Bloggen lukker, Læs mere

Ulrik Jönsson

Torsdag, 29. oktober 2009 kl. 12:30 / håndbold

Hvad vil I egentlig have ? - fra EM

37 kommentarer | Rapportér/anmeld | Send til en ven

EM i herrehåndbold nærmer sig med hastige skridt. Og som jeg skrev i mit seneste blog-indlæg, så er vi allerede i gang med at finde ud af, hvad der skal laves denne gang.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi både er meget stolte over vores transmissioner fra herreslutrunderne og særdeles ambitiøse med dem. Både seertal og vurderinger har været helt i top gennem flere år, og det er vi meget, meget glade for. Den ekstra energi vi får af det, bliver altid brugt til at tænke: "FEDT! - og hvordan pokker gør vi det så endnu bedre næste gang ?"

Og det er så den fase, vi er i nu. Hvordan gør vi dækningen af EM 2010 liiiiige en tand bedre end sidste gang ? For det skal den altså være. Hver gang.

Vi har heldigvis mange folk, der brænder for håndbolden og altid har et væld af gode idéer. Men vi kan jo altid bruge flere. Så hvorfor ikke bare spørge jer, der ser vores udsendelser ? Hvad vil I egentlig gerne have ?

Vi har jo lavet masser af forskellige tiltag i årenes løb. Vi har lavet Top 3 over alt fra største bisse og grimmeste hår til lækreste scoringer og bedste afleveringer, vi har haft en masse spændende gæster og eksperter i studiet, vi har været med "behind the scenes" på spillerhoteller og i hallerne, vi har lavet indslag om spillernes andre interesser end håndbold, vi har lavet indslag, hvor truppen fortæller en masse sjove og skæve ting om hinanden, vi har lavet afsindigt meget live-tv fra alle mulige tænkelige og utænkelige vinkler, vi har sendt pressemøder live, vi har lavet indslag om landsholdets interne fodboldkampe og meget, meget, meget andet - og vi har altid ekstremt fokus på håndboldspillets finesser via vores dygtige kommentatorer og eksperter.

En helt masse af det gør vi garanteret igen. For seertal, vurderinger og analyser viser, at I seere er rigtig glade for vores dækning. Og vi skal selvfølgelig ikke aflive noget, som I gerne vil have.

Men vi skal altid videre. Lige give den en tand til. Vi siger tit herinde på TV 2 Sporten, at vi skal give jer seere alt det, som I vil have. Og så en lige en sjat af det, som I ikke vidste, at I også ville have.

Men hvad er det egentlig, I vil have ? Hvad skal vi blive ved med ? Hvad skal vi holde op med ? Og hvad skal vi finde på at nye ting, når det går løs i januar ?

FYR LØS! Kom med jeres idéer - og så lover jeg til gengæld at tage dem med i idé-bunken, når vi skal have møder frem mod EM.

Mvh

Ulrik



37 kommentarer


1. yeppes 29-10-2009 14:20Rapportér/anmeld
Jeg synes I har været gode til at fremhæve det folkelige aspekt ved håndboldlandsholdet ved Jeres journalistik. Når man føler man har et 'personligt' og positivt kendskab til spillerne, så lever man i endnu højere grad med foran kampene.

Men I kunne lære noget af fodboldjournalistikken, når det kommer til at forklare og redegøre for analyse og taktik, som er et område der er blevet udviklet meget henover de seneste år og som mange fodbold-nørder har været glade for. Det er simpelthen ikke nok at høre Bent Nyegaard kloge sig over taktikken i et minuts tid - næh, der skal mere taktik-tavle og flere analytiske hoveder i spil.

Til gengæld kunne fodboldjournalistikken også lære af Jer, når det kommer til at portrættere fodboldspillerne på en måde, som ikke er rædsomt kedelig og usympatisk. Det har længe været alt for stift og forudsigeligt, og det er de færreste fodboldspillere man føler, man har et egentligt kendskab til, bortset fra det sportslige.
2. crocod 29-10-2009 15:30Rapportér/anmeld
Jeg er helt enig emd Yeppes. Og jeg synes at håndbolddækningen på TV2 er blevet virkeligt god, og den gode dækning har gjort meget for herrehåndboldens folkelige aspekt.

Men det kan også blive en tand FOR folkeligt med afstemninger, top 3 m.m. Det er klart at det er en billig måde at fylde sendetiden ud på. Det kræver vel ikke mere end lidt videoklip, en internetafstemning og en praktikant, men det er mindre interessant end at se reklamer. Jeg tror simpelthen ikke at massen af tv-seere finder det værd at spilde deres tid på det.

Mere diskussion mellem eksperter - også gerne andre end Bent Nyegaard, interviews med spillere, og fokus på forskellige angrebsåbninger og detaljer i forsvaret.

Der er ekstremt mange mennesker i Danmark, der enten
har spillet eller selv spiller håndbold, og vil være glade for hvis I lægger vægt på de interessante tekniske og taktiske forskelle mellem holdene. Det er rigtigt mange seere at miste til Eurosport.
3. lolababe 29-10-2009 15:35Rapportér/anmeld
er helt ening med de øvrige kommentar, det kunne være dejligt med nogle nye "briller" i stedet for bent Nygaards. lidt mere fokus på taktikken fra kamp til kamp - modstander til modstander. Selvfølgelig er det Danmark vi følger til EM men lidt flere indslag fra vores modstanders lejre kunne også være fint.
4. eternity-girl 29-10-2009 16:19Rapportér/anmeld
Jeg er enig med lolababe #3. - Jeg kunne også godt tænke mig at i brugte lidt tid på nogle af de andre hold der er med til EM. F.eks. er der spillere på både det islandske, norske og svenske landshold der spiller i den danske liga til dagligt > det må I kunne udnytte i jeres udsendelser, til interviews, indslag mv. så vi kan få et lille indblik i hvordan tingene ser ud hos de andre landshold.

