Bloggen lukker, Læs mere

Afsløring af det virkelige mål for den politiske elite i verden

Lørdag, 6. februar 2010 kl. 15:54 / 911, climategate, co2, cop15, eu, facebook, global warming, global warming scam, island, kissinger, nwo, scam, swineflue, vaccine

USA har før lavet falske angreb på sig selv... USS Liberty

70 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

Video: USS Liberty overfaldes (klik på play-knappen for at starte video)


Ligesom 11. september 2001 var et angreb udført af USA's elite med hjælp fra BBC og andre "talerør" som inden 5 minutter efter angrebene allerede havde fundet synderen i Osama Bin Laden.
USS Liberty var et mislykket forsøg på en undskyldning for at invadere Libyen.

Husk på at Kennedy var den sidste Præsident for USA som ikke var med i Skull and Bones, samt Bilderberg sidenhen.
De Internationale Bankører som er ved at drive verden i økonomisk kollaps og armod, står bag.
De ønsker at vi skal opgive vores frihed for falsk tryghed i deres Matrix lignede verden - ønsker du det?




70 kommentarer


1. zoras 06-02-2010 16:15Rapportér/anmeld
#0 Ja men hvorfor ikke hellere se på hvem der havde forsikret de to tårne og hvem der fik en kæmpe erstatning udbetalt?
2. polysl 06-02-2010 16:15Rapportér/anmeld
Hvis man tror det, så er man i finalen for den største hjerneblødning.
3. bentestola 06-02-2010 16:47Rapportér/anmeld
Hjerneblødning - tror jeg nu ikke nødvendigvis - hvis det skulle være tilfældet, så er en sådan ikke specielt farlig - en af mine børn har en fast statusbesked på FB, som lyder: 9/11 Was An Inside Job!
Han havde det fint, sidst jeg så ham ;O))

Bente

PS. nu skal man selvfølgelig ikke spøge med hjerneblødninger, så på forhånd undskyld, men det var altså ikke mig, der startede!
4. polysl 06-02-2010 17:03Rapportér/anmeld
#3

Nu er brugen af hjerneblødning i overført betydning og ikke den konkrete. Men det er for mig helt vildt at tro at USA dræber 3000 af sine egne ud fr what ever...
5. grobdlug 06-02-2010 18:53Rapportér/anmeld
#0: Det er ikke sådan, at jeg aldrig tror på konspirationer... for de forekommer da helt sikkert... MEN, jeg kan med min bedste vilje ikke se, hvor man havde tænkt sig at "styre" verden hen med den slags konspirationer som e.g. 9/11 er blevet udlagt som... Alene det faktum, at USA i dag er langt mere økonomisk nødlidende end før 9/11, gør det meget utroværdigt, at der skulle ligge en amerikansk foranlediget sammensværgelse bag.

Jeg så forleden en BBC-udsendelse, hvor denne konspirationsteori blev gennemgået, og talsmænd for denne teori fremførte, hvordan det 5. tårn i WTC-bebyggelsen styrtede sammen senere på dagen... og på en sådan måde, at man hævdede, dette udelukkende kunne ske, hvis bygningen på forhånd var mineret. Den rummede i øvrigt en stor CIA-afdeling, som herved skulle ha' fået held til at tilintetgøre alle beviser for deres medvirken.

Udsendelsen var vældig interessant og både konspirationsteoretikere og modstandere blev interviewet... og helt ærligt... Først blev jeg dybt påvirket og fandt det nærmest bevist, at der lå en konspiration bag... men da jeg havde set hele udsendelsen for anden gang, var der alligevel afgørende ting, der ikke rigtigt holdt vand.

Jeg har det på samme måde med den teori, der hævder, at månelandingerne aldrig har fundet sted, men blev optaget i en ørken... etc. etc.
6. hupernicus 06-02-2010 18:56Rapportér/anmeld
2. polysl

Man skal ikke give folk beskidte navne, når man ikke aner en skid om det man udtaler sig om...

