedtagelsen af Loven om Aktiv socialhjælp) og fortsætter med at være et vaskeægte dumt svin som Venstremøgsæk.
33. snowtiger 23-03-2008 11:17Rapportér/anmeld
Et andet aspekt kunne også være, at i "et sygt samfund", vil der blive flere og flere syge...Ikke noget unormalt i det!!!!!
34. viennareplay 23-03-2008 14:52Rapportér/anmeld
Hun er en af de bedste ministre, vi nogensiden har haft! I hvert fald fra den socialdemokratiske sump.
35. v_for_vogter 23-03-2008 14:56Rapportér/anmeld
#34 er du helt velforvaret?

Den kælling er da den 3. største ulykke for Danmark der kan gå på to ben.
36. toppesen 23-03-2008 18:15Rapportér/anmeld
32# Slap dog af. Vi andre skriver da heller ikke ligeud hvad vi mener om dig................

Du indrømmer jo selv snowtiger at der bliver postet flere og flere penge i det sociale. Det handler bare om at bruge dem ordentligt.

Og lad mig så høre om det arbejdspres?? Må jeg se redegørelsen????? Nogle gange er det bare om at droppe med at påstå at man er stresset og komme igang.
37. v_for_vogter 23-03-2008 19:23Rapportér/anmeld
#36 du kan godt lide at lukke øjnene for hvordan verden ser ud, for virkeligheden?

Ladmig gætte.. du stemmer venstre.
38. doqtawotka 23-03-2008 19:29Rapportér/anmeld
TOPPESEN

http://www.aeraadet.dk/regado.jsp?type=pag...

Læs lidt på disse tal, og sig så stadig vi poster flere penge i sundhedssektoren. De tal regeringen giver borgerne, er sminkede tal, ikke en skid andet!
39. snowtiger 23-03-2008 20:09Rapportér/anmeld
#34 Så siger vi det.

#36 Ja, men som Doq skriver i #38, så er det sminkede tal og øremærkede penge, som Kommunerne reelt ikke har nogen gavn af, når det gælder en styrkelse af den hjælp, som Kommunerne er forpligtede til at yde socialt belastede mennesker.
40. toppesen 23-03-2008 20:11Rapportér/anmeld
ja, hvor naiv kan man være?????????? "Arbejderbevægelsens Erhvervsråd". Hvad har du reget med at få at vide fra sådan en forening?????? Det er regeringen der er mest troværdige af de to.

De tal er ikke andet end en tynd kop te der har glemt det meste af historien og slynger om sig med en masse ugyldige analyser der er fulde af løgn!
41. snowtiger 23-03-2008 20:14Rapportér/anmeld
#40 Er du hjernevasket? Jeg har relationer, som arbejder inden for stort set alle grupper af det offentlige system. De siger nøjagtig det samme. Så hmmmmmmmm.....
42. toppesen 23-03-2008 20:15Rapportér/anmeld
Dogtawotga du kan gå ind på velfærdsministeriets hjemmeside................der står de helt præcise tal.
43. toppesen 23-03-2008 20:17Rapportér/anmeld
41# ja, men er de troværdige???????
44. snowtiger 23-03-2008 20:22Rapportér/anmeld
#43 Mere troværdige end regeringen. De skal nemlig slås med de nedskæringer, som regeringen laver. Det skal regeringen ikke.
45. anders-foghv 23-03-2008 20:23Rapportér/anmeld
Det er ikke alle pengene der er øremærkede og desuden er det jo også bla det pengene til kommunrne skal gå til, men det er bestemt ikke alle pengene der er øremærkede.
46. snowtiger 23-03-2008 20:25Rapportér/anmeld
#45 Det har jeg heller ikke påstået.
47. doqtawotka 23-03-2008 20:28Rapportér/anmeld
AE har mange økonomiske vismænd til at lave rapporter.
Jeg er af den opfattelse, at de er ret godt inde i sagerne!
48. anders-foghv 23-03-2008 20:36Rapportér/anmeld
47#.....................det har regeringen vel også :-)
46# men har måske et indtryk af at man mener at kommunerne ikke får nogle penge til selv at bestemme for.
49. anders-foghv 23-03-2008 20:37Rapportér/anmeld
og det får de altså............faktisk så vidt jeg er orienteret så er det en betydelig sum.
50. doqtawotka 23-03-2008 20:50Rapportér/anmeld
Ja, de får da en hel del, ingen tvivl om det...
Men prøv at læs dette indlæg og sig ikke at det ikke er totalt vanvid! :

http://blog.tv2.dk/doqtawotka/entry211628....
51. snowtiger 23-03-2008 21:04Rapportér/anmeld
Krigen mod terror stimulerer til terroren: http://www.information.dk/146236

Tankevækkende at alle de penge, som vi bruger til at stimulere til terror, kunne være brugt meget bedre til at fremme bl.a. integration og socialt arbejde.
52. snowtiger 23-03-2008 22:22Rapportér/anmeld
Men behandlingsgarantier kan regeringen sagtens finde ud af at stikke ud. Problemet er, at når ressourcerne ikke følger sådanne behandlingsgarantier, så styrter det hele i grus i bureaukrati og interne undersøgelser af, »»hvorfor det gik galt««... Når det så ikke virker og ingen kan overholde behandlingsgarantierne, så tørrer regeringen lorten af på de, som er blevet sat til at forvalte de "manglende ressourcer".
53. toppesen 23-03-2008 22:25Rapportér/anmeld
når man lover behandlingsgaranti, så er det nok fordi ressourcerne er til det...ikke?
54. snowtiger 23-03-2008 22:28Rapportér/anmeld
#53 Tydeligvis IKKE!!
55. imago 23-03-2008 22:34Rapportér/anmeld
#52
hvis der var penge nok var der ikke behov for behandlings garantier
56. snowtiger 23-03-2008 22:34Rapportér/anmeld
#55 Det er nemlig rigtigt.
57. snowtiger 24-03-2008 14:45Rapportér/anmeld
Et andet eksempel: http://blog.tv2.dk/ejnarlau/entry214559.html