Jeg synes også det ville være en god idé med mere fokus på de tekniske ting i håndboldspillet, f.eks. daglige indslag om forskellige angrebsåbninger og forsvarsopstillinger. Både af hensyn til håndbold'nørderne', men jeg tror da også der er mange af de 'folkelige' seere der synes det kunne være spændende at lære mere om den tekniske del af spillet.

Jeg synes dog slet ikke at I skal droppe underholdningsindslagene, som også efter min mening er vigtige for at fastholde det folkelige aspekt og ikke mindst spillernes popularitet . Jeg kan godt lide de personlige interviews med spillerne om sig selv og (især) hinanden, og også de sjove top3-lister, afstemninger mv.

Og til sidst så håber jeg selvfølgelig at der endnu engang kommer et managerspil.
5. anjalarsen88 29-10-2009 19:24Rapportér/anmeld
Ærgeligt du ikke skal interview spillerne, det gør du så glimrende... Men portrætter af spillerne vil være meget fint
6. gunille1 29-10-2009 20:55Rapportér/anmeld
Det der også kan forberes er, at journalister på TV2 lærer noget mere om andre nationers spillere - deres klubskiften m.m - nye stjerne skud i andre lande og deres udvikling - måske Nygård kan nå det.??
Ellers kunne i vel få en Flens til, at lave research på dette - det kommer der ikke meget af i løbet ar en kamp/turnering - der kan i lære andre bla, fodboldfolket + TV2 Norge eller tysk TV.
Nåå det går jo ikke, at opfordre til, at benytte andre TV Stationers metoder.!!!!
mvh
7. kristianovic84 29-10-2009 22:48Rapportér/anmeld
Kunne være man i år kunne lade vær med at sende så mange genudseendelser studierne imellem udsendelserne?? Det er efter min mening rigtig dårligt fjernsyn... Liveudseendelserne omkring Danmarks kampe er rigtig fine, og dem skal i have ros for, men der mangler i den grad kvalitet omkring de andre kampe efter min mening..

Hiv dog istedet nogle flere folk ind i studiet og hav en debat der. Det er langt bedre brug af tiden i sendefladen, og ikke særlig kostbart. Man kunne måske prøve at skaffe nogle mennesker med forskellige synspunkter, så der kunne komme noget reel debat omkring tingene. Familien Danmark må snart være klar til dette med den store sendetid håndbolden har fået på nationalt tv de sidste mange år.

Mit råd vil derfor være, at der skal investeres mere i studietiden, den er for gentagende.

Forslag til personer i studiet: Klavs Bruun Jørgensen, Carsten Albrecktsen, Nikolaj Jacobsen, Sportsredaktører JP f.eks., Agenter? osv.
8. crocod 29-10-2009 23:13Rapportér/anmeld
Og så måske bruge anledningen til at sætte lidt fokus på breddehåndbolden i Danmark, som i er super til at gøre med "Bent-som-træner"-konceptet :-)
9. sd2100cph 30-10-2009 00:03Rapportér/anmeld
Meget interesante udmeldinger der er med her. Især den med Nygaards briller........Måske urealistisk, men kunne man ikke fjerne ham helt?

Ellers går jeg med i det kor der kalder på meget mere omkring de taktiske elementer. Gerne med vægt på forskellene fra modstander til modstander, så vi almindelige dødelige også kan se der er forskel på om man møder det ene eller andet hold. Og jo mere ned i detaljen man kan gå med det jo bedre. Og kan det samtidig skæres ud i pap så selv en nybegynder fatter det, vil det være optimalt.

Går også lige med i det kor der roser jeres tidligere dækninger. De har været aldeles glimrende. Og det er en rigtig sund indstilling at der altid er plads til forbedringer.

Og hvad vil man ellers gerne have.........Guldmedaljer måske? Kan de skaffes? :-)
10. ulrik.jonsson 30-10-2009 00:24Rapportér/anmeld
TAK for de mange gode forslag allerede. Kom endelig med mange, mange flere. Jeg læser dem alle - og tager dem med på vores møder om EM. Og så bliver de bedste forslag sgu nok til tv. Vi vil i hvert fald blive inspirerede af det her. Det kan jeg love.

Det er fedt at høre, at I kan lide mange af de ting, vi allerede gør.

#1 og 2 Jeg er faktisk helt enig i forskellene på program-typerne - med hver deres forcer. Og jeg vil da ikke afvise, at vi kunne "nørde" lidt mere. Nyegaard ved fantastisk meget om taktikken ligesom vores andre eksperter - men vi giver dem ikke altid så meget tid til det. Så det bliver lidt i overskriftsform. Det er altid en balance mellem for lidt og meget. Jeg tager dit synspunkt om at skrue lidt op for "nørde"-knappen. Og bare lige for at være sikker: Jeg mener det positivt, når jeg skriver nørder! Jeg er selv stor håndbold-nørd. Og jeg bruger det udtryk for betegnelse for os, der også elsker de små detaljer i spillet.