Amerikanske søfolk vil have sandheden #2
http://blog.tv2.dk/hupernicus/entry356395....
7. polysl 06-02-2010 22:38Rapportér/anmeld
Undskylder overfor steppo, det var en helt uhørt kommentar.
8. steppo 07-02-2010 14:57Rapportér/anmeld
@1 - Zoras - vedkommende er jo en del af eliten, så derfor er det to sider af samme sag :-)

@2 Tja det sagde man vel også omkring Nixon og watergate - faktum er at der var danske eksperter i DR studiet den 11. sept som sagde ordret "disse bygninger kan ikke være styrtet sammen uden hjælp af sprængstoffer" - der findes masser af mennesker, uddannet som ingeniører, bygningskontruktører som holder med begge sider.

En ting står dog klart - USA's stat er bankerot - korrekt, men dem som laver våbnene, dem som fik krigskontrakterne - de er stinkende rige og de blever endnu mere rige hver dag.
Så at sige at USA ikke står bag ved det, ja det er da korrekt, men Eliten der styrer USA's regering - står bag denne og fremtidige angreb.
Husk på at et nyt angreb er på vej - det kunne meget vel blive Obama som bliver dræbt, fordi netop dette angreb ville paralysere den amerikanske nation så meget, at eliten ville kunne få hvilken som helst lov presset igennem i "krigen mod terrorens navn"
I DK vil vi også se opstramninger etc. hvis dette skete - Bush Clinton dynastiet har siddet på magten i mange år i USA og skulle Obama skride i svinget, ville Joe Biden blive Førerdukken, imens dem der trækker i strengene vil gøre det via Hillery Clinton.
9. monsieu 07-02-2010 15:23Rapportér/anmeld
Zoras, Zionisten Larry Silverstein leasede WTC 1 og 2 1 1/2 måned før 11. september og overforsikrede/terrorforsikrede disse bygninger. Disse megaforsikringer blev genforsikret over hele (vestlige) verden, således at store dele af verden betalte Larry Silverstein en ufattelig erstatning, specielt da han forlangte dobbelt op - dvs. han kaldte hændelsen for to begivenheder.

Bygning 7 (WT7), som ikke blev ramt, kollapsede timer senere. Dette bliver kaldt en kontrolleret nedrivning (faldt vist på 9 sekunder???). Denne bygning havde Silverstein leaset flere år inden. Det var meget bekvemt at denne også faldt, da den indeholdt papirerne fra USA største økonomiske skandale overhovedet, nemlig Enron. Ligeledes indeholdt den masser af andet "guf" for svindlere, der derved friholdtes for anklager. Iflg. amerikanske efterretninger indeholdt bygningen også guldreserver - men dem har Silverstein fået ud inden, vær sikker på det - mener altså amerikanerne, som forlanger for gud ved hvilken gang en UAFHÆNGIG undersøgelse af 11.9. Der er så meget "kød" på dette scenario, at man selv må undersøge nærmere på diverse amerikanske hjemmesider. En ting er sikkert - Konspiraton har det ikke det mindste at gøre med - man ved med sikkerhed hvem der "rendte" med pengene.
10. monsieu 07-02-2010 15:31Rapportér/anmeld
Silverstein havde forhandlet om leasing af WTC 1 og 2 fra foråret 2001 og underskrev papirerne 24 juli, altså 1 1/2 måned før 11/9. Han tjente mange milliarder på den ulyksalige begivenhed og han kaldes lucky Larry,- fordi han og hans sønner var tilfældigvis ikke tilstede i bygningen den 11.9. Det var ellers deres arbejdsplads - men hans hustru havde aftalt et lægebesøg for ham 11.9 - påstår han.
11. zoras 07-02-2010 15:42Rapportér/anmeld
#9 & #10 Ja jeg mener nok at há læst at det var en jøde der scorede på den omtalte hendelse!
12. monsieu 07-02-2010 15:51Rapportér/anmeld
Tja, der var desværre mange Zionister der var "indblandet" i det. Forsikringsgutterne, udlejerne osv.
13. thomak 07-02-2010 15:58Rapportér/anmeld
#0 Uhm, hvorfor skulle Israel tage ansvaret for et angreb (på Liberty), hvis formålet var at angribe Libyen?

Det er jo ca. lige så vanvittigt som anklagerne mod Silverstein...
14. steppo 07-02-2010 16:25Rapportér/anmeld
Thomak - gjorde de da det?
Var der andre ting i den affære som måske modbeviser den såkaldte pludselige ansvarlighed fra Israels side af ??
Var der nogen andre som modsagde det du påstår??
Eller er de også bare narrehatte og hjerneblødninger?
15. hupernicus 07-02-2010 16:36Rapportér/anmeld
13. thomak

Lyndon Johnson havde aftalt det med Israel.