#3 Flere indslag fra modstandernes lejre er også et godt forslag. Det er også altid en balance - og nogle gange er det logistikken, der sætter begrænsningerne, fordi der nogle gange kan være langt mellem de steder, hvor puljerne spilles. Men igen: God idé, jeg tager den med.

#4 Jeg håber, at mine ovenstående kommentarer også dækker dine spørgsmål. Omkring managerspil, så ved jeg ikke, om der kommer spil. Men det regner jeg da helt bestemt med. Og hvis der gør... så slår mit hold dit ! :-)

#5 Mange tak :-) Men jeg er sikker på, at I også bliver rigtig glade for vores nye løsning på den post. Og portrætter af spillerne vil jeg godt love, at der kommer igen, i den ene eller anden form.

#6 Mere fokus på modstanderne er også nævnt højere oppe, og ja, det er en fin idé. Og du behøver ikke være urolig for, om det er manglende viden. Vi er pokkers godt dækket ind på den front. Det handler om, hvordan det prioriteres i forhold til stoffet om det danske hold. Og det kigger vi på løbende. Jeg tager også det med videre.

#7 Jeg er ikke helt klar over, hvad du mener med genudsendelser? Vi genudsender aldrig studieudsendelser. At sætte noget mere fut i debatten i studiedelen er en god pointe. Den ryger også med i idé-bunken.

#8 Tak for de fine ord om Bent på Banen-konceptet, det er jeg glad for at høre, at du kan lide. Lige hvordan bredden skal kædes sammen med EM har jeg lidt svært ved at se lige nu og her. Men måske kan det gøres ? Vi tager det med i tankerne og ser, om der kommer en god idé ud af det.

#9 Tak for roserne. Og du har fat i en rigtig god pointe. Det er vigtigt, at alle kan være med - også når der nørdes. Det er jo udfordringen ved at lave tv til hele Danmark i modsætning til de smalle programmer målrettet en lille, bitte gruppe på andre kanaler. Men den udfordring elsker vi, og vi arbejder hele tiden med den. Og det er en vigtig pointe, at man skal have alle med. Tak for den. Guldmedaljer ?.... JA DA :-) Håber jeg i hvert fald :-)

Mvh

Ulrik
11. sol1971 30-10-2009 09:09Rapportér/anmeld
Noget, der kunne være fedt, ville være, hvis man til hver kamp DK spiller fulgte 1-2 spillere meget tæt, dvs med interviews før kampene, hvor man kommer ind på, hvad denne spillers opgave vil være i den kommende kamp, fokus på spillerens aktioner i kampen, (krydret med statistik på skud/afleveringer/advarsler/antal spillede minutter etc.) Efter kampen, kunne man så følge op med endnu et interview med spilleren om, hvordan kampen var gået, isoleret set på de arbejdsopgaver denne ene spiller var tiltænkt før kampen.
Bare mit forslag
12. tineboegh 30-10-2009 14:53Rapportér/anmeld
Jeg slutter mig også til flokken, som ønsker lidt mere håndbold-nørderri. Men lad det nu være nogle der har forstand på håndbold, som Nyegård og Jakobsen, der udtaler sig - og ikke en eller anden sportsredaktør (ja undskyld, men der er vel en grund til at de er sportsredaktører og ikke landsholdstrænere eller lign - og dette er ikke ment som noget nedladende, for uden dem havde vi jo ikke så god underholdning i tv og aviser). 

Når jeg sætter mig ned for at se landholdshåndbold, så er det selvfølgelig for at se dem vinde, men også fordi vi i mange år har fulgt dem tæt fra sidelinien og har fået et "personligt" kendskab til spillerne. Der er dog efterhånden skiftet en del ud i truppen, og jeg vil derfor gerne se nogle flere indslag/portrætter af spilleren, og måske følge en spiller eller to spillere i forberedelserne op til sådan en turnering - både sportslig og personligt. Eller komme med bag om Ulriks tanker og overvejelser om taktik op til den enkelte kamp.

Til gengæld synes jeg ikke, at der behøver at være alt for mange af de der små "underholdningsindslag” med dagens bisse og dagens dit og dat.

- og hvad kan vi ellers ønske os andet end guld… Hmmm ja, personligt så jeg gerne Kasper Nielsen tilbage på landsholdet… - men det er jo en hel anden debat :-)
13. 123569 30-10-2009 21:39Rapportér/anmeld
"Vi har jo lavet masser af forskellige tiltag i årenes løb. Vi har lavet Top 3 over alt fra største bisse og grimmeste hår til lækreste scoringer og bedste afleveringer, vi har haft en masse spændende gæster og eksperter i studiet, vi har været med "behind the scenes" på spillerhoteller og i hallerne, vi har lavet indslag om spillernes andre interesser end håndbold, vi har lavet indslag, hvor truppen fortæller en masse sjove og skæve ting om hinanden, vi har lavet afsindigt meget live-tv fra alle mulige tænkelige og utænkelige vinkler, vi har sendt pressemøder live, vi har lavet indslag om landsholdets interne fodboldkampe og meget, meget, meget andet - og vi har altid ekstremt fokus på håndboldspillets finesser via vores dygtige kommentatorer og eksperter.

En helt masse af det gør vi garanteret igen. For seertal, vurderinger og analyser viser, at I seere er rigtig glade for vores dækning. Og vi skal selvfølgelig ikke aflive noget, som I gerne vil have."

Jeg kunne bare godt tænke mig og vide, hvor I måler på jeres antal af seere, at de godt kan lide:

1) Top 3 - største bisse.
2) Top 3 - grimmeste hår
3) Top 3 - bedste aflevering
4) Top 3 - bedste scoringer.

Hvor mange seere har I, og hvor få hvordan læser I ud af de tal, at ovenstående Top 3'ere er en succes?

I skulle prøve og være kritiske i stedet for og sole jer i noget I selv tror er en succes pga. jeres "tiltag" og tælle hvor mange mål der bliver scoret under det kommende EM, hvor der reelt er overtrådt.

Mit bud er, at 50% eller mere af alle de mål der scores fra stregen eller fra fløjen burde der være dømt overtrådt.

Antallet af jeres seere skyldes alene interessen for håndbold blandt danskerne, ikke jeres ligegyldige Top 3'ere.

Antallet af seere havde været nøjagtig lige stort, hvis kampene blev vist på DR eller en anden kanal. Lad være og tro andet, for sådan er det bare.
14. sd2100cph 31-10-2009 13:09Rapportér/anmeld
#10

Hvor er det da en udsøgt fornøjelse med en, der beder om ønsker, og så rent faktisk giver svar på tiltale!

Men det er måske lige på sin plads at være en smule mere konkret angående det med nørderiet.

Jeg finder det vigtigt at man også overfor diverse eksperter så som Bent Nygaard (hvis man da ikke kan blive helt fri for ham??) gør helt klart at det virkelig skal være så selv en håndboldnovice fatter budskabet.

Og nu vi er ved ham Bent Nygaard. Så har det jo før været diskuteret her på din blog, at han gennemgående er for negativ at høre på. Naturligvis skal der kritiseres hvis DK laver noget, ja lad os kalde det mindre godt, men det ville være en fornyelse af de HELT store, hvis man i stedet for at tale negativt, så måske sagde, at det som den og den gjorde lige der, måske ikke var godt nok, men havde man i stedet for gjort noget anet kunne man have gjort det bedre.

Altså fremhæve de positive alternativer frem for at se på alt det negative. Negative ting er der nok af til daglig, dem gider man ikke høre på når man skal se håndbold, og som udgangspunkt glæder sig til en dansk sejr (for det gør vi jo når hver kamp starter ikke sandt?)

Og så det med bestillingen af guldmedaljer...... "spise her, med hjem?? Ja lad os bare ÆDE modstanderene og så tage guldet med hjem............Men er det overhovedet realistsik med det hold vi har pt og mener du at den lille konflikt der var angående løn mv, kan have nogen indflydelse på forberedelserne og dermed chancerne for succes? Og hvad er dit kriterie for succes?
15. ulrik.jonsson 31-10-2009 14:49Rapportér/anmeld
#11 Rigtig god idé. Det er nok ikke realistisk, at vi kan få lov at være helt tæt på en spiller lige op til en kamp ved en slutrunde - selv om vi gerne ville :-) Men idéen om at have fokus på en spiller eller to er rigtig, rigtig god. Den tager jeg med videre.

#12 Tak for godt input. Og jeg kan love dig, at vi nok skal gøre en masse for at gøre de nye ansigter lige så kendte, som de gamle. Via portrætter og alle mulige andre vinkler.

#13 Vi læser IKKE ud af seertallene om f.eks. Top 3'er er populære. Det siger tallene intet om. Men der bliver lavet store analyser om vores udsendelser efterfølgende, og der bliver alle elementer (også Top 3'ere f.eks.) gennemgået, seerne bliver spurgt, og svarene analyseret grundigt. Og om du tror det eller ej, så er de voldsomt populære. Ligesom mange andre af vores skæve vinkler. Det er der ganske enkelt fakta, der bakker op. Vi er ekstremt selvkritiske efter hver eneste udsendelse, så det behøver du skam ikke være bekymret for. Til gengæld tror vi ikke, at vores håndbolddækning er en succes. Det ved vi. Vi vil bare altid gerne være endnu bedre. Og ja, der er en stor interesse for håndbold i Danmark - men den er godt nok blevet temmelig meget større efter, at vi begyndte at gøre så meget ud af sporten. Det er også dokumenteret meget fint i både seertal og analyser gennem årene. Og vi har højere seertal end alle andre kanaler, når vi laver håndbold. Så der er bestemt en forskel. Lad være at tro andet, for sådan er det bare - som du jo skriver. Og forskellen på vores udsagn her er, at der er dokumentation for mine.

Men vi kan altid blive bedre, og det skal vi.

#14 Jeg er ikke enig med dig i, at det overvejende er negativt, når vi analyserer tingene. Men det er klart, at det er kritisk, når der er ting, der ikke fungerer. Det skal dog selvfølgelig ikke udelukke, at man også analyserer de ting, der er gået godt - og dermed giver positiv analyser. Vi skal have begge dele med. Vigtig balance og super, at du gør opmærksom på det, så vi ikke glemmer det undervejs. Tak.

Mvh

Ulrik
16. sd2100cph 31-10-2009 17:02Rapportér/anmeld
#15
Måske jeg har formuleret mig uklart eller du har misforstået mig lidt. Men det jeg mener er, at det er Bent Nygaard der generelt overvejende er negativ. Som jeg også siger så skal der også kritiseres når det er berettiget.