USS Liberty blev angrebet med vilje og med umarkerede fly, det der reddede de resterende besætningsmedlemmer på USS Liberty var en russisk torpedobåd som sejlede hen for at se hvad der skete, hvorved Israelerne straks afbrød angrbet og lidt efter spurgte "er der sket noget?" og "kan vi hjælpe?".

Formålet var at man ville give Egypten skylden, så USA havde en undskyldning for at blande sig i krigen på Israels side, den amerikanske flåde var på vej igennem middelhavet til den eventuelle undsætning.

67-krigen var en krig som Israel selv startede ved at bombe alle de flybaser de havde rækkevidde til, uanset at de var under blokade af naboerne, så startede de krigshandlingerne.

Besætningen havde kontakt til det amerikanske hangarskib og bad om assistance, kommandøren sendte en deling fly på vingerne og underrettede USA's præsident Lyndon Johnson, men så skete der det mærkelige at Johnson beordrede flyene tilbagekaldt, og på spørgsmålet om hvorfor, svarede han "lad hende synke til bunds".

Der er vidneforklaringer fra amerikanskt personel rundt omkring på middelhavets lyttestationer, såvel som både Israelske piloter der deltog, og personel fra selveste kontrolrummene i Israel, der alle verificerer historien.
16. thomak 07-02-2010 16:55Rapportér/anmeld
#14+15 Der er absolut intet mystisk i det. Israel erkendte få timer efter angrebet at det var dem der havde udført det, med det forklaring at det var "en fejl" (selvom det jo objektivt set nok er langt mere logisk at de ikke ønskede at blive aflyttet, heller ikke af USA).

Men kan sikkert finde alle mulige latterlige konspirationsteorier på youtube og i bl.a. de mest paranoide arabiske medier ("buhuhuhu-det-var-for-at-give-araberne-skyld
en" etc etc etc), men der har nu aldrig været nogen af parterne der har nægtet at det var Israel der stod bag.

Sorry.
17. hupernicus 07-02-2010 17:03Rapportér/anmeld
16. thomak

Man vidste fra punkt et at det var et amerikanskt skib, det er fakta du på ingen måde kan komme uden om, uanset hvor stor magt i Zionister har og tror i har.
18. thomak 07-02-2010 17:09Rapportér/anmeld
#17 Hvis du nu - ja, det er sikkert svært, men prøv.. - glemmer din maniske zionist-fokusering, og læser een gang mere.

Ja, det var et amerikanske skib, Ja, det har Israel sikkert også været klar over, og ja Israel angreb det og erkendte bagefter at det var dem der havde gjort det.

Lad mig så lige høre hvor al false-flag-paranoia'en passer ind?
19. hupernicus 07-02-2010 17:14Rapportér/anmeld
18. thomak

The US pretext for war, was sabotaged by a russian torpedoboat.

Går ud fra at du forstår engelskt.
20. thomak 07-02-2010 17:29Rapportér/anmeld
#19 Hvad prøver du nu at snakke dig udenom?

Har Israel erkendt at det var dem der angreb Liberty, ja eller nej?
21. hupernicus 07-02-2010 17:59Rapportér/anmeld
20. thomak

bla bla bla, spild en andens tid.
22. thomak 07-02-2010 18:28Rapportér/anmeld
#21 Jeg kan ikke gøre for at du - endnu engang - har rodet dig ud i noget manisk ævl.

Sorry, men det er ikke mit problem.
23. hupernicus 07-02-2010 20:45Rapportér/anmeld
16. thomak

//(selvom det jo objektivt set nok er langt mere logisk at de ikke ønskede at blive aflyttet, heller ikke af USA)//

Ja, det er jo også et interessant synspunkt som nogle i besætningen på USS Liberty mente var årsagen, de havde nemlig opsnappet (da skibet jo var et efterretningsskib spækket med antenner og lytteudstyr), at Israel for at kunne flytte tropper fra Sinai til Golan, henrettede de Egyptiske krigsfanger for at kunne frigøre mandskab, da de ikke havde mandskab til både krig og fangebevogtning.