Men fidusen er jo at gøre det så konstruktivt at det nærmere virker som at man ser de alternativer der er frem for at lyde alt for negativ, indbrændt og bitter, som jeg personligt mener at Bent Nygaard til tider har gjort.

Jeg er jo heller ikke så naiv at jeg tror at alt kan gå hen og blive positivt og det skal det heller ikke, da der jo så ikke er tale om saglig journalistik.

Og skaffer du så de guldmedaljer jeg bestilte? :-)
17. hammerjorgensen 31-10-2009 21:46Rapportér/anmeld
Jeg synes at det er super som I allerede gør det - lige fra Bent Nyeggards kommentarer og analyser, til Nikolaj Jacobsen's lyserøde trøjer og røde slips.

:-)
18. tineboegh 01-11-2009 10:05Rapportér/anmeld
#17 - genialt, jeg havde glemt de lyserøde trøjer og slips. :-)
19. 123569 02-11-2009 09:44Rapportér/anmeld
#15

I forbindelse med dit svar til mig (#13) skriver du "Og vi har højere seertal end alle andre kanaler, når vi laver håndbold. Så der er bestemt en forskel. Lad være at tro andet, for sådan er det bare - som du jo skriver. Og forskellen på vores udsagn her er, at der er dokumentation for mine."

Mener du, at måden I strikker jeres udsendelse sammen på gør, at hvis det samme EM som snart starter, ville være blevet vist på f.eks. DR1, så ville de på DR1 få et lavere seertal, end det som I får ved samme turnering?

Har du en kommentar til, hvorvidt I kunne prøve og gå mål scoret fra stregen eller fløjen i sømmene? Min påstand er, at 50% eller flere af alle mål scoret fra stregen eller fløjen burde være annulleret for overtrådt. Under alle omstændigheder er det mange mål det drejer sig om.
20. lisasimpsom 02-11-2009 15:39Rapportér/anmeld
Jeg synes, det kunne være et fantastisk at følge en enkelt spiller eller to tæt op til kampene/bagefter osv., som der allerede er blevet skrevet.

Derudover holder jeg meget af at høre spillerne udtale sig om sig selv og hinanden. Det bliver mere personligt og nede på jorden, det er super fedt!
21. holt26 02-11-2009 23:15Rapportér/anmeld
Jeg syntes generelt at jeres dækning af slutrunder er rigtigt gode. Men jeg må altså slutte mig til skaren af folk som ikke bryder sig om at høre på Bent.
Negativ, negativ og negativ, det ville da ikke skade ham at "live up a little".
Det kan være så slemt at jeg helt tager lyden af, da han virkeligt kan bringe mit tis i kog.
Det er meget trist at se håndbold drengene uden lyd, men trods alt bedre som at høre på ham. Undskyld til Bent det er ikke personligt, manden ved jo alt om håndbold, men bag en mircrofon, NEJ TAK.
22. ulrik.jonsson 02-11-2009 23:51Rapportér/anmeld
Hvor er det dog FEDT, at I har så mange idéer. Fortsæt endelig, jeg lapper det hele i mig. Og idé-banken herinde fra vokser og vokser. Mange tak. Bliv ved !

#16 Hm, det er jo lidt svært at diskutere, om Nyegaard lyder indebrændt og bitter. Du synes det. Jeg synes det ikke. Men du har da ret i, at det er godt, hvis man kan finde alternativer til det, der ikke fungerer. Men det synes jeg altså også, at Nyegaard gør i sin kommentering. Men du har bestemt også ret i, at hans mening kommer benhårdt, når han ikke er tilfreds med det, han ser. Men det synes jeg faktisk heller ikke gør noget. For han er altså også meget, meget rosende, når han synes, at der bliver spillet godt. Min mening er, at det giver en god troværdighed, når man giver den gas i begge retninger. Men det kan altid diskuteres. Der er ikke en eneste ekspert i nogen sportsgren, som alle kan lide. Og meget ofte er det de samme grunde, der bliver brugt for ikke at kunne lide en ekspert, som det er af dem, der godt lide ham.

Hm, NEJ, jeg tør altså ikke at love de guldmedaljer. Men jeg tør godt at love, at jeg håber det lige så meget som dig. Mindst :-) Og jeg tror på.... en semifinale! Og derfra kan alt ske.... som klichéen, siger :-)

#17 + 18 Mange tak :-)))) Personligt synes jeg nu, at der er plads til forbedring i Jacobsens tøjstil !!!! :-))) Nej, det er KUN for sjov med tøjet. Nikolaj er trend-minister på vores ture, så hans påklædning er altid til stor debat med masser af glimt i øjet på turene :-)

#19 JA, det mener jeg helt klart. Ikke kun i forhold til DR og ikke kun i forbindelse med håndbold. Men i forhold til alle vores konkurrenter og i forbindelse med alle de store events.

Ja, det lyder som et interessant problem at se på, hvor tit der er overtrådt. Det bliver temmelig omfangsrigt, fordi der jo skal kigges på rigtig, rigtig mange skud for at få et rimeligt billede af det. Men hvis det er indenfor vores muligheder, så vil vi da kigge på det. Det er en god idé - og den kommer med i bunken :-)

#20 Fedt, at du synes, at de interviews gør det hele mere personligt og får det ned på jorden. Det er lige præcis derfor, at vi gør det. Mange tak !

#21 Det er jeg da ked af at høre. Jeg synes, at du skal give det en chance til. Og så prøv at sætte streger for hver gang, han siger noget negativt og hver gang han siger noget positivt. Det svinger selvfølgelig fra kamp til kamp efter indsatsen, men generelt er han altså ikke nær så negativ, som han bliver beskyldt for at være. Jeg tror, at det handler om, at det i nogles øjne nærmest er blevet et image, at han er negativ. Og så hører man mest, når det negative kommer. For Nyegaard er altså virkelig ikke negativt stemt overfor det danske herrelandshold. Tværtimod. Han elsker det hold.

Mvh

Ulrik
23. sd2100cph 03-11-2009 01:44Rapportér/anmeld
#22 Mange tak for endnu et fremragende svar. Det er en fornøjelse at man kan diskutere og have forskellige syn på en ting, på en ordentlig måde. Men jeg tror nu vi er mere enige end som så......

For ja, naturligvis skal man given den gas i BÅDE positiv og negativ retning. Men mit problem med Bent Nygaard er at jeg synes han KUN giver den gas i negativ retning, og når der så er noget positivt glider han for let hen over det.

Det er DER jeg mener det er belastende. Men viser I at I magter begge dele og måske som flødeskummet på lagkagen så også at give en konstuktiv kritik så den ikke kun lyder sur og bitter, så vil det være HELT optimalt.

Men jo der må GERNE komme sur og negativ kritik, den skal bare ikke så alene hele tiden. Så jo, jeg tror faktisk vi er mere enige end som så.

Jeg vil jo ikke af med Bent Nygaard fordi han er inkompetent langt fra. Men vil jeg høre en der mere eller mindre altid lyder som mig selv på en dårlig dag, behøver jeg jo ikke tænde for fjernsynet vel? :-)

Og så lige et spørgsmål til det med semifinalen....
Hvad bygger du det på? Min mavefornemmelse siger mig at holdet på papiret er svagere end da guldet blev hentet hjem. Er jeg helt galt på den der?
24. holt26 03-11-2009 02:15Rapportér/anmeld
Til Ulrik #22.
Jeg mener ikke at han er negativ over for landsholdet, syntes bare han lyder negativ generelt. Du ved ligesom en sur tante man bare ikke gider besøge. Det med hans image ved jeg ikke så meget om, jeg læser ikke så meget om Bent. Men et image kommer jo ikke uden grund.
Selvfølgelig vil jeg give Bent en chance til, det er jeg jo nødsaget til hvis jeg vil se VM. Men vi som klager overlever jo også denne gang.
Så er der vel kun at sige, TV2 lav det samme som i plejer måske med et par justeringer som er foreslået her på bloggen, så bliver det jo en fantastisk oplevelse som altid.
25. romarius 03-11-2009 12:08Rapportér/anmeld
Et lille input til noget i kunne gøre brug af i studiet, ville være at vise nogle nostalgiske øjeblikke fra tidligere kampe eller interviews. Det kan være alt fra Thomas Kristensens stemme der går helt "selvsving" da Danmark gik videre til semifinalen(husker det som værende den kamp) til og se jubelscener fra rådhuspladsen. Personligt synes jeg altid man kan se den slags klip, og det får en i den helt rette stemning, inden kampen går igang.
Vi bliver vel heller aldrig trætte af at se EM målene og jubelscenerne fra 92', eller Riis' og Rasmussens bedrifter i Tour de France?
26. crocod 03-11-2009 19:49Rapportér/anmeld
Jeg kan godt lide Bent Nyegaards stil. Jeg foretrækker saglig kommentering frem for lalleglad jublen over tilfældigheder. Dem kan Thomas K stå for.
27. eternity-girl 05-11-2009 11:30Rapportér/anmeld
Hej igen Ulrik!

Jeg vil endnu engang rose dig for at du kommenterer på de ting der bliver skrevet herinde. Det er dejligt at kunne læse hvad du mener om tingene.

Derudover vil jeg kommenterer Bent Nyegaard-debatten. Jeg er nemlig slet ikke enig med dem der vil have ham væk fordi han er negativ. Jeg synes han gør det godt.
Han har en utrolig stor håndboldviden, som han da ofte deler ud af. Han har nogle meget klare holdninger både om det der sker på og udenfor banen - både positive og negative, og dem synes jeg bestemt han skal blive ved med at ytre.
Det er dejligt med en der tør at stå frem med sine holdninger, også selvom de går imod flertallet!
Sammen med Thomas Kristensen udgør han efter min mening et rigtig godt team, der kommer godt omkring det der foregår på banen blandet med fakta om spillere, trænere mv. - det hele blandet med et godt glimt i øjet.
Efter min mening overgår jeres kommentatorer (herunder også Claus Flensborg) klart alle de andre kanaler!
Men som du siger så er det jo individuelt hvad man kan lide og vi bliver jo nok aldrig enige..

Hilsen Britha

PS. Du skal nu ikke være så sikker på at dit managerhold slår mit (#10).. Jeg kan love dig for at jeg er skarp denne gang!! Men vi får se ;O)
28. tineboegh 07-11-2009 16:55Rapportér/anmeld
Endnu et lille forslag: Hvad med at lave mulighed for at maile spørgsmål under kampene til kommentatorerne?!