Det tror jeg bare ikke på er årsagen, ihvertfald ikke den endegyldige grund.
24. thomak 07-02-2010 21:57Rapportér/anmeld
#23 Jamen så lad os høre hvordan USA/Israel mente at kunne lægge skylden på Egypten, ved at Israel påtog sig skylden med det samme.

Og prøv at glem din enøjede antiisraelske mani, bare et øjeblik..
25. hupernicus 07-02-2010 22:00Rapportér/anmeld
24. thomak

Din mening betyder ikke en disse for mig.
26. hupernicus 07-02-2010 22:03Rapportér/anmeld
24. thomak

http://www.youtube.com/watch?v=qBXr15K2uSc
27. thomak 07-02-2010 22:12Rapportér/anmeld
Ja uha da...
28. thomak 07-02-2010 22:13Rapportér/anmeld
#25 Det ved jeg udmærket. Det er da også pisseirriterende at jeg sådan kommer og afslører dine maniske konspirationsteorier og løgne.
29. hupernicus 07-02-2010 23:41Rapportér/anmeld
#0

JFK var ikke dum, han vidste at USA havde et alvorligt problem som han her beder den amerikanske befolkning om hjælp til at bekæmpe.

Famous JFK speech about the Truth.
http://www.youtube.com/watch?v=j8801lDriKo
30. hupernicus 07-02-2010 23:46Rapportér/anmeld
#0

Han tog også magten fra gribbene i nationalbanken, og udstedte nye sedler understøttet af landets sølvreserver, straks efter mordet på ham blev det nye tiltag smidt i skraldespanden og gribbene fik magten over pengene igen.
31. kennjohnsen 08-02-2010 00:38Rapportér/anmeld
Nu kommer jøderne med påstanden - undskyldningen at de indrømmede de forsøgte at sænke skuden. Der var vel ikke ret meget andet de kunne gøre, men det havde været noget helt andet hvis de var sunket med mand og mus, så var operationen lykkedes, og så var der ikke nogen der havde indrømmet noget. Så kunne Ægypterne fået skylden og USA kunne have blandet sig, hvordan det nu ellers var planlagt.

PS. de satans jøder skulle ikke være sluppet afsted med det, de forsøgte at sænke rednings bådene, de skulle være hængt for mord.
32. thomak 08-02-2010 00:42Rapportér/anmeld
#30 Hahaha ja, så mangler du vist kun snart 911=insidejob kook-ævlet, så har du da vist luftet de mest fremtrædende loonie konspirationa-paranoia ting på listen. :-)

Ahh - måske mangler du også lidt chemtrails og vacciner-er-ååh-så-farlige ting. Kan du ikke også finde dem på youtube til os?
33. thomak 08-02-2010 00:46Rapportér/anmeld
#31 Gør jeres syge paranoia ikke somme tider ondt?
34. hupernicus 08-02-2010 07:56Rapportér/anmeld
Republikansk senator professor Ron Paul...

Hvem ejer Nationalbanken? - og forudsigelse af den såkaldte (men bevidste) "bankkrise".
http://www.youtube.com/watch?v=A4kxTkhwR_Q
35. thomak 08-02-2010 08:20Rapportér/anmeld
#34 Jaja - kom så med resten af kook-videoerne. Du kan jo godt. :-)
36. steppo 08-02-2010 08:56Rapportér/anmeld
Udtalelser fra menige der aftjente på USS Liberty, samt en af de Israelse piloter, tyder på at det var overlagt bestillingsarbejde - så ligegyldigt hvor latterlig du prøver at gøre dette Thomak, så kan du ikke overbevise mig om at der ikke er ugler i mosen - men stik du bare hovbedet i busken igen - X faktor kommer igen på fredag
37. hupernicus 08-02-2010 09:03Rapportér/anmeld
35. thomak

Man kan jo bare undersøge om det det jeg siger er rigtigt, og med resultatet se på hvem af os to der er kook.
38. steppo 08-02-2010 09:09Rapportér/anmeld
FOREDRAG MED NIELS HARRIT I SILKEBORG DEN 25. feb.

Niels Harrit, lic.scient., lektor, Københavns Universitet

Modtager af Gelsted-Kirk-Scherfig Fondens pris 2008, for sine foredrags aktiviteter.

Prisbelønnet foredrag med Niels Harrit, Lektor ved kemisk institut, Københavns Universitet med speciale i nanoteknologi om det mystiske kollaps af WTC bygning 7.

Foredraget handler alene om de tekniske og fysiske omstændigheder ved denne begivenhed, der må betegnes som den mest uventede og uforklarlige sammenstyrtning i moderne arkitekturs historie.

I første del gøres bl.a. rede for den officielle forklaring på sammenstyrtningen, som den er fremsat i en rapport fra National Institute of Standards and Technology, august, 2008. Denne holdes op imod nogle enkle observationer og Newtons love.

I anden del præsenteres en revideret hypotese, som understøttes af teknisk dokumentation — incl. de nyeste opdagelser. Der er tid til diskussion.

I de fleste menneskers bevidsthed var World Trade Center (WTC) to gigantiske tårne, der styrtede i grus, efter at de hver blev ramt af et jetfly den 11. september, 2001.

Færre mennesker ved, at centeret i virkeligheden bestod af syv bygninger omkring et torv.

Den syvende af disse bygninger var halvt så høj som tvillingetårnene, men ragede trods alt næsten 200 m op med sine 47 etager og dækkede et grundareal lidt mindre end en fodboldbane.

Endnu færre mennesker ved, at denne bygning styrtede sammen sent på eftermiddagen, syv timer efter tårnenes kollaps. Bygning 7 blev ikke ramt af noget fly.

Det Syvende Tårn - Foredrag om WTC7

VIL DU VIDE MERE ELLER HJÆLPE TIL ?

KONTAKT OS PÅ st@ppq.dk

eller ring på tlf. 3017 7096.
39. hupernicus 08-02-2010 09:14Rapportér/anmeld
36. steppo

The Assault on the USS Liberty Still Covered Up After 26 Years

By James M. Ennes Jr.

Twenty-six years have passed since that clear day on June 8, 1967 when Israel attacked the USS Liberty with aircraft and torpedo boats, killing 34 young men and wounding 171. The attack in international waters followed over nine hours of close surveillance. Israeli pilots circled the ship at low level 13 times on eight different occasions before attacking. Radio operators in Spain, Lebanon, Germany and aboard the ship itself all heard the pilots reporting to their headquarters that this was an American ship. They attacked anyway. And when the ship failed to sink, the Israeli government concocted an elaborate story to cover the crime.
40. hupernicus 08-02-2010 09:16Rapportér/anmeld
Sorry, fik ikke det hele med...

Israeli Pilot Speaks Up

Fifteen years after the attack, an Israeli pilot approached Liberty survivors and then held extensive interviews with former Congressman Paul N. (Pete) McCloskey about his role. According to this senior Israeli lead pilot, he recognized the Liberty as American immediately, so informed his headquarters, and was told to ignore the American flag and continue his attack. He refused to do so and returned to base, where he was arrested.

Later, a dual-citizen Israeli major told survivors that he was in an Israeli war room where he heard that pilot's radio report. The attacking pilots and everyone in the Israeli war room knew that they were attacking an American ship, the major said. He recanted the statement only after he received threatening phone calls from Israel.
http://www.washington-report.org/backissue...
41. thomak 08-02-2010 09:55Rapportér/anmeld
#37 Absolut. Og vi er sikkert mange der gerne vil se dig begynde at forklare alt det forfærdelige ævl du har rodet dig ud i, for at se hvor meget kritisk sans du egentligt har. F.eks. vil det være ret interessant at se din forklaring på at Israel tager ansvaret med det samme, når nu formålet ihht. kook-flæbe-teorierne skulle være at give Egypten skylden.

Prøv at forklar os det. :-)
42. hupernicus 08-02-2010 10:12Rapportér/anmeld
41. thomak

Hvilket valg havde Israel, kunne de have benægtet med succes ?
43. thomak 08-02-2010 10:25Rapportér/anmeld
#42 Selvfølgelig ikke. De angriber et skib med stort set alle moderne kommunikationsmidler ombord og ingen hverken i USA eller Israel er i tvivl om hvem der står bag, eller kommunikerer noget andet. Så jeg bliver mere og mere spændt på din forklaring på hvordan det skulle kunne skydes på Egypten. Fyr løs. :-)
44. hupernicus 08-02-2010 11:00Rapportér/anmeld
43. thomak