Der er jo nogle gange man undre sig over en situation i en kamp, hvor det vil være rart at kunne stille spørgsmål til de eksperter, der sidder og kommenterer kampen. Måske det ikke er realistisk at kommentatorerne, skal nå at svare på det i kampens hede, da det jo godt stærkt i herrehåndbold i dag - men så kunne man, når man alligevel analysere på kampen i halvlegen og efter, tager et par af spørgsmålene med der.
29. hammerjorgensen 08-11-2009 22:39Rapportér/anmeld
#27. Super input. Enig.

Jeg ville være ked af hvis Bent Nyegaard skulle væk fra programmet, for han er utroligt dygtig i de roller han udfylder for kanalen - og det er så typisk Dansk, at man ikke må sige noget negativt om vores sportshelte. Jeg synes at han meget ofte har nogle helt fantastiske analyser og kommentarer.
30. ulrik.jonsson 10-11-2009 00:22Rapportér/anmeld
#23 Mange tak og i lige måde. JA, sport og sports-tv er sgu nærmest til for at blive debatteret. Men det skal være i en ordentlig tone - og det er det jo her. Pragtfuldt. Og jeg tror faktisk heller ikke, at vi er ret uenige. Måske slet ikke :-)

#24 HA HA HA HA Nyegaard som en sur tante, man ikke vil besøge. Der fik du mig satme til at grine højt. Men jeg ser ham altså mere som en hyggelig onkel, jeg meget gerne vil besøge :-) Tak for ordene om vores normale dækning, og ja, det er jo lige præcis det, vi gerne vil: Levere et godt produkt, som vi plejer - og så lige et par justeringer, der gør det lige lidt bedre end sidst. Og idéerne herinde er fremragende. Jeg tager dem alle med på vores møde, og det kan meget nemt ende med, at vi beslutter at gøre noget af det, der bliver foreslået her.

#25 Jeg kan garantere dig, at du nok skal få masser af nostalgisk jubel :-) Og Kristensens falset skal også blive vist (formentlig mange gange :-). Men det var faktisk, da Danmark kvalificerede sig til VM semifinalen i 2007, at han gik helt amok. Det var fedt :-) Rådhuspladsen bliver du bestemt heller ikke snydt for. For ja, det er jo lige præcis den stemning, vi så gerne vil i igen.

#26 Herligt, at du godt kan lide Nyegaards stil. Jeg er ikke så pjattet med din beskrivelse af Thomas Kristensen som lalleglad..... men jeg forstår, hvad du mener. Han giver stemning, Nyegaard giver analyse. Og det er lige præcis det, vi gerne vil have dem til.

#27 Pragtfuldt at høre, at du er så glad for vores kommentator-team. Som man vist ikke er i tvivl om, når man læser min blog, så er vi også selv rigtig godt tilfredse med dem. Meget faktisk :-) - og JO, min managerhold prygler både dit og de fleste andres. Jeg går stenhårdt efter en topplacering i år !!!! :-))))))

#28 God idé med mails til kommentatorerne. Som du selv er inde på, kan jeg godt forestille mig, at det simpelthen ikke kan nås i en håndboldkamp, hvor der jo ikke er kedelige perioder undervejs. Men så kunne man måske bruge dem i pausen og lade eksperten der besvare dem. Jeg tager din idé med videre.

#29 Bare rolig.... Bent Nyegaard skal ingen steder. Vi er meget, meget glade for hans arbejde :-)

Mvh

Ulrik
31. ulrik.jonsson 10-11-2009 00:34Rapportér/anmeld
HOV - jeg glemte lige den sidste del af svaret til nummer 23.

# 23 Hm, ja, hvad bygger jeg det egentlig på, at jeg tror på en semifinale. At Bent Nyegaard tror på det, og så gør jeg det også ! :-)))))) Det gør han faktisk. Men det er nu ikke kun derfor, at jeg tror på en semifinale. Jeg er bestemt ikke faglig ekspert i håndboldspillet, men jeg synes, at Danmark har fået en kanon lodtrækning. Og jeg mener, at der er en rigtig god mulighed for at komme videre fra puljen med maksimumpoint. Og så er der ikke langt til semifinalen.

Jeg kan godt forstå, hvad du mener, når du skriver, at holdet ikke ser lige så godt ud denne gang, som da de fik guld. Men jeg tror faktisk på, at spillerne også denne gang har kvalitet nok til at slås med de bedste. Jeg er faktisk mere bekymret over, at formkurverne hos deres klubhold rundt omkring ikke ser for imponerende ud lige nu.

Da holdet blev samlet op til 2008 kom de stort set alle sammen fra hold, der bragede afsted i deres respektive ligaer. I øjeblikket humper de noget mere.

Men jo, en god lodtrækning og masser af kvalitet på det danske hold gør, at jeg virkelig inderst inde tror på en semifinale. Og derfra kan alt jo ske :-)