bla bla bla, hvis ikke du var den du er, så ville jeg mene at du var totalt blottet for logisk sans.
45. thomak 08-02-2010 11:03Rapportér/anmeld
#44 Jeg tror nu - med al respekt - ikke lige at du er den rette til at vurdere hvem der har "logisk sans" eller ej. Alene dit klynkeri om de onde onde onde zionister, og hvem der er "rigtige" jøder eller ej, er så patetisk at det forlængst har overskredet det forkrampede. :-)
46. steppo 08-02-2010 13:06Rapportér/anmeld
@45 Og hvordan kan det være at du er udnævnt dommer over hvad der er rigtigt og patetisk?? LOL
47. thomak 08-02-2010 13:20Rapportér/anmeld
#46 Du mener ikke at det objektivt set er komplet latterligt at udtale sig om hvad der f.eks. er en "rigtig" jøde og hvad der er den "rigtige" udlægning af Torah'en? :-)
48. hupernicus 08-02-2010 13:31Rapportér/anmeld
46. steppo

Det er vist denne dabat thomak hentyder til.

Iran og holocaust
http://blog.tv2.dk/hupernicus/entry358687....
49. thomak 08-02-2010 14:06Rapportér/anmeld
#48 Vidste du iøvrigt at det slet ikke er en jødisk-zionistisk konspiration, men en islamisk?

Steppo har en fin site der "beviser" det... :-)
50. hupernicus 08-02-2010 14:10Rapportér/anmeld
49. thomak

Diskussionen omkring Jødedom og Zionisme hører ikke til i dette indlæg, tryk på linket i #48 hvis enmet interesserer dig.
51. thomak 08-02-2010 14:13Rapportér/anmeld
#50 Jeg troede da at det ville interessere dig at det hele slet ikke *er* en zionistisk konspiration. :-)
52. hupernicus 08-02-2010 14:16Rapportér/anmeld
51. thomak

Jeg ved meget om Islam og Islamisme, så hvad du og steppo måtte mene om det - gør nok ikke den store forskel i det store billede.
53. thomak 08-02-2010 14:17Rapportér/anmeld
#52 Bestemt ikke. Lige så lidt som det betyder noget hvad du tror er den "rigtige" jødedom.
54. steppo 08-02-2010 14:41Rapportér/anmeld
Verden har en ny slags nazister - de hedder Jøder. Måden hvorpå Jøderne behandler palæstinenserne på - og omvendt for den sags skyld, kan kun betegnes som svineri - forskellen på de to er at palæstinenserne ikke har verdens opbakning eller penge til at kunne vise de mange overgreb og mord - det kan Israel !
55. grobdlug 08-02-2010 19:35Rapportér/anmeld
#54: Det er jeg nu ikke enig i. Palæstinenserne har et gennemkorrupt styre, som bruger alle de mange millioner, de modtager udefra til at købe våben i stedet for at hjælpe deres stakkels indbyggere.

Netop indbyggernes håbløse situation gør, at de nemmere kan hverves som selvmordsterrorister, fordi mange alligevel ikke kan se nogen fremtid og derfor er villige til at bliver martyrer med alle de herligheder, de derved stilles i udsigt.

Desuden kan jeg ikke genkende det billede, du tegner af jøder. Men jeg er klar over, at situationen nemt kan eskalere, dersom man igen forsøger at give jøderne skylden for alle verdens problemer. Det er en farlig vej... for den spiller alle kortene over i islamisternes hænder... og det burde ingen ønske sig!
56. hupernicus 08-02-2010 20:27Rapportér/anmeld
55. grobdlug

//Det er jeg nu ikke enig i. Palæstinenserne har et gennemkorrupt styre, som bruger alle de mange millioner, de modtager udefra til at købe våben i stedet for at hjælpe deres stakkels indbyggere.//

Så simpelt er det ikke, og det ved du godt.
57. steppo 08-02-2010 20:59Rapportér/anmeld
@55:
Jeg siger på ingen måde at Palæstinenserne er nogle af guds bedste børn, men efter at have set et par dokumentarfilm bl.a. på DR2, så står det mig meget klart at der er noget helt galt i den måde hvorpå de 2 regeringer (BOB-BOB) arbejder på.
Den helt klare forskel er bare, at Israel benytter sig af sin militære overlegenhed, hvilket er naturligt, men derfor har de også det moralske ansvar for at passe på de civile. Det samme har de hjernedøde palæstinensere som går ind i Bus nr 18 hver uge og sprænger sig selv i luften. Krig er ikke fair på nogen måde, men Israel udrydder hver dag langt flere palæstinensere end omvendt!
Løsningen - tja man kunne være sarkastisk og sige: Drop AL støtte til begge parter og lad dem slås til den bitre ende - så kunne det være at en 3 part kunne overtage begge deres lande.
58. grobdlug 08-02-2010 21:06Rapportér/anmeld
#56: Jeg erkender, at simplificeringer ikke lader sig gøre, når det drejer sig om hele Mellemøstkonflikten... Men i dette tilfælde var det min måde at lave en modvægt til en endnu mere simplificeret udmelding, nemlig at "palæstinenserne ikke har verdens opbakning eller penge til at kunne vise de mange overgreb og mord - det kan Israel!"

Og jeg kan da godt tilføje, at hvis det virkelig var Hamas' og Farahs mål at skabe fred og fremgang for det palæstinensiske folk, så havde de nok anvendt deres mange penge bl.a. fra EU langt bedre.

Eksempelvis havde Arafat et milliardbeløb stående i internationale banker... Hvor mon de penge kom fra... og hvor mon de er nu?
59. steppo 08-02-2010 21:08Rapportér/anmeld
@58 - det med påstande, vil jeg så hjertens gerne se dokumenteret :-)
Ligefrem milliarder - hallo der - lidt ligesom at Osama Bin laden skulle have haft 300 mio dollars - det blev så rettet ned til 25 -30 mio dollars, men det lød godt - ikk'?
60. grobdlug 08-02-2010 21:28Rapportér/anmeld
#59: Nu er dette ikke bare min påstand, for du finder hurtigt flere hits, hvis du googler "arafats skjulte formue".

Læs eksempelvis om Yasir Arafat under "Økonomiske Transaksjoner" på Wikipedia.
61. hupernicus 08-02-2010 21:42Rapportér/anmeld
59. steppo

"Økonomiske Transaktioner" mente grodblug vist i #60.

Tjek lige Fatah også, og se hvor opbakningen og pengene til deres korrupte og ulovlige styre kommer fra..
62. kennjohnsen 08-02-2010 22:10Rapportér/anmeld
Har lige læst at USA skal finansiere 2,000 milliarder dollars i kort gæld i år, plus små 2,000 milliarder i underskud i år, hmmmm.....det er sgu ikke så lidt.
63. grobdlug 09-02-2010 16:19Rapportér/anmeld
#61: Nej, jeg mente faktisk, hvad der står, og hvis du kigger efter, står det i anførselstegn, fordi Wikipedia har en norsk beskrivelse af Yasir Arafat.
64. hupernicus 09-02-2010 16:34Rapportér/anmeld
63. grobdlug

Man skal ikke blindt stole på Wikipedia, mildest talt.
65. grobdlug 09-02-2010 16:36Rapportér/anmeld
#64: Nej, men det er jo heller ikke den eneste kilde, jeg henviser til. Tjek selv!
66. hupernicus 09-02-2010 16:37Rapportér/anmeld
63. grobdlug

Einstein i Engelsk Wikipedia:

"He was a socialist Zionist who supported the creation of a Jewish national homeland in the British mandate of Palestine."

(citat af Einstein fra 1938)

"My awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power, no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain -- especially from the development of a narrow nationalism within our own ranks, against which we have already had to fight strongly, even without a Jewish state."

- Albert Einstein
67. grobdlug 09-02-2010 16:43Rapportér/anmeld
#66: Jamen, jeg har da også lige givet dig ret! Vores kommentarer har nok nlot været ret samtidige. :)
68. grobdlug 09-02-2010 16:44Rapportér/anmeld
#68: Der skulle ha' stået "blot" og ikke "nlot" :o)
69. hupernicus 09-02-2010 16:58Rapportér/anmeld
68. grobdlug

Der findes en masse propagandister/forfalskere iblandt dem der redigerer i Wiki.
70. polysl 09-02-2010 18:19Rapportér/anmeld
Det er sgu farligt at tage Wiki alvorlig, for falder en forkert oplysning i tråd med dem som gerne ser den fejl så vil den ikke blive redigeret. Så tag lige wiki med et gran salt "S"

Indlægget er lukket for flere kommentarer.