Mvh

Ulrik

PS: Okay - helt ærligt ? - jeg kan ikke rigtig se, hvordan Danmark (eller nogen andre i øvrigt) skal kunne slå Frankrig. Så guldet..... har jeg svært ved at se. SÅ måske er det ikke ALT, der kan ske fra en semifinale. MEN det vil ikke være første gang, hvor Frankrig har set ud til at være klart det bedste hold - og alligevel ikke vinder turneringen. Så det håber jeg på igen - for de ser godt nok skræmmende ud. Men dem kan Danmark heldigvis heller ikke komme til at møde før i semifinalen. Så den tror jeg stadig på :-)
32. jonathan.rasmussen 10-11-2009 23:21Rapportér/anmeld
Hej Ulrik.
Først og fremmest.. Du er ultimativt en af Danmarks bedste reportere på sidelinien! Det holder, og du kommer virkelig ud i stuerne!.
Når det er sagt.. Jeg synes at Jeres dækning af slutrunderne alle årene har været rigtig gode, og jeres reportager fra spillerenes privatliv såvel som håndbold liv til hvilket kæledyr de har derhjemme har altid været helt i top. Dog synes jeg efter at ha´ fulgt det, som klistret til skærmen, ved hver eneste kamp og studie udsendelse de seneste år, at vi efterhånden har set nok portrætter af vores danske spillere. Det virker sku efterhånden lidt idéløst at I bliver ved med dem - og også en smule kedeligt. Derfor synes jeg at i skulle begynde at bruge mere tid på at sætte fokus på alle de store stjerner, såvel som talenter, fra de andre lande. Jeg ville da personligt langt hellere se en dybdegående reportage om en som Karabatic, Balic, Narcisse osv. end én om f.eks Jesper Jensen for syvende gang. Ved godt at de er lavet, men bare ikke ofte. En anden ting som jeg ved at en hver patriotisk håndbold elsker vil elske er at i stiller spørgsmål vedrørende Danmarks spillestil, trup, chancer osv. til de andre landes profiler, spillere og trænere, da ros af det danske hold virker langt bedre på familien danmark når det kommer fra en som ikke holder med DK.
Det var alt:-).

P.S. Ved du ikke er enig, men få dog ham Bent Nygaard ud af den kommentatorboks, der findes simpelthen ingen som ham der kan være medløber når det går godt, men tilgengæld ikke kan andet end at kritisere alting når det ikke lige kører. Det er sku deprimerende. Tror også Thomas Kristensen var enig med mig i de sidste 30 sekunder af semifinalen Tyskland- Danmark. Du kan jo selv hører:-). Bent not - Thomas og Ulrik geniale!;-).

Tak for fed dækning.

God dag.
33. sd2100cph 13-11-2009 15:54Rapportér/anmeld
#31 bør jo næsten ikke komplimentere dig for dine svar igen, kan jo risikere det lyder som at jeg er betalt for at give dig al den ros :-) Og skulle der være eventuelle franskmænd der læser dette, så skal I ikke tage det personligt.

Men jeg mener at talle hold netop har en chance mod den franske arrogance. Den ses jo ofte. Et glimrende eksemepel er jo den igang værende vm kvalifikation i fodbold. Da var de jo naturligvis sikre på at det var en ren badeferie at komme igennem den pulje. Og nu skal de så ud og spille playoff mod Irland som i al fald ikke kan være nogen ønske modstander for dem.

Og Alle I håndbold eksperter må endelig rette mig hvis jeg tager fejl, men var der ikke noget med en tabt semifinale i håndbold hvor Frankrig så gik kolde i bronzekampen og var det endda ikke mod Danmark eller husker jeg helt forkert?

Så jo, står det til en kamp mod Frankrig så bliver Danmark jo som altid undervurderet og det er der vi er stærkest (Frankrig har det jo med at undervurdere alle andre end sig selv som antydet ovenfor).

Men som sagt, ret mig endelig hvis hukommelsen spiller mig et pus her.
34. tilst 13-11-2009 21:41Rapportér/anmeld
Så vidt jeg ved, anses TV2 som værende blandt de allerbedste i verden til at lave håndboldtransmissioner, og det er fuldt fortjent.
Behold endelig Nyegaard, som jeg nyder at høre på.
Kunne I ikke i forbindelse med slutrunden vise nogle klip med Nikolaj Jacobsens mange genialiteter på håndboldbanen? Han var jo en fremragende håndboldspiller, efter min mening endnu bedre end Lars Christiansen.
35. 123569 08-12-2009 11:42Rapportér/anmeld
#34

Hvad er det for noget gætteri????

Hvem mener du der anser TV2 for, at være blandt de allerbedste i verden til at lave håndboldtransmissioner?
(folk som ikke er ansat på TV2)

Så vidt jeg ved, skriver du. Hvor har du læst eller hørt det? Jeg er specielt interesseret i at høre, hvor du har læst og hørt om det uden for Danmarks grænser?

Måske du skulle tage dig en journalist uddannelse. Du snakker jo allerede i store overskrifter. Skidt med om det er 100% sandt, bare det lyder nogenlunde rigtigt.....
36. tilst 08-12-2009 20:00Rapportér/anmeld
123569
Det var dog en voldsom reaktion på en forsigtig påstand!
For det første kan det jo ikke betragtes som "gætteri" fra min side, når jeg skriver - så vidt jeg ved.
For det andet kan jeg ikke huske, om jeg har læst eller hørt det. Faktum er dog, at TV2 både har lavet håndboldtransmissioner for nogle lande og ydet konsulentbistand til andre.
For det tredie synes jeg, du skulle hidse dig lidt ned, så vigtigt er emnet vel heller ikke.
37. pigenn 10-01-2010 11:32Rapportér/anmeld
Det var vist ret længe siden det har var aktuellt... men jeg skriver bare alligevel!
Jeg synes at i gjorde det super sidste år, jeg synes alt i stil med Top 3 og det hvor de snakker om hinanden er sjovt - nbare alt hvor man får lidt af deres personlighed :)
Så jeg synes i gør det rigtig, rigtig godt!

Indlægget er lukket for flere kommentarer.



Sporten